Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość szybkokrótkiepytania

czekam na pytania dotyczące Bibli , Boga,życia , mam godzine

Polecane posty

Gość szybkokrótkiepytania

?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość cedynia
ponoc zycie ma zalazek w bialku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szybkokrótkiepytania
Jezus nigdy nie wypowiedział dokładnie słów: „Jestem Bogiem. To jednak nie oznacza, że nie podawał się za Boga. Przytoczmy na przykład słowa Jezusa z Ewangelii wg św. Jana 10:30: „Ja i Ojciec jedno jesteśmy. Na pierwszy rzut oka to stwierdzenie nie musi oznaczać, że Jezus podawał się za Boga. Spójrz jednak, jak zareagowali Żydzi słysząc to wyznanie: „Nie chcemy Cię kamienować za dobry czyn, ale za bluźnierstwo, za to, że Ty będąc człowiekiem uważasz siebie za Boga (Ewangelia wg św. Jana 10:33). Żydzi uznali słowa Jezusa za podanie się za Boga. W kolejnych wersetach Jezus nigdzie nie poprawił Żydów wyznając: „Ja nie twierdziłem, że jestem Bogiem. To oznacza, że Jezus naprawdę przyznał, że jest Bogiem, mówiąc: „Ja i Ojciec jedno jesteśmy (Ewangelia wg św. Jana 10:30). Ewangelia wg św. Jana 8:58 jest tego kolejnym przykładem. Jezus ogłosił: „Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Zanim Abraham stał się, ja jestem. I znów w odpowiedzi Żydzi zaczęli podnosić kamienie by ukamienować Jezusa (Jana 8:59). Czemu Żydzi chcieliby znów ukamienować Jezusa, gdyby nie powiedział czegoś, co po raz kolejny wydało im się bluźnierstwem, mianowicie uznaniem się za Boga? Ewangelia wg św. Jana 1:1 mówi: „Bogiem było Słowo. Ta sama księga, rozdział 1, werset 14 mówi, że: „Słowo stało się ciałem. To oznacza jednoznacznie, że Jezus jest Bogiem pod postacią człowieka. Dzieje Apostolskie 20:28 zachęcają: „Uważajcie na samych siebie i na całe stado, nad którym Duch Święty ustanowił was biskupami, abyście kierowali Kościołem Boga, który On nabył własną krwią. Kto odkupił Kościół swoją własną krwią? Jezus Chrystus. Skoro powyższy werset ogłasza, że Bóg swoją własną krwią odkupił Kościół, Jezus jest Bogiem! Uczeń Jezusa, Tomasz, nazwał Go: „Pan mój i Bóg mój! ( Ewangelia wg św. Jana 20:28). Jezus go nie poprawia. W Liście św. Pawła do Tytusa 2:13 jesteśmy zachęcani, by oczekiwać przyjścia „...wielkiego Boga i Zbawiciela naszego, Jezusa Chrystusa (zobacz także 2 List św. Piotra 1:1). W Liście do Hebrajczyków Ojciec mówi o Jezusie: „Tron Twój, Boże na wieki wieków, berło sprawiedliwości berłem królestwa Twego. W Apokalipsie anioł nakazał apostołowi Janowi uwielbiać jedynie Boga (Apokalipsa 19:10). Kilkakrotnie w Piśmie Świętym Jezus zostaje uwielbiony (Ewangelia wg św. Mateusza 2:11; 14:33; 28:9,17; Ewangelia wg św. Łukasza 24:52; Ewangelia wg św. Jana 9:38). Nigdy nie karci ludzi za to, że Go wielbią. Gdyby Jezus nie był Bogiem, powiedziałby ludziom, by Go nie wielbili, tak jak zrobił to anioł w Apokalipsie. Jest wiele innych wersetów i cytatów, które potwierdzają, że Jezus jest Bogiem. Najważniejszy powód, dla którego Jezus musi być Bogiem to fakt, że gdyby Nim nie był, Jego śmierć nie wystarczyłaby, by zapłacić karę za grzechy całego świata (1 List św. Jana 2:2). Tylko Bóg mógł spłacić tak nieskończony dług. Jedynie Bóg mógł wziąć na siebie grzechy całego świata (2 List św. Pawła do Koryntian 5:21), umrzeć i zmartwychwstać, co dowodzi, że Jezus zwyciężył nad grzechem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość no to jest czy nie
jest? krótko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ..............,....
