Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość kto pyta nie błądziiiii

co wlac do samochodu

Polecane posty

Gość kto pyta nie błądziiiii

Tylko proszę bez pod śmie chu jek ;) Jakie niezbędne wartościowe produkty :D potrzebuje moje Clio 1999 1.2 benzyna? Dolewam mu olej do silnika na bieżąco - Lubro - duża lepkość - do starszych silników benzynowych. I co poza tym?! Coś tata mi wspomniał o chłodnicy. I o czymś jeszcze ale nie wiem o czym dokładnie. Czy ktoś może mnie oświecić co powinnam uzupełnić? Idzie zima :O Nie ma kto mi zrobić szkolenia od A do Z :O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Po pierwsze przestań dolewać tego syfu do oleju. Po drugie sprawdź temperaturę zamarzania płynu chłodniczego i w razie potrzeby wymień, nie zapomnij wlać zimowego płynu do spryskiwaczy i to by było na tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
Jak mam sprawdzić temperaturę zamarzania płynu chłodniczego? Czy to prawda, że może być tam woda zamiast innej mikstury? . Dlaczego syf? Co mam wlewać wg Ciebie? Muszę coś dolewać przecież. . A jeśli mam letni płyn do spryskiwaczy? Jak się go pozbyć? 'Wypryskać' go? Czy może zostać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Teraz widzę, że Lubro to orlenowski olej. :D Źle wcześniej przeczytałem. :D Jaki ten samochód ma przebieg, że lejesz olej mineralny? :O Na twoim miejscu przeszedłbym A temperature zamarzania sprawdzisz areometrem albo w pierwszym lepszym warsztacie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
*przeszedłbym na półsyntetyk Płyn ze spryskiwacza normalnei wypryskaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
Przebieg - 168 tys km. Pewnie przekręcany wiele razy. Mam go od marca tego roku. Teraz jest na mojej głowie i chcę się jakoś przygotować. Czy muszę to już zrobić? - chodzi mi o chłodnicę Przymrozki są. Czy mogę poczekać z tym do czwartku / piątku? Nic się nie stanie? Tak mi doradzono z tym olejem... Z wysoką lepkością i gęstością, ponieważ na małych obrotach - gdy ociepli się silnik - często zapala się kontrolka oleju. Podobno to częsty problem w tych samochodach. Dlaczego półsyntetyk? Podaj nazwę, konkretniej proszę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
Czy można prosić jakiegoś faceta o dzień nauki z samochodu? Z garażem i narzędziami. Cały dzień nauki. Chcę pogrzebać w swoim samochodzie. I najlepiej, żebym mogła ubytki w karoserii jakoś wyeliminować. Przewody zaizolować i takie tam ;) Ktoś chętny do pomocy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
"Z wysoką lepkością i gęstością, ponieważ na małych obrotach - gdy ociepli się silnik" Zmień mechanika nim zatrzesz silnik. Pompa oleju albo w najlepszym wypadku czujnik do wymiany. 🖐️

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
a olej mineralny jest dobry do np. kosiarki, a nie samochodu :classic_cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
A ta nauka to w jakim mieście ma być? Płyn w chłodnicy najlepiej wymień. Do spryskiwacza kup sobie koncentrat do -80 stopni i uzupełnij do pełna. 1 Litr koncentratu wystarczy a koszt to 10 do 14PLN. Lubro to dość gęsty olej ale skoro są kłopoty z ciśnieniem oleju to ostatecznie może być, tyle że granica jego stosowania to -15 stopni. Poniżej silnik może nie odpalić z powodu zgęstnienia oleju. Dziur w karoserii to tak na szybko się nie pozbędziesz. Potrzebne spawanie lub klejenie a jak nie masz dostępu do garażu to zbyt zimno jest żeby coś z tym zrobić. Jedynie zabezpieczyć podkładem i przetrzymać do wiosny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
Przyszedł mi na myśl pewien utwór Pono - Bezwarunkowo. Jakie miasto? Mazowieckie najlepiej. Serio chciałabym się czegoś nauczyć. Inżynier albo mechanik z pasją - ktoś kto ma pojęcie... W sumie za dobrym nauczycielem pojadę daleko. Prawda jest taka, że co osoba to inna opinia. A ja czuję się zielona, gdy mowa np. o chłodnicy.. Jest kilka rzeczy do zrobienia.. Jeden dzień nie starczy. Z zewnątrz to mało istotne jak wygląda. Ma być sprawny. Szybki, zrywny, dynamiczny, no i przede wszystkim nie awaryjny. A i wiem, że i przy hamulcach coś jest nie tak. :/ Chciałabym te wszystkie usterki zobaczyć i rozwiązywać od A do Z.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
czy wyście poszaleli z tym olejem? Półsyntetyk do starego silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
Przeguby na przednich kołach... Codziennie jeżdżę ze 100 km. Nie chcę draki w zimę. A to będzie moja pierwsza zima z tym jeździdełkiem. Intuicja mi podpowiada, że trzeba działać :D i wszystkie znaki z zewnątrz na to wskazują. Póki co nie jest awaryjny. Odpala :D ale zbliża się dzień, kiedy nie odpali jeśli nie ruszę tyłka. A nie oddam pierwszemu lepszemu mechanikowi. O nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
Sonda: Lubro - dobry czy zły wybór? ... :O kogo tu słuchać? a - taty b - różnych mechaników c - kolegów i znajomych d - obcych ludzi z kafeterii e - opisom z neta ? :O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
no to z tymi przegubami to sama nie dasz rady. Ale dobrze że cię to kręc**przynajmniej mehanik kitu ci nie wcisnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
poza tym z tą kontrolką oleju do wymiany to nieprawda. Słaby z niego fachman. Kontrolka oleju na jałowych się zapala bo masz panewki do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
Wiem, że sama nie dam rady z tymi przegubami. Tak samo jak i z ręcznym... Dlatego potrzebny jest ktoś, kto ma swój warsztat albo garaż z wieloma narzędziami i takimi tam. Staram się, ale czasami nie wiadomo komu już zaufać..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
Panewki? To się znajduje w silniku? Do czego one służą? Jałowych? :O Tyle pytań.... :O potrzeba cierpliwości do mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
Ta kontrolka to pikuś. Nie zawsze się pojawia, a gdy się pojawi to trzeba jedynie samochód na obrotach trzymać ;) Zimą może być gorzej? A co jak będą mrozy -25? Stary rozklekotany Polonez i Seat dawały zimą jakoś radę, to Renault nie da?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
da radę odpalić. Jak każdy benzyniak. Jałowe obroty to te na których silnik pracuje bez włączonego biegu. Jak to się mówi..na luzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
gość czy wyście poszaleli z tym olejem? Półsyntetyk do starego silnika? x 1999 rok to stary silnik? Mój Nissan z 92 roku jeździ cały czas na pełnym syntetyku 🖐️

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
Wtrącę się: ten Lubro to co to dokładnie? Jaki olej? Syntetyk półsyntetyk czy mineralny czy jaki? I co to za różnica :O ???? Kupuję taki bo tak mi parę osób doradziło. Czy dobrze robię? Nie wiem :O Nie lubię nie wiedzieć :O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
A co w tym linku jest? Amciu? :D Jeszcze jakiś wirus i będzie jazda :O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
może mieć i sto lat. Nie zmienia się oleju mineralnego na syntetyka bo zaraz plamy oleju będą zostawać. Poprostu uszczelki i uszczelniacze szlak trafia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
G***o prawda mobil1.pl/co-to-sa-oleje-syntetyczne/przewaga-w-pelni-syntetycznego-oleju-silnikoweg/fakty-i-mity-na-temat-syntetycznych-olejow-silnikowych.aspx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Po pierwsze na pewno zapobiegawczo po prostu wymień płyn w chłodnicy,ja osobiście kupuje prestone nie ma problemu zima lato,wymieniam co dwa lata i git,olej ja osobiście jeżdże na mineralnym choć myślę o zmianie za rok na półsyntetyk ale zobaczymy bo w tej chwili mam nowy.Nie wiem i bardziej by mnie zmartwiły problemy z hamulcem moze należy sprawdzić czy ci hamulcowy płynik nie spieprza.Jego też wypadało by wymienić co jakiś koszt nie ogromny a hamulec to hamulec.Nie bardzo wiadomo co w tym aucie masz jeżeli dolewasz olej pytanie jak często i ile.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
a co ty mi tu jakieś fakty i mity pokazujesz? Wszystkie auta swoje sam robię począwszy od dwusuwów w syrenach do dizla. Robiłem już chyba ze sto silników i swoje wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
Podpiszcie się jakoś bo mętlik wprowadzacie. Gość gość gość. Hamulce - sama ostatnio usłyszałam jak coś tak bulgocze, jakby ucieka, hamulec jakby się 'podnosi' (?) - jak poprawnie to brzmi? Podbija hamulec? Popytałam się i parę osób i to samo mi powiedzieli - ucieka mi płyn hamulcowy :/ I piszczeć zaczyna jak hamuję :O Olej też podobno ucieka - kumpel pytał się jak często dolewam. Raz na 3-4 tygodnie, zależy ile jeżdżę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kto pyta nie błądziiiii
Nikt chętny do nauczenia i pokazania paru rzeczy przy samochodzie? W sumie wymagam też nie mało :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×