Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość agsyhsai

Umowa zlecenie a ubezpieczenie w NFZ - może ktoś się zna?

Polecane posty

Gość agsyhsai

Pracuję od soboty na umowę zlecenie, nie jestem studentem, mam więcej niż 26 lat, czyli z tego co wyczytałam w necie, przysługuje mi ubezpieczenie. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ok? Jeżeli mam to ubezpieczenie, to od kiedy je mam? Od momentu podpisania umowy? Chcę iść do lekarza, mam ich poprosić o RMUA?

na standardowa umowe- zlecenie nie masz ubezpieczenia. mozna sie dogadac z pracodwaca aby placil za Ciebie skladki ale to musi byc napisane

Gość agsyhsai
No to świetnie, a ja myślałam, że będę miała ubezpieczenie...

Gość agsyhsai
Ja nie mam książeczki. Jeszcze nie podpisałam umowy, jak ją podpiszę to może od razu poprosić o jakiś dowód ubezpieczenia, ale jaki?

Ksiazeczki to relikt. Nie musi byc RMUA, moze byc inny dokument zawierajacy * dane ubezpieczonego: PESEL, NIP, imię i nazwisko * dane płatnika: NIP, REGON oraz nazwa skrócona * wymiar czasu pracy * zestawienie należnych składek na ubezpieczenia społeczne w podziale na ubezpieczenie: emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe, zawierające także dane o: tytule ubezpieczenia, podstawie wymiaru składek, kwocie składki w podziale na należną od ubezpieczonego i płatnika składek oraz z innych źródeł finansowania, kwocie obniżenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe, * podstawa wymiaru i kwota składki na ubezpieczenie zdrowotne, z uwzględnieniem podziału na podmioty, które finansują składki.

Gość jesli to twoje jedyne zródło