Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość kjhkjhkjh

jak odzyskać pieniądze z banku po zmarłym mężu?

Polecane posty

Gość kjhkjhkjh

Jest pewna rodzina, która straciła wczoraj męża i zarazem ojca 4 dzieci. Jestem laikiem w tematach spadkowych, a chciałabym jej bardzo pomóc. Żona człowieka który zmarł jest bardzo niezaradna (lekko upośledzona). Mąż jej zmarł wczoraj, doradzono jej by natychmiast wybrała się do banku po pieniądze z jego konta, bo później może być problem. Tak też było. Problem w tym, że ona nie miała pełnomocnictwa do tego konta. Bank oczywiście odmówił wydania pieniędzy, moim zdaniem nic dziwnego. Co teraz może zrobić by te pieniądze odzyskać? Nie wiem czy to istotne ale człowiek ten był jedynakiem i tak jak już pisałam miał 4 dzieci. Jak mogę pomóc? Jak ją pokierować? Proszę o pomoc.

Gość niestety ale musi odbyc sie
sprawa spadkowa. Odziedziczy oczywiscie ona (1/2) i dzieci (razem tez 1/2). Ale do tego czasu to nic sie nie da zrobic :/

Gość na drodze spadku
iśc do sądu albo notariusza z aktem zgonu, świadectwami urodzenia i zawarcia małżeństwa Gdy sąd wyda prawomocny wyrok o nabyciu spadku to idzie się z tym oraz aktem zgonu do banku i ten wypłaci pieniądze

Gość kjhkjhkjh
czyli tą sprawę ona musi założyć tak? jakie to koszta? trzeba iść do jakiegoś prawnika czy poradzi sobie sama? dzięki za odpowiedź

Gość teraz najbliższa rodzina
nie płaci podatku, więc problem tylko w tym, że trzeba załatwić formalności spadkowe u notariusza, a to chwilę potrwa.... ... w sumie najprościej byłoby więc, wziąć kartę męża i wypłacić pieniądze z bankomatu (w jednym max 5 tys można).

Gość kjhkjhkjh
na koncie jest 20 tys (ponoć) ma kartę ale nie zna pinu :( w ogóle niestety taka mało rozgarnięta jest, jeszcze na dodatek teraz to wiecie, nie daje sobie rady ze śmiercią, umarł nagle

Gość niestety, tylko w drodze