Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość poszukuję prawdy

MENSA

Polecane posty

Gość poszukuję prawdy

Są tu jacyś psychologowie bo mam kilka pytań: 1. Znacie osobiście kogoś z mensy ? 2. Pewna Ania ma IQ =176, należy do Mensy. Słyszeliście żeby wygrywała międzynarodowe olimpiady z nauk gdzie liczy się logiczne myślenie: matymy(można korzystać z kalkulatora), fizyki, chemi itd ? Z taką inteligencją powinno się 5 lat studiów zaliczać w jeden semestr - ciekawe czy jej się uda. http://marhan.pl/index.php/czytelnia-1/51-ludzie/164-licealistka-ze-176-iq 3. Powiedzmy że psychologowie przeprowadzili testy i jedna osoba ma IQ = 98, druga IQ=130. Czy jest możliwe żeby osoba z IQ=98 (zmierzonym testem) w praktyce umiała rozwiązywać trudniejsze zadania z olimpiad matematycznych, fizycznych od osoby z IQ=130? 4. Czy istnieje ścisły związek między wynikami z testów na inteligencje a szybkością zapamiętywania i umiejętnością rozwiązywania trudnych zadań ? 5. Czy nie wydaje wam się że testy na inteligencje (matryce Ravena) mijają się z rzeczywistością ? Są zbyt proste logicznie i zbyt skomplikowane pamięciowo (trzeba zapamiętywać szczegóły) w porównaniu do zadań matematycznych, informatycznych itd ? 6. Gdybyśmy wyznaczyli krzywą Gaussa dla Polaków z umiejętności rozwiązywania zadań matematycznych, informatycznych (można korzystać z kalkulatora) to czy osoba przeciętnie rozwiązująca zad. z matematyki, informatyki (algorytmy, programowanie) osiągnie przeciętny wynik w testach matrycą Ravena, a osoba wybitnie dobra w rozwiązywaniu zadań z matmy, informatyki, fizyki osiągnie wybitnie wysoki wynik w testach IQ ? Czy praktyka pokryje się z teorią ? Psychologowie wpisywać swoje odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
Uwaga do pytania 6 - zakładamy że na początku reprezentatywna grupa Polaków zna matme itd na jednakowym poziomie(ma dokładnie tą samą wiedzę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość faejs oł maj fejs
autor, nie sciemniaj. po słownictwie które uzyłes znać idzie, ze jestes sam w stanie sobie odpowiedziec na te pytania. poza tym musiałbys trafic najlepiej na jakiegos doktoranta który jest w tym na bardzo bieżąco i zna wyniki ostatnich badań. ja tego w głowie nie mam. ale zakładam ze ty masz na karteluszku spisane. myle sie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
Mylisz się . Pytanie dalej kieruje do psychologów z zawodu i amatorów. Chcę wiedzieć czy przeprowadzano takie badania lub podobne które mogą odpowiedzieć na moje pytania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość faejs oł maj fejs
poza tym dlaczego tak sie czepiasz matematyki? mozna miec 130 i byc z tego przedmiotu słabym, miec za to inne uzdolnienia. czego ja jestem najlepszym przykładem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
Matematyka jest królową logicznego myślenia a informatyka jednym z jej praktycznych zastosowań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
"poza tym dlaczego tak sie czepiasz matematyki? mozna miec 130 i byc z tego przedmiotu słabym, miec za to inne uzdolnienia. czego ja jestem najlepszym przykładem " Poza tym Twój przypadek pokazuje że praktyka nie pokrywa się z teorią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość faejs oł maj fejs
Jak napisałam, są inne działy psychologii w których jestem na bieżąco, ale intuicyjnie i na podstawie tej wiedzy która mam odpowiedziałabym tak: 1. Znacie osobiście kogoś z mensy ? tak 2. Pewna Ania ma IQ =176, należy do Mensy. Słyszeliście żeby wygrywała międzynarodowe olimpiady z nauk gdzie liczy się logiczne myślenie: matymy(można korzystać z kalkulatora), fizyki, chemi itd ? Z taką inteligencją powinno się 5 lat studiów zaliczać w jeden semestr - ciekawe czy jej się uda. http://marhan.pl/index.php/czytelnia-1/51-lud zie/164-licealistka-ze-176-iq nie słyszałam o niej, natomiast wydaje mi sie ze taka inteligencja jest pewnym rodzajem dewiacji, dlatego wcale nie jest powiedziane ze ona jakkolwiek wykorzysta to co jej dała natura. 3. Powiedzmy że psychologowie przeprowadzili testy i jedna osoba ma IQ = 98, druga IQ=130. Czy jest możliwe żeby osoba z IQ=98 (zmierzonym testem) w praktyce umiała rozwiązywać trudniejsze zadania z olimpiad matematycznych, fizycznych od osoby z IQ=130? na to odpowiedziałam już powyżej. mój wynik plasuje sie własnie koło tych 130, a z matematyki jestem słaba - z własnej winy, bo uciekałam przed nia jak sie dało. osoba która sie przykłada, uczy, liczy i ma 98 z pewnościa bedzie lepsza ode mnie. 4. Czy istnieje ścisły związek między wynikami z testów na inteligencje a szybkością zapamiętywania i umiejętnością rozwiązywania trudnych zadań ? nie znam badan, intuicyjnie czuje ze tak. 5. Czy nie wydaje wam się że testy na inteligencje (matryce Ravena) mijają się z rzeczywistością ? Są zbyt proste logicznie i zbyt skomplikowane pamięciowo (trzeba zapamiętywać szczegóły) w porównaniu do zadań matematycznych, informatycznych itd ? kazdy test inteligencji jest uogólnieniem, i kazdy jakos tam mija sie z rzeczywistoscia. to jedna z głównych kontrowersji przecież. 6. Gdybyśmy wyznaczyli krzywą Gaussa dla Polaków z umiejętności rozwiązywania zadań matematycznych, informatycznych (można korzystać z kalkulatora) to czy osoba przeciętnie rozwiązująca zad. z matematyki, informatyki (algorytmy, programowanie) osiągnie przeciętny wynik w testach matrycą Ravena, a osoba wybitnie dobra w rozwiązywaniu zadań z matmy, informatyki, fizyki osiągnie wybitnie wysoki wynik w testach IQ ? Czy praktyka pokryje się z teorią ? ale dlaczego cały czas tylko o tej matematyce...? z tego co pamietam to jest taka zaleznosc, ale watpie zeby ona był bezwzgledna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość faejs oł maj fejs
Matematyka jest królową logicznego myślenia a informatyka jednym z jej praktycznych zastosowań. Hehe, to na pewno nie zostało udowodnione empirycznie :) Osobiście wydaje mi się że filozofia + logika, której matematyka jest jej pochodną. Ale to moje widzimisię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
3. Powiedzmy że psychologowie przeprowadzili testy i jedna osoba ma IQ = 98, druga IQ=130. Czy jest możliwe żeby osoba z IQ=98 (zmierzonym testem) w praktyce umiała rozwiązywać trudniejsze zadania z olimpiad matematycznych, fizycznych od osoby z IQ=130? na to odpowiedziałam już powyżej. mój wynik plasuje sie własnie koło tych 130, a z matematyki jestem słaba - z własnej winy, bo uciekałam przed nia jak sie dało. osoba która sie przykłada, uczy, liczy i ma 98 z pewnościa bedzie lepsza ode mnie. 4. Czy istnieje ścisły związek między wynikami z testów na inteligencje a szybkością zapamiętywania i umiejętnością rozwiązywania trudnych zadań ? nie znam badan, intuicyjnie czuje ze tak. 5. Czy nie wydaje wam się że testy na inteligencje (matryce Ravena) mijają się z rzeczywistością ? Są zbyt proste logicznie i zbyt skomplikowane pamięciowo (trzeba zapamiętywać szczegóły) w porównaniu do zadań matematycznych, informatycznych itd ? kazdy test inteligencji jest uogólnieniem, i kazdy jakos tam mija sie z rzeczywistoscia. to jedna z głównych kontrowersji przecież. 6. Gdybyśmy wyznaczyli krzywą Gaussa dla Polaków z umiejętności rozwiązywania zadań matematycznych, informatycznych (można korzystać z kalkulatora) to czy osoba przeciętnie rozwiązująca zad. z matematyki, informatyki (algorytmy, programowanie) osiągnie przeciętny wynik w testach matrycą Ravena, a osoba wybitnie dobra w rozwiązywaniu zadań z matmy, informatyki, fizyki osiągnie wybitnie wysoki wynik w testach IQ ? Czy praktyka pokryje się z teorią ? ale dlaczego cały czas tylko o tej matematyce...? z tego co pamietam to jest taka zaleznosc, ale watpie zeby ona był bezwzgledna ------------------------- 3. mówimy o zadaniach NA OLIMPIADY z tych przedmiotów, a nie o zwykłych zad. na klasówki itd 3a) - masz 130 i tego nie zauważyłaś że mówimy o zad na olimpiadę ? :( 4. Czyli jakbyś chciała to powinnaś wygrać jakąś olimpiadę z przedmiotów ścisłych ? 6. Dlatego o matematyce bo interesuje mnie jak ludzie którzy osiągają bardzo wysokie wyniki radzą sobie z praktycznym rozwiązywaniem problemów. Dlatego wymieniłam matematykę, informatykę,fizykę, chemię itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ad. 3 - nie ma takiej możliwości. Ad. 4. - pytanie źle postawione. Między umiejętnością rozwiązywania trudnych zadań musi istnieć związek. Natomiast bez znaczenia jest szybkość zapamiętywania. Inteligencja to umiejętnośc rozwiązywania nowych problemów, zarówno z wykorzystaniem wiedzy, jak i wymyśleniem czegoś nowego. Nie znasz wzoru matematycznego, zeby rozwiązać zadanie? Stwórz go sam. Ad. 5. - testy na inteligencje są różnego rodzaju. Te pełne zawierają kilka grup i określają także predyspozycje. Ad. 6. - przeprowadź badania i opublikuj wyniki :D Nie jestem psychologiem, ale kiedy spoglądam w lustro, to moja odpowiedź na pytanie nr 1 brzmi "Tak" :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
"Osobiście wydaje mi się że filozofia + logika, której matematyka jest jej pochodną. Ale to moje widzimisię." Filozofia nie jest nauką empiryczną więc nie można sprawdzić czy filozof wnioskujący na podstawie czegoś wywnioskował coś zgodnego z prawdą. Odnośnie logiki ona jest w matematyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
"Ad. 3 - nie ma takiej możliwości. Ad. 4. - pytanie źle postawione. Między umiejętnością rozwiązywania trudnych zadań musi istnieć związek. Natomiast bez znaczenia jest szybkość zapamiętywania. Inteligencja to umiejętnośc rozwiązywania nowych problemów, zarówno z wykorzystaniem wiedzy, jak i wymyśleniem czegoś nowego. Nie znasz wzoru matematycznego, zeby rozwiązać zadanie? Stwórz go sam." ------------------------------- AdAd3 - ja się nie pytam czy osoba inteligentna umie rozwiązywać trudniejsze zad tylko czy osoba której wyszedł lepszy wynik NA TESTACH RAVENA może zostać pokonana przez tą drugą z gorszym wynikiem na TESTACH MATRYCĄ RAVENA AdAd4- to samo co wyżej. Jak można znaleźć związek w zadaniu w matrycy Ravena nie pamiętając ich elementów ? :O Pomijam że wzory matematyczne się odkrywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nie psycholog
1) TAK 2) 5 lat studiów w 1 semestr to bardzo mało prawdopodobne ( wręcz nie możliwe), jest zasada że dziekan może praktycznie wszystko więc.. 3) Jeśli obie te osoby poświęcą tyle samo czasu na nauke to jest to nie możliwe. 4) Z szybkością zapamiętywania w niewielkim stopniu, z rozwiązywaniem trudnych zadań w znacznym stopniu. 5) zawsze są jakimś wskaźnikiem- to pytanie do psychologów 6) oba wykresy powinny się w znacznym stopniu pokrywać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość faejs oł maj fejs
3. mówimy o zadaniach NA OLIMPIADY z tych przedmiotów, a nie o zwykłych zad. na klasówki itd 3a) - masz 130 i tego nie zauważyłaś że mówimy o zad na olimpiadę ? przytyk pomijam. a co jeżeli założymy, że 98 siedzi w matmie na biezaco i stara sie, a 130 ma obrzydzenie do tego przedmiotu i nie potrafi nawet sprowadzic ułamków do wspólnego mianownika? 98 moze rozwiąże niewiele, ale coś tam wydłubie, 130 może od razu stwierdzić że sie nie nadaje i nawet nie doczytać zadań. IQ jest bezsprzecznie decydujące, ale przy założeniu, że obie osoby mają taką samą motywacje, samoocene mozliwosci itp. 4. Czyli jakbyś chciała to powinnaś wygrać jakąś olimpiadę z przedmiotów ścisłych ? głupie pytanie. sądze ze bym nie mogła. ale tez sadze, ze gdybym sie postarała, i postarałaby sie osoba z 98, to moje starania przychodziły by mi z większa łatwościa. 6. Dlatego o matematyce bo interesuje mnie jak ludzie którzy osiągają bardzo wysokie wyniki radzą sobie z praktycznym rozwiązywaniem problemów. Dlatego wymieniłam matematykę, informatykę,fizykę, chemię itd rozumiem. tylko mam wątpliwości czy olimpiada z matematyki jest "praktycznym rozwiazywaniem problemów". według mnie to inny rodzaj testu na IQ. praktyczne problemy to chyba te codzienne... olimpiady są raczej niecodzienne i dotycza garstki ludzi. zwaz prosze, zanim znowu zwatpisz w moja inteligencje, ze pisze tutaj o moim osobistym zdaniu w temacie, popartym własnym doświadczeniami, i nie twierdze, ze sie nie myle. biore pod uwage swój przypadek: w czasach podstawówki brałam udział w olimpiadach, i osiagałam nawet dobre wyniki. do LO poszłam do klasy mat-fiz-inf w jednym z najlepszych warszawskich liceów. potem przyszedł okres dojrzewania, który przezywałam burzliwie, i wyszłam z niego dosc mocno poraniona. tak sie złozyło, ze nauczycielem, któremu sprawiałam najwieksze kłopoty wychowawcze był matematyk. moj mlodzienczy bunt sprawił ze nie umiałam nawet w 4 klasie LO (nie chciałam?) sprowadzic ułamków do wspólnego mianownika, dosc zabawne w klasie o takim profilu. na studiach umiejetnosci matematyczne cudownie mi wróciły... z tym ze ty pewnie chcesz rozpatrywac te zaleznosci w oderwaniu od aspektu motywacyjnego i przypadłosci typu zanizona samoocena. ja tak nie potrafie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość faejs oł maj fejs
filozofia nie jest nauka empiryczna. matematyka też nie - jest nauka formalną ;) :P empiryczna jest fizyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
1) TAK 2) 5 lat studiów w 1 semestr to bardzo mało prawdopodobne ( wręcz nie możliwe), jest zasada że dziekan może praktycznie wszystko więc.. 3) Jeśli obie te osoby poświęcą tyle samo czasu na nauke to jest to nie możliwe. 4) Z szybkością zapamiętywania w niewielkim stopniu, z rozwiązywaniem trudnych zadań w znacznym stopniu. 5) zawsze są jakimś wskaźnikiem- to pytanie do psychologów 6) oba wykresy powinny się w znacznym stopniu pokrywać -------- 1. ma jakieś wybitne osiągnięcia w praktyce czy potrafi tylko rozwiązywać matryce ravena ? 2. Ona ma IQ=176 więc co w tym trudnego ? 3. Ale czy masz na myśli testy matrycą ravena vs wynikom z matmy, informatyki itd 4. Nie prawda. Żeby wyciągnąć wnioski z podanych elementów matrycy ravena trzeba zapamiętać szczegóły wszystkich 8 podanych elementów. 6. To twoje domysły czy fakty ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
3. mówimy o zadaniach NA OLIMPIADY z tych przedmiotów, a nie o zwykłych zad. na klasówki itd 3a) - masz 130 i tego nie zauważyłaś że mówimy o zad na olimpiadę ? przytyk pomijam. a co jeżeli założymy, że 98 siedzi w matmie na biezaco i stara sie, a 130 ma obrzydzenie do tego przedmiotu i nie potrafi nawet sprowadzic ułamków do wspólnego mianownika? 98 moze rozwiąże niewiele, ale coś tam wydłubie, 130 może od razu stwierdzić że sie nie nadaje i nawet nie doczytać zadań. IQ jest bezsprzecznie decydujące, ale przy założeniu, że obie osoby mają taką samą motywacje, samoocene mozliwosci itp. 4. Czyli jakbyś chciała to powinnaś wygrać jakąś olimpiadę z przedmiotów ścisłych ? głupie pytanie. sądze ze bym nie mogła. ale tez sadze, ze gdybym sie postarała, i postarałaby sie osoba z 98, to moje starania przychodziły by mi z większa łatwościa. 