Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

zadaniazmatematyki

dzisiaj znowu rozwiążę zadania z matematyki

Polecane posty

Gość progresywnie
Prosze o rozwiązanie i WYTŁUMACZENIE! :) ZAD. 1. Znajdz AUB, iloczyn A i B, A\B, B\A zbiorów: c) A= {x: x należy do R i x3 + 2x2 - 4x- 8>0}, B={x: x należy do R i x2+3x-4 jest mniejsze równe 0} d) A= {x: x należy do R i U(2x+3)(x-2) jest większe równe 0}, B= {x: x należy do R i U(x+3)(x2+x-2) jest większe równe -1} P.S Sorry za pismo, nie wiem jak to zapisać inaczej, 2x2 to 2x do kwadratu, a np. to: U(2x+3)(x-2) to ułamek z licznikiem 2x+3 i mianownikiem x-2. ZAD.2 . Doprowadz do najprostszej postaci wyrażenie: U(lx+3l)(x+3) + x2 pod pierwiastkiem -3 l2+xl dla x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość progresywnie
Prosze o rozwiązanie i WYTŁUMACZENIE! ZAD. 1. Znajdz AUB, iloczyn A i B, A\B, B\A zbiorów: c) A= {x: x należy do R i x3 + 2x2 - 4x- 8>0}, B={x: x należy do R i x2+3x-4 jest mniejsze równe 0} d) A= {x: x należy do R i U(2x+3)(x-2) jest większe równe 0}, B= {x: x należy do R i U(x+3)(x2+x-2) jest większe równe -1}. P.S Sorry za pismo, 2x2 to 2x do kwadratu, a np. to: U(2x+3)(x-2) to ułamek z licznikiem 2x+3 i mianownikiem x-2. ZAD.2 . Doprowadz do najprostszej postaci wyrażenie: U(lx+3l)(x+3) + x2 pod pierwiastkiem -3 l2+xl dla x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZAD. 1. Znajdz AUB, iloczyn A i B, AB, BA zbiorów: c) A= {x: x należy do R i x3 + 2x2 - 4x- 8>0}, B={x: x należy do R i x2+3x-4 jest mniejsze równe 0} d) A= {x: x należy do R i U(2x+3)(x-2) jest większe równe 0}, B= {x: x należy do R i U(x+3)(x2+x-2) jest większe równe -1}. P.S Sorry za pismo, 2x2 to 2x do kwadratu, a np. to: U(2x+3)(x-2) to ułamek z licznikiem 2x+3 i mianownikiem x-2. AUB to jest suma zbiorów A i B ?? iloczyn A i B to chodzi Ci o AnB ?? co to jest AB i BA ?? a może chodziło o A \ B i B \ A ?? ułamek zapisuj w następujący sposób ( licznik )/(mianownik) np (2x+3)/(4x-3) potęgi zapisuj jako ^ np x^4 to x do potęgi czwartej popraw zadanie by było dla mnie jasne i czytelne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość uuuuuuuuiu
a ile to jest 0,5 do - 10 potęgi? proszę o pomoc (do minus 10 potęgi)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a ile to jest 0,5 do - 10 potęgi? proszę o pomoc (do minus 10 potęgi) 0,5^(-10)=(5/10)^(-10)=(1/2)^(-10)=(2/1)^(10)=2^(10)=1024 jeśli nie rozumiesz któregoś kroku pisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość uuuuuuuuiu
dziękuję bardzo za odpowiedź - bardzo mi to pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość progresywnie
Prosze o rozwiązanie i WYTŁUMACZENIE! ZAD. 1. Znajdz AUB, iloczyn A i B, AB, BA zbiorów: c) A= {x: x należy do R i x^3 + 2x^2 - 4x- 8>0}, B={x: x należy do R i x^2+3x-4 jest mniejsze równe 0} d) A= {x: x należy do R i (2x+3)/(x-2) jest większe równe 0}, B= {x: x należy do R i (x+3)/(x2+x-2) jest większe równe -1} Tak, AUB to suma. Dalej iloczyn (część wpólna) AnB, potem różnica A -B i B- A. Ale mi wsiorbało znak \ . ZAD.2 . Doprowadz do najprostszej postaci wyrażenie: (lx+3l)/(x+3) + x2 pod pierwiastkiem -3 l2+xl dla x < -4 . (chyba 2x-5). :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość uuuuuuiuuuu
ile to jest pierwiastek z 2 do potęgi 16?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość uuuuuuiuuuu
dziękuję, myślałam że Cię nie ma na razie próbuję dalej częściowo sama rozwiązywać zadanie, jeśli coś nie będe wiedzieć to spytam się - jeszcze raz dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZAD. 1. Znajdz AUB, iloczyn A i B, AB, BA zbiorów: c) A= {x: x należy do R i x^3 + 2x^2 - 4x- 8>0}, B={x: x należy do R i x^2+3x-4 jest mniejsze równe 0} najpierw rozwiążę obie nierówności ze zbiorów A : x^3 + 2x^2 - 4x - 8 > 0 z pierwszych dwóch składników wyciągam wspólny czynnik przed nawias, potem z kolejnych dwóch x^2(x+2) - 4(x+2) > 0 (x+2)(x^2 -4) >0 (x+2)(x^2 - 2^2) > 0 (x+2)(x-2)(x+2) > 0 (x-2)(x+2)^2 >0 x-2=0 x=2 (x+2)^2 = 0 x+2 = 0 x=-2 (pierwiastek podwójny bo mamy do potęgi drugiej) rysujemy oś, zaznaczamy nasze miejsca zerowe, zawsze rysunek zaczynamy od prawej strony, od góry gdy przy najwyższej potędze jest dodatnia liczba, a gdy ujemna to od dolu) my mamy x^3 czyli od góry gdy miejsca zerowe mają parzystą krotność (czyli np podwójne albo poczwórne to w nich wykres się odbija) puste kropki gdy nie ma "bądź równe" zamalowane kropki gdy jest "bądź równe" gdy jest > 0 to interesuje nas to co jest nad osią gdy jest < 0 to interesuje nas to co jest pod osią oś : http://images48.fotosik.pl/249/67a126e3ef64827amed.jpg zatem A to x należy (2, nieskończoność) B : x^2+3x-4 < = 0 delta=3^2 - 4 * 1 * (-4) = 9 + 16 =25 pierw(delta)=5 x1=(-3-5)/2=-8/2=-4 x2=(-3+5)/2=2/2=1 oś : http://images45.fotosik.pl/249/1f8d33c2c23115dfmed.jpg B : x należy < -4,1 > teraz rysujemy oba zbiory na jednej osi : http://images38.fotosik.pl/245/abc069d23ef2722dmed.jpg AuB czyli suma obu zbiorów to wszystko co należy do któregokolwiek zbioru AuB = < -4, 1 > u (2, nieskończoność) AnB to część wspólna obu zbiorów czyli fragment gdzie oba się przecinają AnB = zbiór pusty A - B to zbiór A z wyrzuceniem z niego zbioru B A - B = (2,nieskończoność) B - A to zbiór B z wyrzuconym z niego zbiorem A B - A = < -4,1 >

