Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Porady księgowej

Porady ksiegowej za free

Polecane posty

Gość Porady księgowej

Jeśli ktoś ma jakieś pytania, to piszcie. zajmuję się księgowością w UK już parę lat. Odpowiem na wszystkie pytania osób, które pracują na etacie, samo zatrudnieni lub prowadzą firmy, rozliczają pracowników. Może pora już zmienić pogląd,że polacy sobie nie pomagają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aaaaaaaaaaaadam
Czy jak bym był self-employed to należą mi się jakieś benefity?co trzeba zrobić, aby je dostać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Porady księgowej
Tak nalezy ci się working tax credit, tak jak pracujac na etacie. Tylko pamietaj,zze to ma wplyw na inne zasilki , ktore otrzymujesz. Aby to dostac, musisz zaadzwonic do HMRC po aplikacje. Jednak teraz od 31.07 przepisy sie zmienily i juz nie wystarczy samo zlozenie aplikacji. dostaniesz list, w ktorym poprosza ciebie o szzczegolowe dane prowadzenia przez ciebie biznesu. juz nie jest tak jak kiedys, gdy moglo sie wypelnic aplikacje i od razu pienadze wplywaly na konto . teraz musisz im udowodnic , zze twoja firma w rzeczywistosci istnieje , a nie tylko na papierze. Moga cie poprosic o: kopie ogloszen, kopie kontraktow podpisanych, przychod roczny, ochrone danych osobowych, wystawione i otrzymane faktury, itd... Jednak i tak prowadzenie tego sie oplaca, bo wiecej zarobisz, plus wtc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
moja żona siedzi w domu, czy jest możliwośc, aby jej składki leciały?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Porady księgowej
Tak. musisz ja tylko zarejestrowac w HMRC-skladki NIC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Fimalia 36
Pracuje obecnie na etacie dla firmy tlumaczeniowej w Leeds, ale chcialabym tez zaczac prace jako self employed i swiadczyc uslugi indywidualnym klientom. Czy mozna rownoeczesnie pracowac jako emplyed and self emoloyed? Wiem, ze self-emplyed moga sobie sporo rzeczy do podatku obliczyc, ale np w przypadku budowlanca jest to dosc oczywiste a np ja jako tlumacz co bede mogla odpisac w rozliczeniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Porady księgowej
Tak mozes zpracowac i tu i tu.mozesz praktycznie odliczyc bardzo duzo.czynsz, mortgage, utility, komputery, oprogramowanie dla tlumaczy, oplaty pocztowe, papier , tusz do drukarki, paliwo. ksiazki, koszty prof kursow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Porady księgowej
Newt ubranie do pracy możesz odpisac, jezeli ciebie obowiazuje dress code., buty tez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Fimalia 36
Dziekuje bardzo za porady. A czy warto wynajac ksiegowego do rozliczenia czy mozna to zrobic samemu przez internet? Nie wiem czy bede miala az tak duze przychody, zeby ksiegowemu zawracac glowe. A w jak sposob moge czynsz odliczyc bo nie rozumiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Porady księgowej
Fimalia, Zatrudnienie ksiegowego to jakis koszt jednak jest.koszt , ktory tez sobie odliczasz, wiec w praktyce nie jest tak zle z tymi ksiegowymi. oczywiscie, ze sama mozesz sobie wszystko robic, nie musisz brac ksiegowego. ksiegowy jednak to zrobi tak jak trzeba.nie wiem jaki jest poziom twojej wiedzy z ksiegowosci,ale z pewnoscia mozna sie wszystkiego nauczyc.wiec hurra. Aby rozliczyc czynsz muszisz znac pewne zasady i wtedy obliczasz proporcjonalnie do zakresu twojej dzialalnosci.czyli w zaleznosci od tego ile pracujesz, tyle odliczasz. mam nadzieje , ze ci to wyjasnilamw miare przejrzyscie. pamietaj tez , aby rozliczajac sie , miec na uwadze pewne zasady , ktore obowiazuja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Fimalia 36
Jeszcze raz dziekuje za wszystkie informacje :) Milo, ze wreszcie jakis pozytywny temat na tym forum a nie same wyzwiska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Porady księgowej
Dziekuje. Tez mi milo. I tak jak napisalam w pierwszym poscie, zmieniamy pogad, ze polacy sobie nie pomagaja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Amelllllllllllka
Czy to prawda, ze zmieniaja sie przepisy w angli na dostanie zasiłku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Porady księgowej
Przepisy sie nie zmieniają, zaostrzona wymagania odnoszace sie do skladania takich wnioskow. nie jest juz tak prosto jak kiedys, trzeba wszystko udokumentowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Czy muszę zarejestrować VAT pracując dla imited company o dochodach ponad 60k rocznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Jezeli nie masz tyle dochodow co ta firma, to mozesz, ale nie musisz sie zarejestrowac.Mozesz w przypadku, jezeli duzo kupujesz i to sobie potem odliczasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Porady księgowej
Jezeli macie jakies pytania, wpisujcie je. j apostram sie tutaaj do kazdego odpisac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stillwater
Jakich informacji potrzebuję przy listy płac pracowników. i dlaczego to tak drogo kosztuje u księgowego, jak ja chce rozliczyć ludzi, którzy u mnie pracują. W końcu na forum nie ma wyzwisk i krytykowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Porady księgowej
Dziekuje. czasami payroll drogo kosztuje, bo ludzie którzy sie tym zajmuja maja bardzo duze koszty z tym zwiazane:. nauczanie i oprogramowanie jest bardzo drogie. Co potrzebujesz, zalezy od rodzaju dzialalnosci, ilosci zatrudnionych pracownikow, ich godzin pracy, kontraktow, itd. Zalezy tez czy czegos potrzebujesz , aby zlecic firmie outsorcingowej payroll, albo chcesz samemu prowadzic. to sa bardzo istotne kwestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
W końcu nie ma wyzwisk na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
pytanie do pani ksiegowej wlasnie ukonczylam Level 2, accounting course w south thames college, gdzie moglabym znalezc prace, albo przynajmniej udac sie na praktyke np. 4-tygodniowa nawet za darmo zeby nabrac doswiadczenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Porady księgowej
Popatrz sobie w internecie. w londynie jest bardzo duzo ofert na wolontariat w ksiegowosci. trudno mi powiedziec , czy znajdziesz prace bez doswiadczenia.moim zdaniem jest to bardzo trudne zadanie. popatrz sobie na gumtree, zarejestruj sie na just.do it i tam wpisujesz post code , wybierasz sobie kategorie accountancy i finance.i napewno gdzies sie zalapiesz.powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
czy w uk jest rzeczywiscie tak łatwo założyc firmę? czym sie różni firma od samozatrudnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Firme jest bardzo latwo zalozyc. od samozatrudnienia rozni sie struktora. tzn majac firme Ltd trzeba przestrzegac wymaganej formy dla prowadzenia biznesu.musisz produkowac annual accounts, corporation , vat, payroll.przy samozadtrudnieniu nie musisz tego robic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
dziękuję za odpowiedź. Czyli samozatrudnienie jest prostsze. a czy samozatrudnienie nadaje sie do każdej dzialalności, np. sprzątanie, fryzjerstwo, prowadzenie sklepu, baru? czy sa jakies ograniczenia i np. jak zatrudnie kogoś to już nie moze byc samozatrudnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Porady księgowej
Samozatrudnienie nadaje sie do kazdej dzialalnosci. Mozesz zatrudniac ludzi jako self -employed.zatrudniajaac kogos zostajesz automatycznie odpowiedzialny za wyplaty, NI skladki, podatki. Musisz scisle przestrzegac zalozen prawa pracy,rozne przepisy i regulacje. Szczegolnie prowadzenie listy plac jest dosyc ciezkie, bardzo obszerne w zaakresie. Tzw. payroll administration, czyli zarzadzanie lista plac, wystawianie payslipow, wysylanie informacji do HMRC. Ja na przyklad dla swoich klientow , ktorym robie ksiegowosc, payroll, czyli liste plac i wszystko , co jest z tym zwiazane, robie calkowicie za darmo.Ale normalnie to za to sie placi. mam nadzieje, ze troche tobie pomoglam.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość anazkubkiem
Ja planuję zatrudnić kilku pracowników.jakie informacje muszę składać do urzędu skarbowego .czy jak wydrukuję payslipy, to to bedzię już wzystko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety payslip , to tylko wierzcholek gory lodowej. Rola payslipa polega na udokumentowaniu pracownikowi jego skladek i podatku. Poza tym trzeba miec jakies pojecie o tym , jak to robic, aby potem nie placic kar. Wszystko musi byc wyslane w RTI sytemie do revenue. do tego dochodzi FPS i inne rzeczy. bardzo czesto ludzie , ktorzy prowadza jakis biznes i zajmuja sie placami, robia bledy wynikajace z braku wiedzu w tym bardzo obszernym temacie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Bardzo podoba mi sie forma tego tematu, brawo :) Maz jest self emplyed ale pracuje dla tej samej firmy caly czas. Czy mozemy sobie odliczyc mortgage, rachunki za prad itp jesli on tak naprawde nie ma biura w domu, bo pracuje w tej firmie? Jakby nie patrzec wystawia im rachunki itp i robi to z domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×