6. Dlatego o matematyce bo interesuje mnie jak ludzie którzy osiągają bardzo wysokie wyniki radzą sobie z praktycznym rozwiązywaniem problemów. Dlatego wymieniłam matematykę, informatykę,fizykę, chemię itd rozumiem. tylko mam wątpliwości czy olimpiada z matematyki jest "praktycznym rozwiazywaniem problemów". według mnie to inny rodzaj testu na IQ. praktyczne problemy to chyba te codzienne... olimpiady są raczej niecodzienne i dotycza garstki ludzi. zwaz prosze, zanim znowu zwatpisz w moja inteligencje, ze pisze tutaj o moim osobistym zdaniu w temacie, popartym własnym doświadczeniami, i nie twierdze, ze sie nie myle. biore pod uwage swój przypadek: w czasach podstawówki brałam udział w olimpiadach, i osiagałam nawet dobre wyniki. do LO poszłam do klasy mat-fiz-inf w jednym z najlepszych warszawskich liceów. potem przyszedł okres dojrzewania, który przezywałam burzliwie, i wyszłam z niego dosc mocno poraniona. tak sie złozyło, ze nauczycielem, któremu sprawiałam najwieksze kłopoty wychowawcze był matematyk. moj mlodzienczy bunt sprawił ze nie umiałam nawet w 4 klasie LO (nie chciałam?) sprowadzic ułamków do wspólnego mianownika, dosc zabawne w klasie o takim profilu. na studiach umiejetnosci matematyczne cudownie mi wróciły... z tym ze ty pewnie chcesz rozpatrywac te zaleznosci w oderwaniu od aspektu motywacyjnego i przypadłosci typu zanizona samoocena. ja tak nie potrafie ------------------------------- 1. Nie było przytyku. Jak osoba o IQ=130 może mieć obrzydzenie do rozwiązywania zadań logicznych (matematyka). Masz na myśli IQ jako inteligencje czy IQ jako wynik z matrycy ravena ? 4. Masz IQ=-130 i nie możesz rozwiązać zadań z olimpaiad nawet gdybyś się starała ? :( Opis do tak wysokiego IQ jest jasny. Takie osoby bez problemu radzą sobie z takimi zadaniami. 6. Mam wątpliwości czy matryca ravena jest "praktycznym rozwiazywaniem problemów". Na olimpiadach wreszcie jest prawdziwe rozwiązywanie zadań. MNIE INTERESUJĄ CZY WYNIKI Z MATRYCY RAVENA POKRYWAJĄ SIĘ Z PRAKTYCZNYM UŻYWANIEM MYŚLENIA W MATEMATYCE, INFORMATYCE I TAK DALEJ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
"matematyka też nie - jest nauka formalną empiryczna jest fizyka." Rozwiązywania równań, tw. Pitagorasa nie można udowodnić empirycznie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość yiuoiuiou9
istnieje 7 podstawowych rodzajów inteligencji nie tylko ta matematyczna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
"istnieje 7 podstawowych rodzajów inteligencji nie tylko ta matematyczna" Porozmawiajmy o IQ uniwersalnym mierzonym matrycą Ravena http://www.iqtest.dk/main.swf Teoretycznie im wyższy wynik z tej matrycy tym łatwiej jest rozwiązywać trudne zadania z olimpiad. Czy na pewno ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość faejs oł maj fejs
1. Nie było przytyku. Jak osoba o IQ=130 może mieć obrzydzenie do rozwiązywania zadań logicznych (matematyka). Masz na myśli IQ jako inteligencje czy IQ jako wynik z matrycy ravena ? 4. Masz IQ=-130 i nie możesz rozwiązać zadań z olimpaiad nawet gdybyś się starała ? Opis do tak wysokiego IQ jest jasny. Takie osoby bez problemu radzą sobie z takimi zadaniami. 6. Mam wątpliwości czy matryca ravena jest "praktycznym rozwiazywaniem problemów". Na olimpiadach wreszcie jest prawdziwe rozwiązywanie zadań. MNIE INTERESUJĄ CZY WYNIKI Z MATRYCY RAVENA POKRYWAJĄ SIĘ Z PRAKTYCZNYM UŻYWANIEM MYŚLENIA W MATEMATYCE, INFORMATYCE I TAK DALEJ Może problem z naszym porozumieniem się wynika stad, ze odpisuje troche na szybko i byle jak nie dbajac o precyzje wypowiedzi. Poza tym ja patrze globalnie, ciebie interesuje wyłuszczony kapslokiem konkret. Jak może miec obrzydzenie? Hehe, no może. Do Ravena potrzebna mi tylko głowa, do olimpiady trzeba miec jakiekolwiek matematyczne przygotowanie. Jeśli 10 lat nie miałam stycznosci z matematyka, to watpie zeby inteligencja pozwoliła mi przeskoczyc braki w wiedzy. Osób ze 130 troche jest, czy wszystkie wygrywaja olimpiady? Nie, są też bardzo inteligentni nieudacznicy życiowi. Wysoka inteligencja może paradoksalnie utrudniać... Były na ten temat fajne badania, niestety nie potrafie teraz przytoczyc nazwisk autorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość faejs oł maj fejs