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d) A= {x: x należy do R i (2x+3)/(x-2) jest większe równe 0}, B= {x: x należy do R i (x+3)/(x2+x-2) jest większe równe -1} A : (2x+3)/(x-2) > = 0 dziedzina : x-2 różne 0 x różne 2 (2x+3)/(x-2) > = 0 (2x+3)(x-2) > = 0 2x + 3 = 0 2x = -3 /:2 x=-1,5 x-2=0 x=2 oś : http://images37.fotosik.pl/244/4655709fb5e82060med.jpg x należy (-nieskończoność; -1,5 > u (2, nieskończoność) B : (x+3)/(x2+x-2) > = -1 dziedzina : x^2 + x - 2 różne 0 delta=1^2 - 4 * 1 * (-2) = 1 + 8 = 9 pierw(delta)=3 x1=(-1-3)/2=-4/2=-2 x2=(-1+3)/2=2/2=1 x różne -2 x różne 1 (x+3)/(x^2 + x -2) > = -1 (x+3)/(x^2 + x -2) + 1 > = 0 (x+3)/(x^2 + x -2) + (x^2 + x -2)/(x^2 + x -2) > = 0 (x+3+x^2+x-2)/(x^2 + x-2) > = 0 (x^2 + 2x + 1)/(x^2 + x - 2) > = 0 (x^2 + 2x + 1)(x^2 + x - 1) > = 0 x^2 +2x +1=0 (x+1)^2 = 0 x+1=0 x=-1 (podwójne) x^2 + x - 1=0 x=-2 lub x=1 oś : http://images37.fotosik.pl/244/2e22f1022f5c39d9med.jpg x należy (-nieskończoność-2) u {-1} u (1,nieskończoność) oba rozwiązania na jednej osi : http://images48.fotosik.pl/249/e30897a1b1090dcfmed.jpg AuB = (-nieskończoność; -1,5 > u {1} u (1,nieskończoność) AnB = (-nieskończoność,-2) u (2,nieskończoność) A - B = < -2; -1,5 > u {1} B - A ={-1} u (1, 2 >

