Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość NIEROZUMIEM O CO CHODZI

KTOS MI TO WYTŁUMACZY???!?!?!?! MATMA!

Polecane posty

Gość NIEROZUMIEM O CO CHODZI

TE DZIALANIA TRZEBA JAKOS UŁATWIC,NAPISAC W ŁATWIEJSZEJ FORMIE CZY cos : (5x-1)-(3x+2)-2[1-(1+x)]= no i jak mam to zrobic? wogole o co w tym chodzi? :( ktos mi wytłumaczy?! :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aammmmmmmmmm
to sa wielomiany ? czy co ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mała poprawka.
5x - 1 - 3x - 2 + 2x = 4x - 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racja! racja! :) zawsze przez takie głupoty leciała mi ocena 🖐️

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEROZUMIEM O CO CHODZI
to są wyrazenia algebraiczne :( ja tego nie czaje, to zadanie co napisałam to trzeba to zapisac w jak najprostrzej postaci. albo takie zadanie :wylacz wspólny czynnik przed nawias: 4a+4b = 3x+15y= 9xy-12y= Zredukuj wyrazy podobne : -4x+2y-7-3x+7 = wykonaj działania : 0,5x(y-0,2x)-1,2x(0,2x-10y)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wylacz wspólny czynnik przed nawias: 4a+4b = sorry, ale naprawde tego nie potrafisz? (serio pytam)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEROZUMIEM O CO CHODZI
nie no , wylaczanie umiem. At o nie jest zadanie z podstawówki. a umiesz zrobic ze sie pytasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie z podstawowoki? to czego oni teraz ucza w szkolach? :o czy umiem? nie rozumiem jak mozna tego nie umiec:o nie dziwie sie ze mamy teraz tylu glabow na swiecie:o toz to najprostrza logika, tu nawet nie trzeba nic wiedziec w sumie o matmie, wystarczy znac zasady dodawania,odejmowania i mnozenia :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEROZUMIEM O CO CHODZI
ale ja akurat nie rozumiem tego, to jak umiesz to mogłabys mi wytłumaczyc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość moge pomoc ale w czym
niestety Ellinka ma racje. tu chodzi o najprostsze działania i ewentualnie znajomość kolejności tych działań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość chcesz zeby ci wytlumaczyc
A co robiłaś na lekcjach? Obciągałaś koledze z ławki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ale co tu jest do tlumaczenia? jak sie opuszcza nawiasy i ze te same znaki daja "+" a przeciwne "-"? wiec jesli nie pdostawowka to ktora szkola/klasa? :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEROZUMIEM O CO CHODZI
sluchalam :|:O ale nasza facetka tłumaczyc nie umie weic sie nie dziwcie, :(:O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość faceet38
a co to kur.. za temat?! tego może nie zrozumieć dziecko 12letnie najwyżej! Niemożliwe, żeby tego nie pojąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ghghghfh
to wez kasiazke tam są definicje i poczytaj te zadania są tak proste, że aż przeraża mnie to jak mozna tego nie umieć..........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEROZUMIEM O CO CHODZI
dobrze, bardzo dziekuje za pomoc. :O i za wytłumaczenie. dowidzenia, jak fajnie ze jest tyle ludzi na internecie co sa chetni do pomocy.miło:] :O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ok, czyli wylaczanie wyrazów umiesz teraz to: Zredukuj wyrazy podobne : -4x+2y-7-3x+7 = dodajesz/odejmujesz iksy od iksów, igreki od igreków, wyrazy wolne od wyr.wolnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wiedząca tooo
przecież to proste jest!! ale jak się na lekcji nie słucha to taki są skutki a może by się na korki poszło a nie zaśmiecało kafe ?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ciapu ciapu
.... jezeli masz "-" przed nawiasem to zmieniasz znaki na przeciwne np. 2- (3+x-4y-2)=2-3-x+4y+2 .... jezeli jest cos takiego 0,5x(2 +3) to wtedy mnożysz przez liczbe przed nawiasem (tu 0,5x) kazdy wyraz z nawiasu. czyli 0,5x(2+3)=x +1,5x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wiedząca tooo
Zredukuj wyrazy podobne : -4x+2y-7-3x+7 = to będzie : -7x + 2y

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ło matko boska...
Ty naprawdę tego nie rozumiesz? trąci mi ten temat marną prowokacją... ale jeżeli to prawda, to weź się za tą matmę, bo na maturze ciężko Ci będzie... ale fakt, nie każdy musi maturę mieć.... skąd jesteś? udzielam korepetycji:D no dobra do dzieła 1) wyciąganie wspólnego czynnika przed nawias - musisz znaleźć wspólny dzielnik dla wszystkich cyfr/liczb stojących przed literką (mam nadzieję, że rozumiesz, staram się nie używać skomplikowanego słownictwa matematycznego:D), np jak masz 2s+8b, to obie z tych liczb dzielą się przez 2, więc wspólnym czynnikiem też będzie 2.. czyli 2s+8b=2(s+4b)... przy wyciąganiu tego czynnika dzielisz stojący przy literce współczynnik ( w tym wypadku 2 przy s i 8 przy b) przez wyciągany czynnik (w tym wypadku przez 2) rozumiesz? te Twoje zadania są prościutkie, spróbuj je zrobić sama :) 2) redukowanie wyrazów podobnych... w wyrażeniach algebraicznych masz duzo literek prawda? więc redukcja będzie polegała na zgrupowaniu wyrazów podobnych (czyli wyrazów z tą samą literką w tej samej potędze) i dodaniu ich do siebie, odjęciu, pomnożeniu etc, w zależności od zadanego działania, np. -5a+4b+3s-2b+3a-s=-5a+3a+4b-2b+3s-s=-2a+2b+2s o nawet udało mi się tak dobrać współczynniki, że trzeba jeszcze wspólny czynnik wyciągnąć przed nawias: -2a+2b+2s=2(-a+b+s) działaj ze swoim zadaniem :D 3) wykonaj działania, czyli doprowadź wyrażenie do najprostszej postaci - jeżeli masz w zadanym działaniu nawiasy etc. musisz wymnożyć wszystkie czynniki w nawiasie przez ten stojący przed (czyli działanie odwrotne do wyciągania wspólnego czynnika przed nawias, np 2s(a+b)=2sa+2sb), potem zredukować wyrazy podobne (patrz pkt.2) i masz wyrażenie sprowadzone do najproszej postaci, np 2x(2b-3)-0,5x(4b-1)=4xb-6x-2xb+0,5x=4xb-2xb-6x+0,5x=2xb-5,5x mam nadzieję, że coś Ci to przybliżyło.... działaj ze swoimi zadaniami i uważaj na matmie!!!!!!! powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aammmmmmmmmmmmmmm
nie kadzy umie matme :D ja tez hjestem slaba caly czas chodze na korki ;/ 4a+4b = wspolny czynik to 4 czyli 4(a+b) 3x+15y=wspolny czynik 3 czyli 3(x+5y) bo 3razy 5 to 15 :P 9xy-12y= wspolny czynik 3 = 3(3xy-4y) Zredukuj wyrazy podobne : -4x+2y-7-3x+7 = wyrazy podobne = -4x -3x potem 2y potem -7 i 7 i oblicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość do ło matko boska
Jakich "cyfr/liczb", do cholery? Nie odróżniasz cyfry od liczby a bierzesz się za tłumaczenie matematyki? Wracaj do szkoły!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×