zło na świecie jest dlatego że Bóg nie chce, czy dlatego że nie może nic na to poradzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szybkokrótkiepytania
Jezus jest Bogiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szybkokrótkiepytania
zło na swiecie jest dlatego ze na ziemi zyje szatan a nie w niebie zło jest w ludziach ( opetanych)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dzieki za wyjasnienia
:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ksiaaaaaazkiiiiia
nie jest gamoniu. jak moze byc synem BOga i Bogiem? jest Synem Bozym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ..............,....
podobno bóg jest wszechmogący i miłosierny to się pytam: CZY ON NIE MOŻE, CZY NIE CHCE ZMIENIAĆ ZŁA?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nie jest? Bóg jest
przecież w trzech osobach, to jak każdy z nich nie może być Bogiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szybkokrótkiepytania
Bóg zawsze pokona zło (diabła) a to czy ma byc dla ciebie Bóg miłosiery zalezy tylko od ciebie od nikogo wiecej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sofjsdflsdmfds
w trzech osobach??? jeszcze lepsza teoria! ale was glupot ucza. jak moze Ojciec byc rowny z synem i z duchem,ktory jest tylko moca a nie osoba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nie w trzech?
a co to jest Trójca Przenajświętsza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ..............,....
ale małe dzieci nie są niczego winne a je też spotyka zło. oczekuję odpowiedzi czy nie może czy nie chce tego zmienić. autor nie daje mi konkretnej odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sofjsdflsdmfds
sie ksiedza zapytaj, sam nie wie, albo w encyklopedii sprawdz, przeciez to sie kupy nie trzyma i jest bez sensu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nie w trzech?
Jest to tak szokujące, że można powiedzieć, iż prawdziwą przyczyną ukrzyżowania jest właśnie nazywanie samego siebie Synem Bożym w wyłącznym sensie. Chodzi o ostateczne i bezpośrednie Objawienie1, dlatego że Bóg objawia się w swoim Słowie. Nie możemy oczekiwać innego objawienia, jeżeli Chrystus jest Bogiem (por. np. J 20, 17), który daje się nam, wprowadzając nas w życie, wypływające z łona Jego Ojca. i i To samo można powiedzieć o miłości, jaką mamy do nas samych. W podobny sposób w Bogu Syn pochodzi od Ojca i jest Jego Obrazem, analogicznie do tego, jak koncepcja jest obrazem znanej rzeczywistości. Tylko że ten Obraz Boga jest tak doskonały, że jest samym Bogiem, z całą Jego nieskończonością, Jego wiekuistością, Jego wszechmocą. Syn stanowi jedno z Ojcem, jest Tym Samym taka jest jedyna i niepodzielna Boska natura choćby był Kimś innym. Symbol Nicejsko- -Konstantynopolitański wyraża to formułą: „Bóg z Boga, Światłość ze Światłości, Bóg prawdziwy z Boga prawdziwego. Chodzi o to, że Ojciec zrodził Syna, dając się Jemu, przekazując Mu swoją istotę i swoją naturę, nie w części, jak dzieje się przy zrodzeniu człowieka, ale w sposób doskonały i nieskończony.To samo można powiedzieć o Duchu Świętym, który pochodzi jako Miłość od Ojca i Syna. Pochodzi o Nich Obu, dlatego że jest wiekuistym i niestworzonym Darem, jaki Ojciec przekazuje Synowi, zradzając Go, i jaki Syn zwraca Ojcu jako odpowiedź na Jego Miłość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szybkokrótkiepytania
Jeśli chodzi o chrześcijański punkt widzenia na temat Trójcy Świętej, najtrudniejsze jest samo wytłumaczenie tego zagadnienia. Trójca Święta stanowi pojęcie, którego nikt nie jest w stanie całkowicie pojąć lub wytłumaczyć. Bóg jest nieskończenie wspanialszy niż my, więc nie powinniśmy starać się go zrozumieć do końca. Biblia naucza, że Bóg istnieje pod trzema postaciami: pod postacią Ojca, Jezusa i Ducha Świętego. Pismo Święte naucza też, że istnieje tylko jeden Bóg. I choć jesteśmy w stanie zrozumieć niektóre fakty dotyczące relacji osób Trójcy między sobą, ostatecznie jest to niezrozumiałe dla umysłu ludzkiego. Jednak to nie oznacza, że Trójca Święta nie jest prawdziwa lub biblijna. Kiedy będziemy badać to zagadnienie, pamiętajmy, że słowo „Trójca nie występuje w Piśmie Świętym. Termin ten powstał przy próbie opisu Jedynego w Trójcy Boga, tego, że razem istnieją trzy wieczne osoby Boże. Postarajmy się zrozumieć: to nie oznacza, że istnieje trzech Bogów. Trójca to jeden Bóg mający trzy postacie. Nawet jeśli słowo „Trójca Święta nie występuje w Biblii, nie ma nic złego w używaniu go. Na pewno szybciej powiemy „Trójca Święta niż „trzy istniejące razem, wieczne osoby Boże. Jeśli to stanowi dla nas problem, zwróćmy uwagę na to, że w Piśmie Świętym nie ma też mowy o „dziadku. A jednak często w Biblii mowa o dziadkach. Abraham był dziadkiem Jakuba. Więc nie poddawajmy mimo że w Biblii nie występuje słowo „Trójca. To co najważniejsze, to że idea PRZEDSTAWIONA pod pojęciem Trójcy sama w sobie istnieje w Biblii. Skoro mamy za sobą wstęp, zwróćmy uwagę na wersety, które potwierdzają istnienie Trójcy. 1) Istnieje jeden Bóg: Księga Powtórzonego Prawa 6:4; 1 List św. Pawła do Koryntian 8:4; List św. Pawła do Galatów 3:20; 1 List św. Pawła do Tymoteusza 2:5. 2) Trójca Święta składa się z trzech Osób: Księga Rodzaju 1:1; 1:26; 3:22; 11:7; Księga Izajasza 6:8; 48:16; 61:1; Ewangelia wg św. Mateusza 3:16-17; 28:19; 2 List św. Pawła do Koryntian 13:14. W wersetach ze Starego Testamentu znajomość języka hebrajskiego jest bardzo pomocna. W Księdze Rodzaju 1:1 został użyty rzeczownik liczby mnogiej „Elohim. W tej samej księdze w wersetach 1:26; 3:22; 11:7 i w Księdze Izajasza 6:8 jest użyta forma „my. Słowa „Elohim i „my BEZSPRZECZNIE oznaczają więcej niż jedną osobę. W języku polskim posiadamy tylko dwie liczby: pojedynczą i mnogą. W języku hebrajskim istnieją trzy liczby: pojedynczą, podwójną i mnogą. Liczba podwójną dotyczy tylko DWÓCH rzeczy. Opisuje ona rzeczy mające parę: oczy, uszy czy ręce. Słowa „Elohim i „my mają liczbę mnogą: zdecydowanie dotyczą więcej niż dwóch osób, dotyczą trzech lub większej ilości (Ojciec, Syn i Duch Święty). W Księdze Izajasza 48:16 i 61:1 przemawia odnoszący się do Ojca i Ducha Świętego Syn. Porównaj werset z Księgi Izajasza 61:1 do wersetu z Ewangelii wg św. Łukasza 4:14-19 by zobaczyć, że w tych wersetach przemawia Syn. Ewangelia wg św. Mateusza 3:16-17 opisuje chrzest Jezusa. Tu wyraźnie widać, jak Bóg w postaci Ducha Świętego zstępuje na Boga w postaci Syna, podczas gdy Bóg Ojciec wyraża swoje uznanie dla Syna. Ewangelia wg św. Mateusza 28:19 i 2 List św. Pawła do Koryntian 13:14 to przykłady wersetów mówiących o różnych Osobach Trójcy. 3) W podanych wersetach Osoby Trójcy są rozróżnione jedna od drugiej: w Starym Testamencie „PAN różni się od „Pana (Księga Rodzaju 19:24; Księga Ozeasza 1:4). „PAN ma „Syna (Psalm 2:7,12; Księga Przysłów 30:2-4). Duch jest kim innym niż „PAN (Księga Liczb 27:18) i „Bóg (Psalm 51:10-12). Bóg pod postacią Syna jest inną osobą niż Bóg Ojciec (Psalm 45:6-7; List do Hebrajczyków 1:8-9). W Nowym Testamencie, w Ewangelii wg św. Jana 14:16-17 jest opisany moment, w którym Jezus prosi Boga, by ten wysłał Pocieszyciela, Ducha Świętego. Dzięki temu wersetowi wiemy, że Jezus nie twierdził o sobie, że jest Ojcem lub Duchem Świętym. Zwróćmy uwagę także na inne liczne wersety w których Jezus zwraca się do Ojca. Czy mówił do samego siebie? Nie, rozmawiał z inną osobą Trójcy, z Ojcem. 4) Każda Osoba Trójcy Świętej jest Bogiem: Ojciec jest Bogiem: Ewangelia wg św. Jana 6:27; List św. Pawła do Rzymian 1:7; 1 List św. Piotra 1:2. Syn jest Bogiem: Ewangelia wg św. Jana 1:1, 14; List św. Pawła do Rzymian 9:5; List do Kolosan 2:9; List do Hebrajczyków 1:8; 1 List św. Jana 5:20. Duch Święty jest Bogiem: Księga Dziejów Apostolskich 5:3-4; 1 List św. Pawła do Koryntian 3:16 (Tym, który mieszka w nas jest Duch Święty List św. Pawła do Rzymian 8:9; Ewangelia wg św. Jana 14:16-17; Dzieje Apostolskie 2:1-4). 5) Opis poddania wewnątrz Trójcy: Pismo Święte mówi, że Duch Święty jest poddany Ojcu i Synowi, a Syn poddany jest Ojcu. Jest to wewnętrzna relacja, która nie wyklucza Boskości wszystkich osób Trójcy. Nie jesteśmy w stanie pojąć naszymi skończonymi umysłami nieskończonego Boga. Wersety dotyczące Syna: Ewangelia wg św. Łukasza 22:42; Ewangelia wg św. Jana 5:36; 20:21; 1 List św. Jana 4:14. Wersety o Duchu Świętym: Ewangelia wg św. Jana 14:16; 14:26; 15:26, 16:7, a szczególnie Ewangelia wg św. Jana 16:13-14. 6) Zadania poszczególnych Osób Trójcy Świętej: Ojciec jest ostatecznym źródłem lub sprawcą: 1) wszechświata (1 List św. Pawła do Koryntian 8:6; Księga Apokalipsy 4:11); 2) objawienia Bożego (Apokalipsa 1:1); 3) zbawienia (Ewangelia wg św. Jana 3:16-17); i 4) ludzkich uczynków Jezusa (Ewangelia wg św. Jana 5:17; 14:10). Ojciec jest INICJATOREM wszystkich tych rzeczy. Syn jest wykonawcą przez którego Ojciec wykonuje swoją wolę w poszczególnych dziedzinach: 1) stworzenie i działanie wszechświata (Księga Rodzaju 1:2; Księga Hioba 26:13; Psalm 104:30); 2) Boże objawienie (Ewangelia wg św. Jana 1:1; Ewangelia wg św. Mateusza 11:27; Ewangelia wg św. Jana 16:12-15; Apokalipsa 1:1); i 3) zbawienie (2 List św. Pawła do Koryntian 5:19; Ewangelia wg św. Mateusza 1:21; Ewangelia wg św. Jana 4:42). Ojciec wykonuje wszystkie te rzeczy przez swojego Syna, który działa jako wykonawca Bożej woli. Duch Święty stanowi pomoc dzięki której Bóg może wykonać następującą pracę: 1) stworzenie i działanie wszechświata (Księga Rodzaju 1:2; Księga Hioba 26:13; Psalm 104:30); 2) Boże objawienie (Ewangelia wg św. Jana 16:12-15; List św. Pawła do Efezjan 3:5; 2 List św. Piotra 1:21); 3) zbawienie ( Ewangelia wg św. Jana 3:6; List św. Pawła do Tytusa 3:5; 1 List św. Piotra 1 :2); i uczynki Jezusa (Księga Izajasza 61:1; Dzieje Apostolskie 10:38). Tak więc przez moc Ducha Świętego Ojciec wykonuje wszystkie te rzeczy. Żadna ze znanych nam dziś ilustracji nie odzwierciedla w pełni tego, czym jest Trójca. Jajko (lub jabłko) nie jest dobrą ilustracją gdyż wszystkie jego części, skorupka, białko i żółtko są jedynie częściami jajka, nie jego całością. Ojciec, Syn i Duch Święty nie są częściami składowymi Boga, każdy z nich jest Bogiem. Wyobrażenie obrazu Trójcy na podstawie wody jest lepsze, ale również nie do końca opisuje pojęcie. Płyn, para i lód są tą samą wodą w różnych postaciach. Ojciec, Syn i Duch Święty nie są postaciami Boga, każdy z nich jest Bogiem. Tak więc, choć wiele ilustracji ułatwia nam wyobrażenie o Trójcy, nie są to ilustracje w pełni dokładne. Nieskończony Bóg nie może zostać opisany w pełni skończonymi ilustracjami. Zamiast zgłębiać niepojęty temat Trójcy, spróbujmy skupić się na fakcie, że Boża mądrość jest nieskończenie doskonalsza niż nasza. „O głębokości bogactw, mądrości i wiedzy Boga! Jakże niezbadane są Jego wyroki i nie do wyśledzenia Jego drogi! Kto bowiem poznał myśl Pana, albo kto był Jego doradcą? (List św. Pawła do Rzymian 11:33-34).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szybkokrótkiepytania
