Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Zaloguj się, aby obserwować  
Matthew1000

Stan zdrowia a praca

Polecane posty

Witajcie, obecnie pracuję jako zestawiacz surowców czyli praca przy silnej chemii. Dzisiaj byłem u dermatologa bo dostałem uczulenia od środków przy których pracuję. Lekarka stwierdziła że jest to stan zapalny i grzybica skóry i nie mogę pracować w takich warunkach bo stan się będzie pogarszał i powracał, dostałem L4 na 2 tygodnie i receptę. Skoro nie mogę pracować w takich warunkach to czy lekarka może mi wydać zaświadczenie do pracy że nie mogę jej wykonywać pomimo że jest to poradnia dermatologiczna a nie medycyna pracy?  Pytam bo sam na pewno się nie zwolnię bo straciłbym prawo do zasiłku i jak żyć? A jeżeli miałbym takie zaświadczenie to rozwiązaliby ze mną umowę z  art. 229 § 4 k.p. i dostałbym zasiłek i spokojnie mógłbym szukać pracy. Bo skoro lekarka tak twierdzi to dziwne by było że mówi że nie mogę pracować ale sam się mam zwolnić. Co robić w takiej sytuacji? bo nie sądzę że trzymałaby mnie na zwolnieniu do pół roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.02.2021 o 21:02, KorpoSzynszyla napisał:

Absolutnie się sam nie zwalniaj. Lekarka nie zna się na prawie pracy. A jaki masz rodzaj umowy?

Nie musisz nowej szukać. Przedstawiasz pracodawcy kwit i prosisz o przeniesienie na inne stanowisko jeśli nie to jest możliwe rozwiązanie umowy ale z winy pracodawcy czyli hajsy ci muszą dać . Poczytaj strony inspekcji pracy , tam możliwe są też teleporady lub porady mailowe ...