Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Marmelade

PRACA Z METODOLOGII BADAN/MATERIAłY nt. PROCESU BADAWCZEGO POTRZEBNE NA GWAłT!!!

Polecane posty

Gość Marmelade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marmelade
PLIS PLIS PLIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość na gwałt Ci potrzebna
???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość na gwałt Ci potrzebna
no to szukaj szukaj tu nikt Ci nie pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marmelade
TAKIE WYPOWIEDZI TEZ MI SA NIE POTRZEBNE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość studentka pedagogiki
a co ci dokladnie potrzebne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marmelade
juz pisze. etapy organizacji procesu badawczego.charakterystyka.schemat rozwiazania procesu badawczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marmelade
studentko? gdzie jestes? rozbudzilas we mnie nadzieje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość studentka pedagogiki
żartowałam :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marmelade
pizda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może pomogę? OGÓLNE ETAPY PROCESU BADAWCZEGO 1. Określenie przedmiotu i celu badań – ogół konkretnych zjawisk oznaczonych przez terminy (empiryczne) w pytaniach problemowych (mówiąc o przedmiocie badania wskazujemy ramy czasowo-przestrzenne występowania danego zjawiska) – wskazanie obszaru zainteresowań, np. maltretowanie kobiet - cel teoretyczny badania – poznawczy aspekt badania, np. próba analizy relacji między przedszkolem a wychowankami - cel praktyczny badania – do czego przydadzą się pedagogice te badania; w jaki sposób można wykorzystać ich wyniki, np. próba zaprojektowania działań profilaktyczno-kompensacyjnych, które ułatwią dostosowanie się żołnierzy do życia w jednostce lub próba zaprojektowania działań profilaktyczno-kompensacyjnych, które ułatwią przystosowanie się do życia w społeczeństwie osób po próbach samobójczych 2. Sformułowanie problemów badawczych – problem główny wynika z I rozdziału pracy, tzn. z literatury przedmiotu 3. Sformułowanie hipotez – określenie zależności między dwoma zjawiskami, np. sytuacja materialna rodziny ma wpływ na zamiary dalszej nauki dziecka 4. Wybór terenu badań i dobór próby – wybór odpowiedniego terytorium, na którym przeprowadzi się badania i odpowiedniej grupy ludzi (badanych), która będzie reprezentować całość 5. Opracowanie technik badawczych – przygotowanie całości warsztatu badawczego ze wszystkimi szczegółami koniecznymi do sprawnego przeprowadzenia badań 6. Badanie pilotażowe – decydują nierzadko o rzetelności uzyskanych danych z całej zbiorowości 7. Opracowanie ostatecznej wersji zagadnienia, hipotez roboczych oraz narzędzi badawczych 8. Przeprowadzenie badań 9. Uporządkowanie i przygotowanie materiałów badawczych oraz ich analiza: - uporządkowanie - kodyfikacja wg klucza - opracowanie statystyczne - analiza jakościowa, klasyfikacja zagadnień i zależności 10. Weryfikacja hipotez 11. Opracowanie teoretyczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marmelade
Mała Gosiu - wielkie dzieki - to juz cos!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość studentka pedagogiki
kto sie pode mnie podszywa????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksiazka Nowaka "metodologia badan spolecznych \" ponoc dobra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może jeszcze coś? PROBLEM BADAWCZY Problem badawczy – pytanie o naturę badanego zjawiska, o istotę związków między zdarzeniami lub istotami i cechami procesów, cechami zjawiska – pewne pytanie lub zespół pytań, na które odpowiedzi ma dostarczyć badanie Klasyfikacja problemów badawczych wg Sztumskiego: - teoretyczne i praktyczne - ogólne i szczegółowe - podstawowe i cząstkowe - proste i złożone Klasyfikacja problemów badawczych w ujęciu S. Nowaka i J. Brzezińskiego: 1. Problemy dotyczące wartości zmiennych, tzw. pytania o zmienną – czyli o wartości zmiennych charakteryzujących zjawiska i przedmioty, które znalazły się w polu naszego zainteresowania – stosuje się je w celu poznania jakości zmiennej, np. jaką wartość przyjmuje zmienna niezależna (wiek) w badanej populacji matek, u których dzieci stwierdzono zespół Downa 2. Problemy dotyczące zależności między zmiennymi – czyli o zachodzące pewne