Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość polonistka85

Dylemat - jak ocenić jej wypracowanie?

Polecane posty

Gość polonistka85

Zadałam dzieciakom licealnym na zadanie domowe wypracowanie o osobie, która im imponuje. Jedna z uczennic opisała mi północnokoreańskiego dyktatora, nawet nie podejrzewałam jej o takie sympatie. I teraz nie wiem, obniżyć jej za to ocenę czy dać 5 za wypracowanie pełne bzdur?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jako polonistka
powinnaś ocenić jej pracę obiektywnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lilialuiza
Jeszcze zależy, co tam napisała. Ale piątki to bym na pewni nie dała. Tak samo, jakby ktoś opisał Hitlera. Jeśli jednak umiesz w tej pracy znaleźć jakiś sens, to jedynki też nie musisz stawiać, bo dziewczyna może się poczuć zdegradowana za poglądy, które pewnie z czegoś wynikają. Uważam, że na pewno taka praca jest pretekstem do rozmowy. To znaczy-nie ograniczałabym się do ocenienia wypracowania, ale podjęłabym dyskusję z uczennicą. A potem już z wyczuciem sytuacji-może rozmowę z rodzicami; może dyskusję na forum klasy na temat autorytaryzmu w świecie-oczywiście bez pokazywania palcem dziewczyny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość na skromne tak
u mnie w szkole tez kiedys cos takiego mielismy. jedn malo zdolna dziewczyna zaplacila koledze, za to ze jej napisze oddala, nie przeczytawszy a bylo to o hitlerze, ze milosci do niemcow zabijal zydow, ze kochal ludzi i w ogole wszystklo robil w dobrej wierze. dostala dwoje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oceń wg kryteriów. Treściowo jeśli się natrudziła i ma argumenty to nie powinnas jej za to obniżać oceny. Mogła nawet napisać o latającym potworze spaghetti a ty powinnaś jej to uznać jeśli wszystkie kryteria spełniła Pozdrawia anglistka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość chamskie byłoby obniżenie
oceny bo nie podobają ci się jej poglądy, w Polsce obowiązuje wolność słowa!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość anita19931234
jak bym była nauczycielem to skontaktowałabym się z rodzicami, żeby pokazać im tę pracę. Oceniłabym wtedy na 5 z czystym sumieniem jeśli rodzice nie byli by oburzeni jej zachowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
I. ROZWINIĘCIE TEMATU (można uzyskać maksymalnie 25 punktów) II. KOMPOZYCJA PRACY (maksymalnie 5 punktów) Kompozycję wypracowania ocenia się wtedy, gdy przyznane zostały punkty za rozwniecie tematu - podporządkowana zamysłowi funkcjonalnemu wobec tematu, spójna wewnętrznie, przejrzysta i logiczna; pełna konsekwencja w układzie graficznym, (5 pkt) - uporządkowana wobec przyjętego kryterium, spójna; graficzne wyodrębnienie głównych części, (3 pkt) - wskazująca na podjęcie próby porządkowania myśli, na ogół spójna. (1 pkt) Uwaga: jeśli powyższe kryteria nie zostały spełnione, nie przyznaje się punktów. III. STYL (maksymalnie 5 punktów) - jasny, żywy, swobodny, zgodny z zastosowaną formą wypowiedzi; urozmaicona leksyka, (5 pkt) - zgodny z zastosowaną formą wypowiedzi, na ogół jasny; wystarczająca leksyka, (3 pkt) - na ogół komunikatywny, dopuszczalne schematy jezykowe. (1 pkt) Uwaga: jesli powyższe kryteria nie zostały spełnione, nie przyznaje się punktów. IV. JĘZYK (maksymalnie 12 punktów) - jezyk w całej pracy komunikatywny, poprawna, urozmaicona składnia, poprawne: słownictwo, frazeologia i fleksja,(12 pkt) - język w całej pracy komunikatywny, poprawne: składnia, słownictwo, frazeologia i fleksja, (9 pkt) - język w całej pracy komunikatywny, poprawna fleksja, w większości poprawne składnia, slownictwo i frazeologia, (6 pkt) - język w pracy komunikatywny mimo błędów składniowych, słownikowych, frazeologicznych i fleksyjnych, (3 pkt) - język w pracy komunikatywny mimo błędów fleksyjnych, licznych błędów składniowych, słownikowych i frazeologicznych. (1 pkt) Uwaga: jesli powyższe kryteria nie zostały spełnione, nie przyznaje się punktów. V. ZAPIS (maksymalnie 3 punkty) - bezblędna ortografia; poprawna interpunkcja (nieliczne błędy), (3 pkt) - poprawna ortografia (nieliczne błędy II stopnia), (2 pkt) - poprawna ortografia (nieliczne błędy różnego stopnia), interpunkcja niezakłucająca komunikacji (mimo różnych błędów). (1 pkt) Uwaga: jesli powyższe kryteria nie zostały spełnione, nie przyznaje się punktów. VI. SZCZEGÓLNE WALORY PRACY (0-4 pkt)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Proszę postawić na obiektywność, dla pani jest do bzdurą, jednak jej poglądy wyglądają inaczej - w dyktatorze widzi siłę i być może właśnie on inspiruję ją do tego, by wciąż żyła i walczyła o sukces. Tak jak dla mnie wzorem jest Adolf Hitler.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość polonistka85
Właśnie wg kryteriów dałabym 5, ale jak napisała Lilialuiza, to tak samo jakby ktoś opisał Hitlera. A do tej pory myślałam, że dziewczyna jest naprawdę mądra. Często zabiera głos podczas zajęć, gdyby nie ona pewnie często nie miałabym z kim prowadzić lekcji. No i nigdy wcześniej nie zdarzyło jej się wychwalać totalitaryzmu, wręcz przeciwnie. Dlatego bardzo mnie dziwi to co napisała. Argumenty ma, ale brzmią jak kłamstwa zaczerpnięte prosto z północnokoreańskiej propagandy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie znam sie, ale wydaje mi sie, ze celem napisania tego wypracowania bylo raczej cwiczenie warsztatu pisarskiego, a nie poznanie pogladow osob piszacych. Wiec ocen je jak normalne wypracowanie, wedlug kryteriow, a z uczennica po prostu porozmawiaj, jesli nie daje Ci to spokoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość no proszę, i może jeszcze
potępiasz Koreę płn za to, że nie ma tam wolności słowa a sama chcesz tą wolność ograniczać w Polsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Akronimowa
Daj 4+. Zapytaj ją na forum klasy, dlaczego uważa dyktatora, za osobę, która jej imponuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lilialuiza
Ja jestem za tym, by nie stawiać piątki-bo nauczyciel to też wychowawca; ale też nie obniżać oceny drastycznie, jeśli polonistycznie jest dobra. I tak, jak napisałam, poruszyć temat-bo może dziewczyna to napisała, bo wydało się to jej oryginalne a może faktycznie z jakiegoś powodu zaczął ją inspirować totalitaryzm... Może tak uderzam w tą stronę, bo sama jestem pedagogiem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość do lilialuiza
a z jakiej racji ma się "wychowywać" ucznia według swoich przekonań? uczeń ma prawo mieć własne, nauczycielom nic do tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lilialuiza
Pewne kwestie są obiektywne. Np. to, że terror jest zły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a ja powiem tak,
łapy precz od Korei i jej przyjaciół!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość do lilialuiza
tylko kwestia terroru, zbrodni itd w Korei Północnej wygląda w ten sposób, że info opiera się na domysłach, zeznaniach nie wiadomo czy prawdziwych bo jak wiadomo kłamać to żaden problem. Są tam jakieś zdjęcia na które zwolennicy też mają wytłumaczenie. Władze Korei Północnej i niektórzy inni ludzie twierdzą zupełnie co innego na temat tego jak jest w tym kraju niż polskie i zachodnie media i np. władze USA. No i tutaj każdy ma prawo do własnej oceny czy będzie wierzyć tym czy tym. Gdyby tamta dziewczyna pisała, że trzeba zabijać ludzi za byle co, terroryzować ich i trzymać w obozach koncentracyjnych to byłoby co innego, ale jak pisze rzeczy "wzięte z koreańskiej propagandy" jak napisała autorka to nie piszę nic w tym stylu Korea Północna nie głosi takich rzeczy. Tak naprawdę Korea Północna nie głosi nic takiego złego, możesz sobie wejśc na jakieś ich stronki, których trochę w necie jest i poczytac, jak ktoś to popiera to nie popiera niczego złego. Władze Korei Północnej twierdzą, że te różne zarzuty wobec nich to nieprawda a jak mówię, człowiek ma prawo wierzyć komu chce nawet jak większość ludzi uważa, że wierzy w bzdury. No bo jak zabierze się mu to prawo to wolność wypowiedzi, myślenia przestaje istnieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Elektronikełe ausf.. VIb
autorka to by chciała Tuska wielbić za to że kutas wyprzedał pół polski i dalej sprzedaje, to jest wielki wódz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dfdffddffgfg
przecież to prowo, pelikanki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość n n n
Walnij jedynkę za propagowanie komunizmu, które jest w Polsce zabronione, jako ideologia totalitarna. To tylko prowokatorka. A jeśli ma takie "poglądy", to powinna już dostać za nie w dupę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość z poradnika mlodego zielarza,
prowooo 0/5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Elektronikełe ausf.. VIb
­

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Elektronikełe ausf.. VIb
oceń je tak jakbyś czytała o naszym słońcu peru - tusku - rudym chuju, z miejsca ocena była by 5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość hjdfgbczbzcfb
n n n, Korea Płn to raczej ideologia Dżucze, nie ma w Polsce prawa zabraniającego ją promować. A może Ty chcesz dostać w dupe za twoje chore totalitarne poglądo, przez które chcesz ograniczać ludziom wolność słowa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość drogi Elektronikełe ausf.. VIb
twoja ostatnia wypowiedź jest super xD :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonimklj
Ja bym napisał - postać niepoprawnie moralna i postawił nie 5, ale 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×