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprawdź dokładnie te rozwiązania czy gdzieś nie popełniłam jakiegoś głupiego błędu bo takie rzeczy zdecydowanie lepiej się pisze na kartce gdzie wszystko dokładnie widać a nie na kompie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZAD.2 . Doprowadz do najprostszej postaci wyrażenie: (lx+3l)/(x+3) + x2 pod pierwiastkiem -3 l2+xl dla x < -4 . (chyba 2x-5). co dokładnie jest pod pierwiastkiem ???? zapisz to odpowiednio, np pierw( -3|2+x|) albo pierw(x^2) itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość progresywnie
Wszystko super z tego 1 zadania o zbiorach tylko nie wiem co to jest ten pierwiastek podwójny, jak to zapisać i w ogóle oraz dlaczego zbiór A (-2, 2) zapisany jest na osi jako od zera do + nieskończoności: http://images38.fotosik.pl/245/abc069d23ef27 22dmed.jpg Drugie zad. o zbiorach dopiero ogarniam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pierwiastek podwójny to taki który występuje dokładnie dwa razy np mamy (x-2)(x-2) czyli (x-2)^2 x-2=0 x=2 i drugie x-2=0 x=2 występuje dwa razy jak widać dwojka zatem 2 jest podwójnym pierwiastkiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość progresywnie
Tylko nawet jeśli poprawię to na dwójkę to czy te zbiory nie powinny się łączyć ze sobą?? Występuje przecież w zbiorze A -2, a ona stoi przed -4... Nie powinny mieć części wspólnej < 2,1 > te zbiory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
to nic że w rozwiązaniu występuje -2 skoro na końcu nie występuje bo jest (2, nieskończoność) gdy masz oś odpowiadającą temu zbiorowi to interesuje nas tylko to co jest nad osią, a -2 jest na osi, i przedziały graniczące z -2 są pod osią zatem odpadają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klaaaudusia123
Funkcje liniowe f i g określone są wzorami f(x)=2x-4 i g(x)=ax+4, gdzie a jest różne od 0. Oblicz wartość współczynnika a, wiedząc, że wykresy funkcji f i g przecinają się w punkcie o odciętej równej 1. Funkcja liniowa określona wzorem y=ax+b jest malejąca i jej miejscem zerowym jest liczba ujemna. Ustal znak wyrażenia a+b. Funkcje liniowe, mające to same miejsce zerowe, określone są wzorami y=3x+b i y=ax-2. Oblicz wartość wyrażenie a*b. proszę o pomoc, bo nie rozumiem tych zadań :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Funkcje liniowe f i g określone są wzorami f(x)=2x-4 i g(x)=ax+4, gdzie a jest różne od 0. Oblicz wartość współczynnika a, wiedząc, że wykresy funkcji f i g przecinają się w punkcie o odciętej równej 1. zatem mamy dwie funkcje f(x)=2x-4 inaczej y=2x-4 oraz g(x) = ax+4 inaczej y=ax+4 funkcje te przecinają się, zatem można zapisać, że 2x - 4 = ax + 4 w odciętej równej 1, a odcięta to współrzędna x, zatem x=1 2 * 1 - 4 = a * 1 + 4 2 - 4 = a + 4 2 - 4-4=a a=-6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Funkcja liniowa określona wzorem y=ax+b jest malejąca i jej miejscem zerowym jest liczba ujemna. Ustal znak wyrażenia a+b. y=ax+b malejąca, zatem a0, malejąca gdy a 0 skoro a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Funkcja liniowa określona wzorem y=ax+b jest malejąca i jej miejscem zerowym jest liczba ujemna. Ustal znak wyrażenia a+b. y=ax+b malejąca, zatem a < 0 (funkcja liniowa jest rosnąca gdy a > 0, malejąca gdy a < 0, stała gdy a=0) potem jest mowa o jej miejscu zerowym zatem obliczę je y=ax + b 0=ax+b ax=-b /:a x=-b/a miejsce zerowe jest ujemne zatem zapiszę że : -b/a < 0 /* (-1) b/a > 0 skoro a< 0 to znaczy że b też musi być mniejsze od zera bo ułamek z tych liczb złozony musi być dodatni jak widać a< 0 b < 0 zatem a + b < 0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Funkcje liniowe, mające to same miejsce zerowe, określone są wzorami y=3x+b i y=ax-2. Oblicz wartość wyrażenie a*b. jest mowa o miejscach zerowych zatem je policzę y=3x+b 0=3x+b 3x=-b /:3 x=-b/3 y=ax-2 0=ax-2 ax=2 /:a x=2/a mają to samo miejsce zerowe zatem : -b/3 = 2/a -b * a = 2 * 3 -ab = 6 /: (-1) ab=-6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pomoz mi prosze otóż zadanie brzmi: zad1. na ile sposobów może wybrać trener 6-osobową drużynę mając 10 zawodników. zad2. urna zawiera 11 kul (7 białych i 4 czarne) losujemy trzy kule a) ile jest możliwych wyników tego losowania b) ile jest takich wyników, w których wśród wylosowanych znajdują się 2 kule białe a reszta czarne z góry dziękuję 🌼

