Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Dominika 5356

Co zrobić z uczniem który nie może nauczyć się czytać ani pisać?

Polecane posty

Jestem nauczycielką w szkole średniej (technikum) oraz podstawowej.  Mam ucznia w klasie 5 który nie ma stwierdzonej żadnej dysfunkcji i normalny poziom iq. a mimo to nie jest w stanie czytać i pisać. W klasach początkowych z tego co wiem do 3 klasy nie rozróżniał liter. W obecnej chwili wszystkie wyrazy pisze źle np. kot jak kat, bieg jak piak, syn jak sen oko jak ako  itp. Nie ma wady wzroku ani słuchu. Czytając przekręca prawie wszystkie wyrazy ale ma bardzo ładny poziom pisma pod względem gramatycznym. Jego wypowiedzi są logiczne i na temat. A tak przy okazji stwierdzonej wady wzroku mam też jedną uczennicę która slarży się że nie dowodzi a nosi dobrze dopasowane okulary. Czy jest to możliwe czy kłamie żeby mieć łatwiej. Gdy zaproponowałam jej pierwszą ławkę żeby było jej łatwiej pisać z tablicy to odmówiła. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gość

Dziwne, że nauczyciel nauczania początkowego się uczniem nie zajął. Uczennica, która niedowidzi może mieć cukrzycę, albo problemy z ciśnieniem. 

Inna sprawa, że jesteś nauczycielem, a pytasz o takie sprawy na kafeterii, zamiast wysłać ucznia do PPP? Wydaje mi się, że nie jesteś nauczycielem, a niedowidząca, to twoja córka, której nie wierzysz. Żeby wiedzieć, czy są dobrze dobrane okulary musiałabyś być rodzicem, albo z nim rozmawiać. Ale raczej to pierwsze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach