Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

malina00

Chore rybki- pomocy!

Polecane posty

Jestem początkującą akwarystką i nie wiem co to za choroba i co mam zrobić. Liczę na pomoc kogoś z tego forum. Zdechły mi już 2 skalary. Ich oczy były strasznie wyłupiaste, aż w końcu pękły i rybki zdechły. Molinezja ma teraz zmętnienie oka i trochę pociemniała a brzanki mają wydęte brzuszki. Wie ktoś może co to i jak to leczyć? :)

Gość eui9e8232w
Posocznica u ryb Ryby stają się blade, apatyczne, mają rozdęty brzuch, najczęściej przebywają na dnie akwarium, między roślinami. Oczy ryby są wyłupiaste, brak innych objawów (brak ropni i guzków). Na skórze widoczne rozjaśnienia, mogą występować płaskie bąble pod skórą. Łuski są odstające, niekiedy uszkodzone. Pokrywy skrzelowe są u niej odstające, niekiedy występuje ich zmatowienie. Jamę brzuszną wypełnia ciecz wskutek czego całe ciało ma rozdęte. Nitkowate odchody, w okolicy odbytu pojawia się niekiedy zaczerwienienie. W bardzo zaawansowanym stanie może pojawić się deformacja szkieletu. U narybku można zaobserwować rozdęcie pęcherzyka żółtkowego. może to?

Deformacja szkieletu nawet pasuje, bo u Molinezji kręgosłup zaczął tak jakby wystawać, jakby miał zaraz przebić się przez łuski. Rozjaśnienia występują, ale tylko u jednej brzanki. Dziwne jest też to, że Molinezja ma tylko jedno oko wypukłe i zmętniałe.

Gość eui9e8232w
dlaczego dziwne? nie przekarmiałaś ich? Ile miałaś ryb na jaki litraz?

Gość eui9e8232w