Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

AGUSKA-5

sprzedaz na allegro a urzad skarbowy

Polecane posty

Mam pytanie czy ktos sie orientuje do jakiej kwoty mozna spzredawac rzeczy aby byc zwolnionym z podatku,bo podejrzewam,ze urzad skarbowy ustalil pewnie jaki limit dorobku :O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość andzia 123456
też jestem ciekawa... nic nie słyszałam o kwocie,tylko że jesli nie prowadzisz firmy to nie można sprzedawać..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mysza1pyszkowa2
a ja slyszalam tak, ze... podobno nie mozesz przekroczyc 3.000 zl bo to jest niby kwota, ktora mozesz sobie dorobic i mozesz byc zwolniona z podatku,ale nie jestem pewna na 100 %

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wklejam po kawałku, bo chyba link nie lata.. Od których aukcji fiskusowi należy się podatek? Kiedy płaci sprzedawca, a kiedy kupujący? Jak obliczyć zaliczkę? Kiedy musisz założyć firmę - radzi Money.pl. Każdego dnia w polskich serwisach aukcyjnych kupić można ponad 4 miliony przedmiotów. Prawie cały rynek e-aukcji podzieliło między siebie trzech największych graczy: Allegro, eBay i Świstak. Jak co roku, użytkownicy tych serwisów zaczynają właśnie intensywnie dyskutować o podatkach. Handlujące na aukcjach firmy sytuację mają w zasadzie jasną. Obrót ewidencjonują fakturami lub rachunkami, na ich podstawie rozliczają się z fiskusem tak, jak za sprzedaż w tradycyjnym sklepie. Wątpliwości pojawiają się w przypadku osób fizycznych. Money.pl radzi, jak rozliczyć się z fiskusem za sprzedaż na aukcjach, jeśli nie prowadzi się działalności gospodarczej. Przepisy niedoskonałe Podatek należy zapłacić od każdego sprzedanego przedmiotu, który był w posiadaniu sprzedającego krócej niż 6 miesięcy. Dochód uzyskany z takiej sprzedaży należy wpisać do formularza PIT w rubryce inne dochody i zapłacić podatek. Dla osoby, której roczne dochody nie przekraczają pierwszego progu będzie to 19%. Podatnicy, którzy progi podatkowe przekroczyli, zapłacą również większy podatek za aukcje - odpowiednio 30 lub 40 procent. Opodatkowanie aukcji internetowych przedmiot aukcji podatek kto płaci przedmioty, które posiadamy krócej niż 6 miesięcy dochodowy 19, 30 lub 40% sprzedający przedmiot droższy niż 1000 zł PCC 2% kupujący łączna sprzedaż za ponad 10 tys. euro* VAT 22% sprzedając

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W roku 2007 zmieniły się natomiast zasady w podatku od czynności cywilnoprawnych. Kupując na aukcji od osoby fizycznej przedmiot droższy niż 1000 złotych, trzeba zapłacić podatek PCC. Obowiązek - w odróżnieniu od poprzednich lat - spoczywa na kupującym, a sprzedawca nie zawsze informuje o tym w opisie aukcji. Duże wątpliwości budzi kwestia obowiązkowego zakładania działalności gospodarczej przez tych sprzedawców, którzy na aukcjach sprzedają dużo i często. Przepisy pod tym względem są mocno nieprecyzyjne - działalność gospodarczą powinien zarejestrować każdy uczestnik aukcji, który zarabia na nich w sposób zorganizowany i ciągły. Przepisy nie precyzują jednak tych terminów. Kiedy osoba staje się firmą? Użytkownik kupuje na aukcjach internetowych książki. Po przeczytaniu sprzedaje je, również na aukcjach. Co miesiąc przez jego ręce przechodzi w ten sposób 10 książek. W ciągu roku jest ich około 150. Żadnej książki nie trzyma dłużej niż 6 miesięcy. Rocznie ze sprzedaży ma 1000 złotych przychodu. Czy w takiej sytuacji trzeba założyć działalność gospodarczą? Jak oszacować dochód? - Jeżeli celem zakupu było wykorzystanie towarów na cele osobiste, wówczas późniejsza ich sprzedaż nie powinna być traktowana jako działalność gospodarcza, mimo regularności transakcji i spełnienia warunku ciągłości - tłumaczy Krzysztof Gratka z biura Accreo Taxand. - Nie zwalnia to jednak od zapłaty podatku dochodowego. Dochodem do opodatkowania będzie cena uzyskana ze sprzedaży pomniejszona o koszt zakupu towaru oraz prowizje zapłacone przy sprzedaży danej rzeczy. Inaczej wygląda sytuacja, kiedy towar kupiony został od razu z myślą o sprzedaży. Na przykład dziesięć odtwarzaczy mp3 na bazarze, żeby sprzedać je z zyskiem w internecie. - Takie działanie będzie potraktowane jako zorganizowana działalność - mówi Zbigniew Wiliński, specjalista od podatkowych aspektów internetowego handlu z Urzędu Skarbowego Wrocław Psie-Pole. - W takiej sytuacji sprzedawca powinien zarejestrować działalność gospodarczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakie dokumenty zachować? Ważne, żeby mieć dokumenty potwierdzające daty transakcji, wysokość poniesionych kosztów oraz uzyskanych przychodów - cenę zakupu, cenę sprzedaży i wartość prowizji dla platformy aukcyjnej. - Dowodami takimi mogą być np. dane z serwisu aukcyjnego lub wyciągi bankowe - wyjaśnia Krzysztof Gratka. Dokumentacja taka jest bardzo ważna. Jeżeli użytkownik aukcji nie ma rachunku, faktury czy choćby zarchiwizowanej strony z serwisu aukcyjnego, nie udowodni ile zapłacił na za przykładową książkę, którą potem sprzedał. W takiej sytuacji musi policzyć podatek od całej kwoty sprzedaży, a nie tylko od tej, którą na transakcji zarobił. Identyczny problem pojawi się w sytuacji, jeżeli uczestnik aukcji nie będzie w stanie wykazać 6-miesięcznego okresu używania sprzedanego przedmiotu. - Transakcja sprzedaży tego towaru również będzie podlegać opodatkowaniu - przestrzega specjalista Accreo Taxand.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ANDZIA ANDZIA
CZYLI JEŚLI SPRZEDAJE SIEKILKA RZECZY W MIESIĄCU NA KWOTĘ OK.200-700 ZŁ. TO PŁACIC PODATEK?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×