Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Coco De Mer

Darowizna...

Polecane posty

jak w temacie. sprzedaję mieszkanie mamy (mama jest za granicą, a ja mam do tego odpowiednie upoważnienie notarialne) i za pieniądze ze sprzedaży kupuje inne, z tym, że już na siebie. a ponieważ nie pracuję, a studiuję i nie będę miała jak udokumentować skąd wzięłam pieniążki na własne M, dlatego wiadomo - kombinuje z darowizną od mamy. pobrałam już ze skarbówki odpowiednie druki do wypełnienia. i tu pojawia się problem. darowizna musi odbyć się poprzez przelew z mamy rachunku na mój. jak to zrobić? fizycznie będzie wyglądało to tak, że ja sama wpłacę sumę na konto mamy i z konta mamy na własne, ale... moja mama nie ma rachunku bankowego w Polsce, ma tylko tam gdzie aktualnie przebywa. moje jakoś otworzyć konto a nią, w jej imieniu? i tak zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość świadek
A nie wystarczy zwykła wpłata na konto np. przez Pocztę albo ajencję?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
świadek, no właśnie... ale czy w takim razie ja za mamę mogę zrobić przelew na poczcie na moje konto? to będzie suma 100 tyś pln, więc nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość świadek
No ale jak wypiszesz blankiet z nazwiskiem mamy jako wpłacający to nikt nie udowodni, że to nie ona była na Poczcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość świadek
A jeśli boisz się o wysokość kwoty to zamiast na Pocztę idź do banku i zrób w banku wpłatę na konto - prowizja może być nieco większa, ale raczej nikt nie będzie robił kłopotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
świadek, czyli ja w banku też mogę zrobić przelew na blankiecie gdzie wpiszę dane swojej mamy i mój numer konta?