Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Evine

Podpaski czy tampony???

Polecane posty

Dwa dni temu dostałam pierwszej miesiączki. Mam 14 lat i problem. Jak wiadomo jest teraz gorąco, więc zastanawiam się. Podpaki czy tampony. Słyszałam że nie powinno się przy pierwszej menstruacji używac tamponów itd. Co myślicie? Sa bezpieczne, czy będa jakieś problemy z aplikacją? Jakie polecacie tampony i podpaski? Ja używam always, ale słyszałam ze bella perfecta blue jest lepsza.ę Jestem początkująca i potrzebuję porady, a wasze forum nie raz mi pomogło :) Z góry dzięki wielkie :) Pozdrowienia dla forumowiczek!

Ja należę raczej do zwolenniczek podpasek, tampon może zaszkodzić (i nie mówię tu o ekstremalnych, bardzo rzadkich przypadkach TSS, ale o podrażnieniach czy przesuszeniu śluzówki pochwy) jeśli jest stosowany zbyt często i przez zbyt długi czas. Z tego co wiem, nie ma żadnych przeciwwskazań do stosowania tamponów od pierwszej menstruacji, a nauczenie się prawidłowej aplikacji zajmuje dosłownie chwilę. Oczywiście wszystko jest dla ludzi i osobiście używam tamponów od czasu do czasu, ale nigdy na noc i nigdy wtedy, gdy mam skąpe krwawienie, bo wówczas łatwiej o podrażnienie śluzówki. W upalne dni czy na imprezę tampony są naprawdę dobrym rozwiązaniem (osobiście polecam OB, wiadomo, że jak najmniejszy rozmiar). Jednak uważam, że przez większość czasu (a na pewno na noc) zdrowiej jest stosować podpaski (Always Ultra Plus są znakomite, ale i Belli nic nie brakuje:-) Najważniejsza jest higiena, zwłaszcza gdy używasz tamponów (zawsze myj ręce przed i po zmianie!)

Gość Naaataaaa
hmm niby tamponny wygodniejsze, ale ja używam tylko jak 'musze' - np. na baseny, ale jak mam mozliwosc zmieniac - to podpaski. Po pierwsze tampony nie sa takie super - chodzi o to, ze to jednak jakas ingerencja...

Gość loopatomatka