relacje łączące zmienne naszego badania bądź przedmioty przy pomocy tych zmiennych określane, np. jaka jest zależność między stabilnością samooceny i odpornością na stres - problemy istnościowe – obejmują pytania o istność zmiennych (niezależnych) dla innej zmiennej (zależnej) - problemy dotyczące kształtu zależności zmiennej zależnej Y od określonej zmiennej niezależnej dla niej istotnej Klasyfikacja problemów badawczych wg K. Ajdukiewicza: - pytania rozstrzygnięcia – stosuje się je wtedy, kiedy literatura przedmiotu i przeprowadzone badania nie wskazują na jednoznaczny związek między zmiennymi; rozpoczynają się od partykuły „czy” (pytania zamknięte) i można udzielić na nie jednej z dwóch wykluczających się odpowiedzi – „tak” lub „nie”, np. czy patologia w rodzinie wpływa na maltretowanie kobiet - pytania dopełnienia – rozpoczynają się od każdej innej partykuły pytajnej, innej niż „czy”(pytania otwarte) i wymagają szerokich odpowiedzi, np. jakie patologie wpływają na maltretowanie kobiet w rodzinie Typy pytań ze względu na poziom ogólności: - pytania ogólne - pytania szczegółowe – wyczerpują zakres tematu; pokazują, na jakim terenie mamy szukać informacji - pytania jednostkowe – np. jaki wyniki osiągasz w nauce Pytania źle postawione – takie, na które każda odpowiedź jest prawdziwa, bądź każda jest fałszywa Sformułowanie pytań czy hipotez składających się na problematykę badań wymaga przyjęcia pewnych założeń. Stawiając pytanie, na które odpowiedzą mają być wyniki badania, uznajemy zarazem pewną liczbę możliwych odpowiedzi za odpowiedzi właściwe i tym samym pewne inne odpowiedzi uznajemy za niewłaściwe. Odpowiedź właściwa może być przy tym prawdziwa bądź fałszywa, np. W którym roku wybuchła II wojna światowa? - 1845 - 1912 odpowiedzi bezpośrednie, właściwe, bo oczekuje się sformułowania - 1939 roku – odpowiedzi właściwe wcale nie muszą być prawdziwe - 1948 Odpowiedź właściwa, która ściśle odpowiada na pytanie dokładnie takie, jakie postawiono nazywamy odpowiedzią bezpośrednią. Czasem pytanie sformułowane bywa w ten sposób, że każda odpowiedź bezpośrednia jest odpowiedzią fałszywą, np. Jak czuje się portugalska mniejszość narodowa w Polsce? Pytanie to jest źle postawione, bowiem wszystkie bezpośrednie odpowiedzi – czuje się dobrze, czuje się źle, czuje się średnio są tutaj fałszywe. Pytanie to jest oparte na fałszywym założeniu, iż w Polsce istnieje mniejszość portugalska, wobec czego nie można na nie odpowiedzieć prawdziwie w sposób dosłowny, tj. udzielić prawdziwej odpowiedzi bezpośredniej. Założenie, że na określone pytanie istnieje przynajmniej jedna bezpośrednia odpowiedź prawdziwa jest nazywane pozytywnym założeniem pytania (dzięki temu możemy formułować hipotezy badawcze). Należy także zakładać, iż przynajmniej jedna z możliwych bezpośrednich odpowiedzi na pytanie jest fałszywa – tzw. negatywne założenie pytania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marmelade
nieładnie tak żartowć studentko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marmelade
oj studentko, przepraszam. jestem w stresie i nie zauwazylam,ze to podszyw! prace musze miec na jutro rano ( a dzis sie dowiedzialam,ze musze ja napisac :( )stad ten pospiec. do tego jest czwartek i biblioteka pedagogiczana jest zamknieta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marmelade
wpis o tym,ze nieladnie zartowac tez nie jest moj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość studentka pedagogiki
muszę przejrzeć notatki, chwilkę to potrwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ewentualnie Babbie Earl \"badania społeczne w praktyce\", Sołoma Luba \"metody technik badań socjologicznych\" to sa raczej dostepne ksiazki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marmelade
nie dam meila

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Książka Nowaka może i dobra, ale nie do przejścia dla normalnych ludzi :) Jeśli już to lepsza Pilcha i Bauman. Ale tytułu nie pamiętam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość studentka pedagogiki
pilch i bauman tytuł (o ile dobrze pamiętam) " Metody badań pedagogicznych"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziekuje wszystkim za pomoc! tez jeszce pogrzebie w sieci ,mysle,ze cos mi sie uda sklecic na to zaliczenie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×