zło znaczy szatan musisz to zrozumiec bez tego nie ruszymy do przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość można ponieważ Biblia
jest pisana podstawą religii chrześcijanskiej a więc chrześcijanie powaznie traktują Biblie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szybkokrótkiepytania
Określenie znaczenia Pisma jest jednym z najważniejszych zadań, które podejmuje wierzący w swoim życiu. Bóg nie powie nam o tym, byśmy po prostu czytali Biblię. Musimy ją studiować, obchodzić się z nią właściwie. Studiowanie Pisma Świętego to ciężka praca. Powierzchowne lub szybkie przeglądanie Pisma Świętego może czasem przynieść bardzo niewłaściwe wnioski co do natury Boga. Dlatego ważne jest zrozumienie kilku zasad o tym, jak właściwie definiować znaczenie Pisma. 1. Módl się i proś Ducha Świętego, by dał ci zrozumienie. Ewangelia wg św. Jana 16:13 mówi: „Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy. Bo nie będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek usłyszy, i oznajmi wam rzeczy przyszłe. Jezus w tym rozdziale mówi, że kiedy Duch Święty przyjdzie (Duch Święty przyszedł w dzień Zielonych Świąt, o czym mówi 2 rozdział Dziejów Apostolskich), doprowadzi wierzących do wszelkiego poznania. Tak jak Duch Święty prowadził apostołów w tworzeniu Nowego Testamentu, tak też prowadzi nas w rozumieniu Pisma. Pamiętaj, że Biblia jest Księgą Boga, i powinniśmy pytać Go, co Ona oznacza. Jeśli jesteś chrześcijaninem, autor Pisma Świętego, Duch Święty, mieszka w Tobie... i chce, byś rozumiał, co On napisał. 2. Nie wyciągaj fragmentu Pisma z kontekstu, i nie uznawaj, że dany werset nie ma związku z otaczającymi wersami. Zawsze powinieneś czytać otaczające wersety i rozdziały, powinieneś też poznać cel danej Księgi. Choć całe Pismo pochodzi od Boga (2 List św. Pawła do Tymoteusza 3:16, 2 List św. Piotra 1:21), Bóg używał ludzi, by je spisali. Każdy z tych ludzi miał jakieś przesłanie, cel lub cele, dla których pisał. Przeczytaj, jaki był kontekst powstawania danej Księgi Biblii, którą właśnie studiujesz, aby dowiedzieć się, kto ją napisał, do kogo ją kierował, kiedy ją napisał, i w jakim celu. Później przeczytaj rozdziały ważniejsze w stosunku do wersu lub wersetów, które właśnie studiujesz, aby zrozumieć, jakie dokładnie były cele, dla których autor pisał. Bądź też ostrożny w rozumieniu biblijnego tekstu samego w sobie. Czasem ludzie przypisują swoje własne znaczenie słowom, aby otrzymać interpretację, której pragną. 3. Nie staraj się być całkowicie niezależny w studiowaniu Pisma. Jeśli się myśli, że nie zdobędzie się zrozumienia Pisma dzięki trwającej nieraz całe życie pracy innych, jest to przejaw arogancji. Niektórzy ludzie błędnie chcą uczyć się na temat Pisma polegając jedynie na tym, że Duch Święty nauczy ich wszelkich ukrytych prawd Pisma Świętego. Chrystus dając nam Ducha Świętego dał ludzi obdarowanych i dary duchowe ciału Chrystusa. Jednym z tych darów duchowych jest dar nauczania (List św. Pawła do Efezjan 4:11-12; List św. Pawła do Koryntian 12:28). Ci nauczyciele zostali dani nam przez Pana, aby nam pomóc właściwie zrozumieć i być posłusznym Słowu. Zawsze mądrze jest studiować Biblię z innymi wierzącymi, pomagać sobie nawzajem w rozumieniu i zastosowaniu Słowa Bożego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×