Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość W s z y s c y

Pistolet do Pegasusa - chore pytanie

Polecane posty

Gość W s z y s c y

Mam chore pytanie na jakiej zasadzie w jaki sposób działa pistolet do pegasusa :D irytuje mnie to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 25letniprawiczek
odbija sie od telewizora i wysyła dane do pedzia, który z góry wie gdzie jest przeszkoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marjo i Luidżi
Też nie wiemy :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość W s z y s c y
Na powżnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ordynator
nie te forum Jeśli angielski nie jest dla Ciebie problemem. How does the aiming on the light zapper work? How does it determine what you shoot at on the screen for the game Duck Hunt? At a very fast speed (every 5/60ths of a second) the screen will turn completely blue and a white square box will be at the same position of the duck in an x/y coordinate. When you press the trigger, you are activating a small light sensor inside the gun that is sensitive to color (light frequency) changes. By the time you press the trigger, it will send to the CPU the color it registered (the one it was facing directly in front of it). So, if your aiming was correct, the phototransistor will send a signal to the CPU matching that of white light. If you missed, that is, you shot anything but the duck, the diode will register blue light, and the CPU will know you didn't hit the duck.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ordynator
W środku znajduje się fototranzystor. Obraz składa się z dużej ilości świecących punktów. Fotoelement wychwytuje światło, a mikroprocesor wychwytuje odpowiedni impuls. mikroprocesor porównuje impuls otrzymany z fotoelementu z impulsem, który generuje kaczkę na ekranie. Jeśli są zgodne to pada strzał na ekranie telewizora. Tak chałupniczo: "Pistolet zawiera w lufie fotodiode lub fototranzystor. W momencie wcisniecia spustu ekran telewizora jest wygaszany (krok 1), a nastepnie malowany jest na bialo cel (krok 2) . Jesli punkt ekranu, w ktory wycelowana byla fotodioda w (1) i (2) byl czarny - nie trafiles. Jesli w (1) czarny, a w (2) bialy trafiles." Widać to było gołym okiem, kiedy na dłuzej przytrzymało się spust - kaczkę zastępował biały kwadrat. nie tylko ty masz ten problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ordynator
Działa to tak że w momencie jak naciskasz spust, pojawia się specjalna klatka obrazu. Cały ekran jest czarny i tylko tam gdzie powinien być cel pojawia się mały biały kwadracik. W pistolecie jest soczewka i fotodiodą, gdy trafisz w cel sygnał jest łapany na fotodiodzie i masz aliczone trafienie. Klatka trwa 1 obraz 20ms więc w żaden sposób jest nie do zauważenia przez ludzkie oko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pinki świnki
Eee nie wiem jak Wam to powiedzieć ale pistolet świetlny, zapper czy jakkolwiek chcecie go nazywać to technologia star jak świat więc jeśli nie masz 40 lat na karku to wątpię byś pamiętał korzenie tej technologii. Pierwszy pistolet laserowy (a właściwie strzelba) powstał już w roku 1972 do konsoli Magnavox Odyssey i działał dosłownie na takiej samej zasadzie co NES Zapper.. w sumie gdy my cieszyliśmy się Light Gun'em w USA gracze już dawno siedzieli przy Super Scope do SNES który wykorzystywał już czujkę którą umieszczało się na telewizorze.. urządzonko wyglądało jak wielka bazooka, było bezprzewodowe (też żaden news bo bezprzewodowe pady miało już Atari2600 :D) i zżerało 6 baterii AA w około trzy góra cztery godziny gry....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×