Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość kachuuu

Allegro, ktos inny odebrał paczkę

Polecane posty

Gość kachuuu

Witam. Mam następujący problem: Niedawno sprzedałam na allegro kilka żywych bęzkregowców pewnej osobie. Już od początku był z nią problem, próbowała nie płacić na wysyłkę itp. Paczka została wysłana przesyłką pocztową za pośrednictwem portalu e-nadawca, dotarła następnego dnia (przynajmniej taka informacja pojawiła się na e-nadawcy i e-monitoringu). Numer przesyłki został podany kupującemu. Dzień po do dostarczeniu paczki kupujący stwierdził, że on nie odebrał żadnej paczki. Wysłałam mu screeny z portalu e-nadawca na potwierdzenie, że paczka została wysłana. Wszelkie prośby, żeby udał do placówki pocztowej wyjaśnić sprawę (póki potwierdzenia dostarczenia przez listonosza nie pojechało do jakiegoś archiwum) zostały zignorowane. Kupujący założył spór i domaga się zwrotu pieniędzy, ponieważ "to mi powinno zależeć żeby przesyłka dotarła do kupujących i kupujący nie kiwnie nawet palcem" oraz "kupujący ma prawo odstąpić od umowy". Albo faktycznie nawaliła poczta albo kupujący próbuje wyłudzić pieniądze... Co robić w takiej sytuacji? Wiem, że po 2 tygodniach od daty nadania mogę reklamować przesyłkę, ale z racji, że są w niej żywe bęzkręgowce, reklamacja nic nie da... Czy kupujący ma prawo żądać ode mnie zwrotu pieniędzy z powodu błędu listonosza lub chęci odstąpienia od umowy? I wiem, że dostanę od niego nieuzasadniony i bezpodstawny negatyw - będzie można coś z nim zrobić? Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Czy kupujący ma prawo żądać ode mnie zwrotu pieniędzy z powodu błędu listonosza lub chęci odstąpienia od umowy? x Nie ma prawa. Od chwili nadania paczki odpowiedzialność za towar przejmuje dostawca. Możesz jedynie ze swojej strony monitować, albo kupujący może, znając numer przesyłki, gdyby paczka nie dotarła. Ty jednak masz dowód, że paczka dotarła i została odebrana, nic więcej Cię nie musi interesować w takim przypadku. Na komentarz negatywny napisz własną odpowiedź (i dla klienta i w swojej zakładce), albo go zakwestionuj. Mając dowody, Allegro jest po Twojej stronie. I tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
lub chęci odstąpienia od umowy? x Jeśli klient chce odstąpić od umowy, ma obowiązek zwrócić towar w nienaruszonym (tu: żywym) stanie. Bez tego również nie ma opcji i nie musisz się przejmować niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Spór na allegro oznacza że poproszą cię o pokazanie czytelnego dowodu nadania przesyłki pracownikowi serwisu a nie kupującemu. Pokażesz dokument i z głowy. Kupujący ma prawo odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy ale także ma obowiązek zwrotu towaru sprzedającemu, jeśli nie ma towaru to co ci zwróci? Dla mnie to próba wyłudzenia pieniędzy i po temacie. Jeśli masz wszystkie dokumenty nadawcze w porządku i jest na poczcie potwierdzenie odbioru przesyłki to co cię obchodzi kto ją odebrał? Może żona i jak zobaczyła co jest w środku to wyrzuciła bo nie akceptuje hobby męża. To jego sprawa kto z domowników odebrał jego paczkę, lub komu doręczyciel ją zostawił, może sąsiadowi. Czyjś podpis jest na kwicie odbioru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×