Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Nie znam się na graniu

Inny sposób zapisu nut?

Polecane posty

Gość Nie znam się na graniu

Wiem że to zabrzmi idiotycznie, ale nie zna ktoś strony, gdzie znajde melodie zapisane inaczej, niż nutami? Jak miałam muzykę w podstawówce (oj dawno to było) to dostawaliśmy książeczki z napisami C1 D1 E1 F1 i tak do końca (co było odpowiednikiem nut a cyferka oktawą, której należy użyć... noi krzyżyk jeżeli ton wyżej (czarny klawisz)) jak zagrać. Sama za wolno czytam nuty, a chciałam po prostu sobie trochę pograć, bo pomieszkuję u koleżanki co ma pianino, ale jej nie ma, aby mnie pouczyć :( Próbowałam rozpisać nuty na literki, ale jakoś to nie brzmi wtedy, więc chyba je źle zapisuję ;/ Nie mówię o tabach czy akordach ;) Umiem je czytać, ale nuty już nie, nigdy nie grałam na pianinie, na gitarze gram dopiero od roku i tak, obciach, wciąż nie umiem czytać nut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chyba cos takiego jak inny zapis niż nutowy nie iestnieje. niestety musisz więcej czasu poświęcić, żeby nauczyc się czytać nuty. ja robię to juz jakieś pięć lat i sama wiem, że trzeba cierpliwości. ale nie jest to takie trudne. każdy klawisz odpowiada jednemu dźwiękowi w danym miejscu na klawiaturze. jeśli grasz troche na gitarze to powinnaś cos kojarzyć. klucz wiolinowy i klucz basowy. w kluczu wiolinowym c jest na pierwszej dodanej dolnej i liczymy po kolei: c d e f g a h c.... i tak w kółko a w basowym tak samo, tyle że c jest na drugim polu. (oczywiście wszystko sie liczy od dołu) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ultra-marychna