7 rodzajów inteligencji to zdaje sie było u Gardnera, a my rozmawiamy o Ravenie :) Można udowodnić... formalnie :) Chyba że nie zgadzasz się z jednym z najwybitniejszych polskich metodologów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
"Może problem z naszym porozumieniem się wynika stad, ze odpisuje troche na szybko i byle jak nie dbajac o precyzje wypowiedzi. Poza tym ja patrze globalnie, ciebie interesuje wyłuszczony kapslokiem konkret. Jak może miec obrzydzenie? Hehe, no może. Do Ravena potrzebna mi tylko głowa, do olimpiady trzeba miec jakiekolwiek matematyczne przygotowanie. Jeśli 10 lat nie miałam stycznosci z matematyka, to watpie zeby inteligencja pozwoliła mi przeskoczyc braki w wiedzy. Osób ze 130 troche jest, czy wszystkie wygrywaja olimpiady? Nie, są też bardzo inteligentni nieudacznicy życiowi. Wysoka inteligencja może paradoksalnie utrudniać... Były na ten temat fajne badania, niestety nie potrafie teraz przytoczyc nazwisk autorów." Ja też szybko odpisuje. Tak interesuje mnie czy inteligencje można mierzyć matrycami ravena. Czy osoby z Mensy umiejące rozwiązywać takie matryce w sposób wybitny są tak samo dobre w rozwiązywaniu zadań praktycznych gdy posiadają odpowiednią wiedzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
"Można udowodnić... formalnie Chyba że nie zgadzasz się z jednym z najwybitniejszych polskich metodologów " Pytanie postawiłam jasno. Czy można to udowodnić empiryczne ? Jaka jest Twoja odpowiedź ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość faejs oł maj fejs
Jesli twierdzisz ze mozna udowodnic empirycznie, to prosze opisz mi jak. Potem przeczytam, bo teraz musze sie zbierac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość faejs oł maj fejs
Hehe, chyba sie nie dogadamy, bo twoje pytania ewoluują: Ja też szybko odpisuje. Tak interesuje mnie czy inteligencje można mierzyć matrycami ravena. Czy osoby z Mensy umiejące rozwiązywać takie matryce w sposób wybitny są tak samo dobre w rozwiązywaniu zadań praktycznych gdy posiadają odpowiednią wiedzę. Inteligencje wg definicji ravena mierzy sie testem ravena :) problem w tym, czy godzisz sie na taka definicje i rodzaj pomiaru. ja mam co do tego spore watpliwosci. drugie pytanie: zapewne w daleko idacym stopniu tak. ale trzeba brac pod uwage różnice indywidualne a tych jest wiele. przyznam ze w tej chwili nie wiem juz o co ci jeszcze chodzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość poszukuję prawdy
Jesli twierdzisz ze mozna udowodnic empirycznie, to prosze opisz mi jak. Potem przeczytam, bo teraz musze sie zbierac. Np. Najpierw obliczam przeciwprostokątne zakładając różne przyprostokątne. Następnie buduje te trójkąty z kijków, sznurków i mierzę przeciwprostokątne. Wynik teoretyczne i praktyczne będą się pokrywać (nie liczę błędów pomiaru itd)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość faejs oł maj fejs
na twoim miescu zaopatrzyłabym sie w podrecznik testowy ravena i poczytała o trafności i rzetelności. a potem zainteresowała sie bibliografia do tegoż podrecznika. w ten sposób z cała pewnoscia znajdziesz wszystko co jest mozliwe do odszukania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×