Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Agentka2009

Jaka jest róznica pomiedzy pracą SEKRETARKI a ASYSTENTKI?

Polecane posty

Gość Agentka2009
czy ktos mi powie?bo mam zaproszenie na rozmowe i tam szukaja i sekretarki i asystentki...wiec jakas roznica musi byc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sekretarka chyba więcej czasu(jak nie zawsze) siedzi w biurze,odbiera tel,zajmuje się prowadzeniem firmy,a asystentka(samo słowo)asystuje szefowi wszędzie,na bankietach,na wyjazdach,delegacjach...co do spraw łóżkowych,to asystentka ma większe szanse na romans z szefem,wiecie,te delegacje,imprezy,alkohol...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Agentka2009
hehehe!:D romans z szefem raczej nie wchodzi w gre bo jest płci żeńskiej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SEKRETARKA Słownik stanowisk CHARAKTERYSTYKA ZAWODU Sekretarka jest pracownikiem, który pomaga swoim przełożonym w organizacji pracy, a w szczególności w sprawach administracyjnych, w korespondencji, w sporządzaniu notatek, umawianiu spotkań, opiece nad gośćmi, pośredniczy w kontaktach między szefem i personelem oraz między szefem i interesantami, nadzoruje zgodnie z ustalonym harmonogramem przebieg dnia pracy, a także zajmuje się innymi czynnościami pomocniczymi. Dzięki bliskiej współpracy często z najważniejsza osobą w firmie jest osobą bardzo dobrze poinformowaną. W zależności od miejsca pracy zakres czynności sekretarki może się różnić. Sekretarka najczęściej czyta, segreguje i przekazuje korespondencję, pilnuje obiegu dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną, pisze pod dyktando, przepisuje notatki, tworzy i archiwizuje korespondencję, odbiera telefony i przekazuje informacje dzwoniącym lub kieruje rozmowy do odpowiednich urzędników, ustala daty spotkań pracodawcy. Może także ustalać program podróży i dokonywać rezerwacji, nadzorować urzędników, pilnuje terminowości w załatwianiu spraw, przygotowuje materiały i dokumenty związane ze spotkaniami i wyjazdami. WARUNKI PRACY Sekretarka pracuje w sekretariacie. Często jest to centralne miejsce w firmie, przez które przewija się wiele osób. Większość pracy sekretarka wykonuje siedząc, stąd po kilku latach może narzekać na schorzenia kręgosłupa. Jej praca ma charakter indywidualny, choć w wielu sprawach musi współpracować z innymi pracownikami firmy, przede wszystkim ze swoim szefem. Czas pracy sekretarki w teorii wynosi 8 godzin. Zdarza się jednak, że w niektórych firmach sekretarka pełniąca zarazem funkcję osobistej asystentki szefa ma tyle obowiązków, że wymaga to od niej dłuższej pracy. Jej praca jest nadzorowana przez szefa, który dzięki ścisłej współpracy na bieżąco orientuje się w kolejnych działaniach. Praca w sekretariacie ma charakter zrutynizowany. Każdego dnia sekretarka musi wykonać te same czynności, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania firmy. Pewną odmianą mogą być wyjazdy służbowe, jednak czy i ile ich jest zależy od tego, czy sekretarka łączy także stanowisko asystentki. Ponieważ sekretariat jest zazwyczaj pierwszym miejscem w firmie, do którego ludzie kierują swe kroki, sekretarka swoim wyglądem i postawą kreuje pierwsze wrażenie o przedsiębiorstwie. W związku z tym musi swoim wyglądem wzbudzać zaufanie. WYMAGANIA Sekretarka ma bardzo duży kontakt z ludźmi, dlatego osoba pracująca w tym zawodzie musi potrafić współpracować z ludźmi, a także wykazywać opanowanie oraz odporność emocjonalną. Zawód ten jest trudny, gdyż często wymaga pracy w bardzo szybkim tempie i przerzucania się z jednej czynności na drugą. Nieoceniona jest dobra pamięć, która często stanowi najlepsze „archiwum” firmy. Ze względu na dostęp do wielu ważnych spraw sekretarka musi być osobą dyskretną i taktowną. Panuje przekonanie, że dobra sekretarka to połowa sukcesu firmy. Jest w tym wiele prawdy, gdyż dobrze zorganizowany sekretariat zapewnia komfort pracy dyrektorowi, prezesowi czy innej osobie kierującej przedsiębiorstwem. W pracy sekretarki bardzo ważne są dobry wzrok i słuch, dlatego poważne wady tych zmysłów są przeciwwskazaniem do wykonywania tego zawodu. Podobnie jak poważne wady wymowy. W praktyce rzadko spotyka się osoby niepełnosprawne pracujące w sekretariacie. WARUNKI PODJĘCIA PRACY W Polsce umiejętności potrzebne do pracy w zawodzie sekretarki można zdobyć w szkołach policealnych lub na specjalistycznych kursach. Trwają one od kilku do kilkunastu miesięcy. Osoby uczestniczące w nich zdobywają podstawową wiedzę na temat organizacji i funkcjonowania sekretariatu, a także konkretne umiejętności jak np. obsługa komputera, szybkiego pisania itp. Nie ma formalnych wymagań co do wykształcenia sekretarki. W praktyce jednak pracodawcy szukają nie tylko wykształconych, ale także doświadczonych, które zapewnią sprawne działanie sekretariatu. Istotną umiejętnością jest także znajomość języków obcych. Najchętniej zatrudniane są kobiety do 35 lat. MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA Sekretarka może znaleźć pracę wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba prowadzenia sekretariatu. Mogą to być małe firmy, duże przedsiębiorstwa, instytucje, urzędy itp. W niektórych przypadkach sekretarka może także pełnić rolę asystentki swojego szefa. ZAROBKI Zarobki sekretarki zależą od miejsca zatrudnienia i wielkości firmy. Przykładowo początkująca sekretarka w województwie wielkopolskim może zarabiać od 2 do ponad 3 tys. zł. W województwie mazowieckim zarobki mogą być jeszcze wyższe, podczas gdy np. w województwie podlaskim czy podkarpackim szanse znalezienia tak dobrze płatnej pracy są bardzo ograniczone. Asystentka to zawód bliski funkcji sekretarki, różni się od niego jednak pozycją w firmie. Asystentka potrafi więcej niż sekretarka i otrzymuje poważniejsze zadania. Jej stanowisko jest bardziej samodzielne, a ona sama pełni czasem funkcję doradcy zarządu lub szefa, uczestnicząc w planowaniu działań firmy, składając sprawozdanie z pewnych sektorów działalności lub wręcz odpowiadając za pracę wybranych działów. Predyspozycje Wymagania wobec profesjonalnej asystentki są bardzo wysokie, szczególnie że prócz oczywistych w tym zawodzie cech osobowości, musi posiadać wiele umiejętności wynikających z wiedzy i z doświadczenia. Dlatego też asystentkami nie zostają osoby młode i bez pewnego stażu pracy. Z cech osobowości konieczna jest asystentce dokładność i systematyczność oraz umiejętność organizowania pracy sobie i współpracownikom w zespole. Talenty interpersonalne, jak komunikatywność i umiejętność współdziałania, również się liczą. Ale kluczowa okazuje się jednak umiejętność podejmowania decyzji, samodzielność i poczucie odpowiedzialności, ponieważ asystentka często reprezentuje szefa lub firmę również na zewnątrz. Z umiejętności podstawowych warto wspomnieć bardzo dobrą znajomość dwóch języków, znajomość obsługi komputera (Word, Excel, Power Point, programy internetowe, programy księgowe) oraz wiedzę na temat księgowości, finansów w firmie i wiedzę prawną. Od osoby na tym stanowisku oczekuje się prawie zawsze wykształcenia wyższego, choć czasem asystentkami zostają kandydatki z doświadczeniem, które je zastępuje. Potrzebne jej będą w pracy umiejętności dodatkowe, jak sztuka autoprezentacji, asertywność oraz spora wiedza na temat psychologii obsługi klienta, a także umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemó

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Agentka2009
:) dzięki lilitka!rozjaśniłaś mi dużo!🌼

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regułki,regułki jak ja ich nie lubię. Co innego teoria a co innego praktyka. Ale jedno jest wiadome,sekretarką może zostać nawet córka znajomego szefa,która się kompletnie nie zna,a potrafi parzyć kawę,asystentką nie każda,tu kłaniają się języki obce,komunikatywność z klientem,no i wygląd. Czy to nie prawda,że interesy prowadzi się lepiej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio przeszukując różne strony gdzie mogę znaleźć informacje na temat kursów podnoszących kwalifikację, trafiłam na szkolenia dla sekretarek. Według mnie jest dobry sposób podkształcenia się podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych dla osób, które chcą w ten sposób wspinać się po szczeblach kariery zawodowej : http://www.mayagency.com.pl/mindmapping.html Co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wszystko zalezy od firmy. U mnie są trzy asystentki zarządu ( w tym ja), a nie ma żadnej sekretarki. Zakres naszych obowiązków pokrywa się z wymienionym powyżej zakresem zarówno sekretarki, jak i asystentki (za wyjątkiem delegacji, na które akurat szefowie w mojej firmie jeżdzą sami).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a ja mysle, a nawet wiem z doswiadczenia firm w ktorych pracowalam, ze nie ma zadnej roznicy - to tylko nazewnictwo - wystarczy ze przyjrzysz sie obowiazkom - czasem firmy uzywaja zawoaloanych okreslen na proste prace zwiazane z obsluga sekretariatu, umawianiem spotkan itp. itd. - czyli z obowiazkami asystenckimi wyjatek bym powiedzial sa asystenci projektow wszelakich - tam zwykle sprowadza sie to do zarzadzania dokumentacja - ale tez moze sie roznic od firmy do firmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chodzi lo mi o obowiazki sekretarskie/sekretarki oczywiscie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość po co lekarz?
nazwa asystentka jest modniejsza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tez to zauwazylam -;-) to tak jak sprzataczki czasem nazywa sie "konserwatorem powierzchni plaskich" ;-))))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
poszukaj szkoleń na inwestycja w kadry e-learning pt Asystentka . Częśto korzystam ze szkoleń z inwestycji bo te na platformach EDUKACYJNYCH ROBIONE ZDALNIE też kończa się Certyfikatem MEN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość karosa
Szkolenia zawodowe to dobre rozwiązanie, sama zastanawiam się nad zrobieniem szkolenia z komunikacji i negocjacji, wydaje mi się, że takie umiejętności przydadzą się w każdej branży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×