Gość Jacek Szumski Napisano Kwiecień 4, 2012 Franczyzobiorcy dostają wędkę, ale rybę muszą złowić sami. Ci, którzy nie potrafią lepiej niech pozostaną na etacie i odbębnią 8 godzin za biurkiem. Nawet niech nie próbują rozkręcać biznesu na zasadzie franczyzy. Na sukces trzeba samemu zapracować a franczyza polega na tym, że firma pokazuje sposób jak go osiągnąć, a raczej w przypadku Jean Louis David na czele z Prezesem jak stracić wszystkie zainwestowane pieniądze i zostać z niczym Trzeba, więc dobrze przyjrzeć się umowie franczyzowej, warunkom współpracy, porozmawiać z innymi franczyzobiorcami, a nie kierować się tylko znaną marką , bo to tylko początek, a liczy się zakończenie. Zainteresowani franczyzą powinni jednak pamiętać, że taka \"współpraca\" ze znanymi markami kosztuje. A koszty franczyzy nieraz trzeba ponosić niezależnie od przychodów, nawet w przypadku gdy się ma stratę. Dodatkowo, całe ryzyko powodzenia przedsięwzięcia bierze na siebie francyzobiorca, a w przypadku niepowodzenia franczyzodawca nie traci wiele. My w roku 2010 postanowiliśmy zainwestować w salon fryzjerski pod znaną marką Jean Louis David , gdzie franczyzę sprzedaje spółka PROVALLIANCE POLAND . W naszym przypadku koszt otwarcia salonu pod marką JLD wyniósł ponad 500 tyś zł. Wstępny kosztorys/kaucja trzymiesięczna za lokal , zamówienie do Loreala i JLD , meble i niezbędne wyposażenie oraz adaptacja i remont lokalu/ przedstawiony przez Pana Prezesa opiewał na kwotę 377 tyś , w trakcie adaptacji lokalu / firma budowlana polecona i współpracująca z Provalliance/ koszty wzrosły o znaczną kwotę 150 tyś zł. Oczywiście przełknęliśmy tę znaczną różnicę w cenie , bo cóż mieliśmy zrobić skoro podpisaliśmy zobowiązania na 10 lat/ umowa franczyzowa , umowa najmu/. W związku z tym iż Pan Prezes nie selekcjonuje zbytnio chętnych na otwarcie salonu / ważne jest posiadanie środków finansowych / zostaliśmy \" szczęśliwymi\" właścicielami salonu fryzjerskiego nie będąc fryzjerami. Zapewniał Nas , że firma udzieli nam niezbędnego wsparcia , oraz przeszkoli / za niewielką kwotę 5 tyś złotych/ naszych pracowników. Owszem zorganizowano szkolenie dla pracowników na 2 tygodnie przed otwarciem salonu i to by było na tyle ze strony franczyzodawcy . My franczyzobiorcy liczący na to , że ktoś nam pomoże właściwie poprowadzić salon pozostaliśmy sami sobiea miało być tak \"kolorowo\". Przez okres współpracy , czyli 17 m-cy bo tyle daliśmy radę funkcjonować bez żadnego wsparcia ,tylko raz zaproponowała Nam firma abyśmy udali się do innego ich własnego salonu i popytali managera , ewentualnie wyjaśnili problemy Nas nurtujące. Ale czy firma Provalliance nie powinna oddelegować swojego kompetentnego pracownika , aby nam pomóc ? , o czym nas zapewniał Pan Prezes zanim podpisaliśmy umowę franczyzową . Nabito nas w butelkę , począwszy od prognozy finansowej , również przedstawionej przez Pana Prezesa , czym nas bardzo zachęcił do otwarcia tego typu działalności , a potem okazało się , że są to wyniki nie adekwatne do osiąganych obrotów / najpewniej sporządzone na potrzeby dla franczyzobiorców/ , poprzez namówienie Nas na bardzo wysoką dzierżawę za lokal / ale przecież prognoza była obiecująca/.Firma na każdym kroku próbuje wyciągnąć ogromne pieniądze od franczyzobiorcy. My za ulotki promujące otwarcie nowego salonu za 100 tyś sztuk zapłaciliśmy 14 tyś . zł , czy to nie skandal? , a meble do salonu za które kosztowały 100 tyś , są wykonane tanim kosztem nie warte więcej jak 30 tyś/ kilka razy reklamowaliśmy je/ itd.....itd........................ Inny temat do przedstawienia to przejęcie / odkupienie ?/ Naszego salonu przez spółkę. Absolutny skandal!!!! To co przedstawiliśmy jest niewielkim zarysem współpracy z firmą JLD , a właściwie to ze spółką Provalliance , która to działa na polskim rynku i szuka następnych naiwnych , takich jak my , gdzie straciliśmy ogromne pieniądze oraz nerwy i zdrowie. Jeśli sprawa jest interesująca , chętnie opowiem o szczegółach współpracy . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Markdi 1 Napisano Maj 31, 2024 Jeśli nie jesteś kosmetyczką ani barberem, to bedziesz ich musiał zatrudnić. Osobiście najpoerw zorientowałabym się w tym temacie, kto i za ile będzie dla Ciebie pracował. Licz brutto pracodawcy. Obniżenie cen na wejsciu o tyle % może spowodować, że będziesz dokładać do interesu. W salonie koniecznie trzeba udostępnić możliwość płatności bezgotówkowych https://polskabezgotowkowa.pl Więcej dowiesz się na stronie polski bezgotówkowej. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach