Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość misia20896789

problem z samą sobą?

Polecane posty

Gość misia20896789

Mam pewien problem, a w zasadzie różne nakładające się na siebie problemy, z którymi jest mi coraz ciężej :( mam 20 lat, studiuję, mieszkam w domku jednorodzinnym z rodzicami i w gruncie rzeczy wszystko powinno byc ok. Ale z jakiegoś powodu nie jest. Po pierwsze nie akceptuję samej siebie, uważam ze jestem brzydka. Kiedy nie mam czasu albo siły o siebie zadbać to wstydzę się i kiedy jestem wśród ludzi wydaje mi się, że jestem od nich gorsza, czasem niemal obsesyjnie porównuje się z innymi i rozglądam się czy przypadkiem ktoś na mnie nie patrzy. Ale jeśli się już wyszykuję i w domu przed lustrem stwierdzam, że wyglądam ładnie to na ulicy unikam ludzkich spojrzeń i panicznie boję się, że ktoś mnie skrytykuje albo krzywo na mnie spojrzy. Tak, jakby moja pozytywna samoocena miała zostać zburzona przez jedno spojrzenie albo komentarz. I czasem tak jest, bo jest to niestety dowartościowanie krótkotrwałe. Od 12 roku życia miałam poważne kłopoty z cerą i spotykały mnie z tego powodu nieprzyjemności ze strony rówieśników. Teraz to wszystko minęło ale niska samoocena pozostała. Poza tym moi rodzice mają problemy, mam często wpada w szał, trzeba obchodzić ją na palcach bo atakuje wszystkich bez powodu, jest nieszczęśliwa ale nie chce tego zmienić i zamienia wspólne życie w coś czasem nie do zniesienia. Już gdy byłam dzieckiem musiałam nauczyc się życ z jej ciągłymi pretensjami i krzykiem. A teraz..:( ehh. Moja babcia, mama mamy, tez podobno tak się zachowywała. Może to genetyczne i ja teraz tez mam jakies problemy emocjonalne, tylko troche w innej formie? Często jestem ponura, nie potrafię cieszyć się zyciem tak jak powinnam. Walczę z niską samooceną i staram się polubic siebie a przede wszystkim byc sobą i niczego