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zad1. na ile sposobów może wybrać trener 6-osobową drużynę mając 10 zawodników. mamy 10 zawodników trzeba wybrać 6 kolejność wyboru nie jest ważna, zatem wykorzystam kombinacje (10 po 6) = 10! /(4! * 6!) = (6! * 7 * 8 * 9 * 10)/(1 * 2 * 3 * 4 * 6!)= skracam co się da i przemnażam =210 na 210 sposobów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zad2. urna zawiera 11 kul (7 białych i 4 czarne) losujemy trzy kule a) ile jest możliwych wyników tego losowania 11 kul wybieramy 3 (kolejność losowania jest nie ważna) (11 po 3) = 11!/(8! * 3!)= (8! * 9 * 10 * 11)/(8! * 1 * 2 * 3)=165 oczywiście w takich przypadkach zakładamy że czarna kula jest nierówna innej czarnej kuli, czyli każda kula jest inna b) ile jest takich wyników, w których wśród wylosowanych znajdują się 2 kule białe a reszta czarne mamy 7 biały a wylosować mamy 2 białe reszta czarna czyli wylosujemy 1 czarną a wszystkich czarnych są 4 (7 po 2) * (4 po 1)=7!/(5! * 2!) * 4!/(3! * 1!)= (5! * 6 * 7)/(5! * 1 * 2) * (3! * 4)/(3! * 1)= 21 * 4 = 84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×