Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość gość

Mobbing w szkole

Polecane posty

Gość gość

Dyrektor kontra nauczyciele. Dotychczas nie przypuszczałam, że to tak ogromny problem i że tak wielu nauczycieli się z nim boryka. Jestem młodą nauczycielką w prowincjonalnej szkole (liceum, technikum), pracuję od 5 lat i od tego czasu nie mogę uwierzyć, że to się dzieje naprawdę. Dyrektor w szkole czuje się jak pan i władca, ma za sobą szereg tzw. przydupasów, donosicieli, a resztę nauczycieli najzwyczajniej w świecie gnębi. Potrafi wejść na lekcję w trakcie jej prowadzenia, poniżać nauczyciela w obecności uczniów (nie nadaje się do pracy, powinien pomyśleć o zmianie zawodu, do tego straszenie zwolnieniem). Ponadto w wolnym czasie dyrektor umila go sobie wysyłając nauczycielom wiadomości z bezzasadnymi oskarżeniami, gdzie porównuje nauczycieli do sprzątaczek (bo do niczego innego się nie nadają), straszy zwolnieniami, obraża, poniża, upokarza. A więc nie boi się nawet wysyłać tego na piśmie. Tak jak wspomniałam, ma wokół siebie siatkę donosicieli (często są to "nauczyciele" bez odpowiedniego wykształcenia, przygotowania, którzy swoją "ścieżkę kariery" torują sobie poprzez bezwstydne donoszenie na innych, często są to donosy niezgodne z prawdą, wyssane z palca, a o zrzucaniu na innych swoich własnych błędów nawet nie wspominam). Co więcej, donosiciele są na tyle bezczelni, że potrafią donosić nawet w obecności osób trzecich. Dyrektor ich za to docenia, więc czują się zachęceni. Co do reszty nauczycieli - wśród gnębionych są ci, którzy nie donoszą, bo się tym brzydzą, wykonują sumiennie swoje obowiązki, ale nigdy za nic nie są doceniani. Są to nauczyciele lubiani i szanowani przez uczniów, często z wieloletnim doświadczeniem. Wracając do osoby wszechmogącego dyrektora... Że ubliża i poniża to jedno. Poza tym nagminnie nie płac