Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość blelelele

allegro. kupujacy sie rozmyslil i mi odeslal towar. co mam zrobic?

Polecane posty

Gość blelelele

sprzedalam nowy telefon komórkowy. kupujacy po jakims czasie mi napisal, ze on sie rozmyslił i chce pieniadze spowrotem i mi odeslal ten telefonik. jak to tak? ja rozumiem jakby byl zepsuty czy cos. ma on prawo sie po prostu rozmyslic? dodam, ze telefon wyslalam fabrycznie zapakowany, a odeslal mi juz rozpakowany i prawdopodobnie prze tydzien uzytkowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość blelelele
a no i żąda zwrotu pieniedzy. po 1 to juz czesc kasy wydalam i najzwyczajniej w swiecie juz nie mam, po 2 to on uzywal tego telefonu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nektarynka21
moze do 10 dni bez podania przyczyny...poszukaj wiecej w necie o zakupach poza lokalem przedsiebiorcy(nie pamietam juz ktora to ustawa niesttey..)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość otóż to- bo jeszcz
e jakby go nie otworzył, to rozumiem, ale tak? w sklepie tez nie przyjmują po oderwaniu metki, więc może Ci naskoczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aferaaaa
ma zdaje sie 10dni (ustawowo...) na zwrot towaru przy zakupie przez internet, nie musi podawac zadnego powodu... jednak towar musi wrocic w stanie nie wskazujacym na uzytkowanie - tak wiec powinien oddac nowy telefon - taki jaki dostal, z nienaruszonym oprogramowaniem itd. problem moze pojawic sie przy opakowaniu - nie zawsze da sie wyjac towar z opakowania, nie naruszajac go... wejdz na allegro i poczytaj regulamin - zreszta... powinnas go znac na pamiec skoro jestes uzytkowniczka! http://infobot.pl/r/1Sns

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość blelelele
ale ja nie jestem zadnym sklepem, ze ma 7 dni czasu na zwrot. ja w sumie nie widzialabym problemu, moglabym pożyczyć 400zł i mu ten 1000 odeslac, ale jakby był nowy. moglabym go bez problemu wystawic na aukcje jeszcze raz.. a tak to nie chce mi sie bujac i wystawiac uzywane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamiszek
jako prywatny sprzedawca nie masz żadnego obowiązku odsyłania gościowi kasy. BEZ PRZEGIĘĆ!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość skoro wystawiasz faktury
zwrot 10-dniowy musi przyjac tylko firma ktora sprzedala towar nowy o wartosci powyzej 10 euro. jesli jestes osoba prywatna nic nie musisz niech spada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przepis o 10 dniach na zwrot bez podania przyczyny nie dotyczy chyba osob prywatnych, wiec jesli nie psrzedalas go jako zarejestrowana firma to nie musisz przyjmowac towaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamiszek
Weź nawet nie żartuj! odeślij tel i powiedź że ostatni raz wydajesz kase za przesyłkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość blelelele
czyli odeslac mu ten telefon z powrotem? czy napisac mu, ze odesle jak mi zwroci koszty wysylki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Oiuytrea
Generalnie to prawo jest po Twojej stronie. Kupujący owszem, może zwrócić towar kupiony u prywatnego sprzedawcy, ale tylko i wyłącznie w stanie nienaruszonym (czyli nieużywany, nie jestem pewna co do rozpakowania). Natomiast niestety nie mam czasu szukać teraz podstawy prawnej. Radze tak: napisz do allegro to co nam tu napisalas, na pewno Ci odpiszą. I tego maila od nich wyslij kupującemu dodając, że odeslalas telefon na jego koszt i albo bierze, albo wraca on do Ciebie i przepada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Nie kreccie
Sprzedajacy - sklep musi przyjac towar do 10 dni. Kazdy sprzedajacy ma prawo rozpatrzyc reklamacje. Ale w tym wypadku wystawilabym kupujacemu negatywa zanim on wystawi oraz napisala mu - grzecznie - ze nie masz obowiazku przyjecia towaru w zwiazku z czym nie przyjmiesz, a telefon odeslesz mu z powrotem po przekazaniu kwoty za odeslanie go z powrotem. Rada do Ciebie na przyszlosc - zanim nie dostaniesz komentarza nie wydawaj kasy!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Nie kreccie
"blelelele czyli odeslac mu ten telefon z powrotem? czy napisac mu, ze odesle jak mi zwroci koszty wysylki " tak!!! w negatywie napisac niepowazny kupujacy bez porozumienia ze mna zwrocil mi uzywany juz przez siebie telefon bo sie znudzil! Nie odsylaj na jego koszt, moze nie przyjac paczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Oiuytrea
Sklep musi! Sklep, czyli firma - działalnośc gospodarcza! Prywatny sprzedawca to taki, który sprzedaje pojedyncze przedmioty, najczęściej używane. Np. autorka dostała ten telefon w prezencie, nie cche go bo już jeden ma i sprzedaje. Nie jest ona formą i nie ma obowiązku przyjąc bezzasadnego zwrotu, w dodatku rozpakowanego i użytego towaru. Jeżeli się mylę, podaj podstawę prawną z zaznaczeniem, że jest to osoba fizyczna, a nie firma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamiszek
odeślij z własnej kieszeni. trudno 10 zł w plecy ale lepiej 10 niż 1000. odeślij mu i napisz że nie chcesz tego więcej widzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 6404548903489040-54-054
10 dni na zwrot towaru ma i musisz oddac sianoz tym ze on placi za wysylkew do ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość skoro wystawiasz faktury
po co zabieracie glos nie majac pojecia i siejecie metlik ? to osoba ktora reklamuje powoluje sie na artykul z jakiego reklamuje. to najwazniejsze. powola sie na ten o zwrocie czyli Art. 2. 1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. odpisujesz ze Art. 1. 1. Przedsiębiorca, który proponuje konsumentowi zawarcie umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, nie jestes przedsiebiorca i ustawa cie nie dotyczy. jesli powola sie na cos innego to odpisujesz cos innego. to on wybiera podstawe prawna nie ty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Oiuytrea
Powtórzę, bo widzę, że nie do wszystkich dociera: Sklep musi! Sklep, czyli firma - działalnośc gospodarcza! Prywatny sprzedawca to taki, który sprzedaje pojedyncze przedmioty, najczęściej używane. Np. autorka dostała ten telefon w prezencie, nie cche go bo już jeden ma i sprzedaje. Nie jest ona formą i nie ma obowiązku przyjąc bezzasadnego zwrotu, w dodatku rozpakowanego i użytego towaru. Jeżeli się mylę, podaj podstawę prawną z zaznaczeniem, że jest to osoba fizyczna, a nie firma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Oiuytrea
A niby gdzie ona pisałą, że wystawia faktury?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość skoro wystawiasz faktury
a gdzie napisane ze ten nik dotyczy tego tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Oiuytrea
to może zmień nick, skoro może znacząco wpływac na sens Twojej wypowiedzi, a jesteś pomarańczowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Oiuytrea
poza tym ja jestem na 99% pewna tego, co napisałam, ale jak ktoś uważa, że jednak nie, to niech poda konkretną podstawę prawną, że osoba PRYWATNA (fizyczna) jest zobowiązana do przyjęcia bezzasadnego zwrotu towaru (rozpakowanego)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość skoro wystawiasz faktury
sklep tez nie musi bo zwrotowi podlega tylko towar nowy nadajacy sie do dalszej odsprzedazy pod warunkiem ze kupujacy przesle stosowne oswiadczenie w wymaganym terminie. umowa musi byc zawarta na odleglosc. sklepy stacjonarne zwrotow przyjmowac nie musza jesli towar nie zostal zamowiony przez srodki porozumiewania sie na odleglosc. ustawa ma raptem 17 artykulow czy tak trudno przeczytac zamiast sie pytac na forum albo pisac glupoty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość skoro wystawiasz faktury
masz problem z rozumieniem tekstu czytanego ? gdzie napisalem ze musi przyjac ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość skoro wystawiasz faktury
dla leniwych podaje co to za ustawa. dotyczy przedsiebiorcow. osoby nie prowadzace dzialnosci odpowiadaja na zasadach rekojmi z kodeksu cywilnego. przedsiebiorcow rekojmia z kodeksu cywilneog w relacji z konsumentem nie dotyczy poniewaz artykul 18 tej ustawy wylacza artykuly kc o rekojmi wlasnie. USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Oiuytrea
A czy ja drugą wypowiedź kierowałam do Ciebie? AKurat jestes jedynym, który podparł sie konkretnymi podstawami prawnymi. Natomiast jeśli chodzi o sklepy, to o ile dobrze kojarzę (mogę się mylić), to prawo unijne pozwala na zwrot towaru do 7 lub 10 dni bez podania przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×