Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Mapja

"Rok przerwy" bez ubezpieczenia zdrowotnego

Polecane posty

Niedługo mija rok, jak skończyło mi się ubezpieczenie zdrowotne. Po ukończeniu szkoły zrobiłam sobie rok przerwy między studiami tak, aby mieć czas na naukę do zawyżenia wyników maturalnych. O ubezpieczeniu nie myślałam. Nie rejestrował się w urzędzie pracy, ponieważ nie szukałam pracy na stałe, tylko o charakterze dorywczym by móc pogodzić to z nauką. Szukałam jej na wlasną rękę l, jednak w okolicy ciężko było znaleźć cokolwiek po liceum, bez doswiadczenia. Nie mam również prawa jazdy, przez co zadanie było dodatkowo utrudnione. Ostatecznie rok spędziłam na nauce, praktycznie nie wychylając nosa poza rodzinną wioskę. Dziś jestem studentką i chce się ubezpieczyć przy rodzicach. Czytając na różnych forach zderzyłam się z informacją o tym, że za przerwanie ciągłości ubezpieczenia będzie mozliwe, że będę musiała wnieść dodatkową opłatę, czego nie byłam świadoma wcześniej . Co teraz zrobić ? Czy ktoś był w podobnej sytuacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja też już z rok jestem nieubezpieczona.Nie wiedziałam,że takie dziwne procedury istnieją.W końcu to mój wybór,czy chcę być ubezpieczona czy nie...

I teraz zaczęłam węszyć w temacie i właśnie widzę,co piszą i oczy zrobiłam 😮 

 

"Ubezpieczenie zdrowotne: kara za brak ubezpieczenia


Osoba, która chce przystąpić do ubezpieczenia zdrowotnego po dłuższej przerwie, zobowiązana jest do wpłacenia opłaty dodatkowej na konto NFZ. Wysokość opłaty uzależniona jest od długości przerwy w ubezpieczeniu. W niektórych uzasadnionych przypadkach NFZ może odstąpić od pobrania opłaty lub rozłożyć ją na raty. Osoba mająca podstawy do uniknięcia opłaty powinna wypełnić specjalny wniosek i złożyć go w oddziale NFZ.

Opłaty dodatkowe są naliczane w następujący sposób: