Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość fhfhghgjjhjh

CZEMU KOPACZOWA ŁAMIE KONSTYTUCJE I NIE WPUSZCA GLIŃSKIEGO NA SALĘ PLENARNĄ

Polecane posty

Gość fhfhghgjjhjh

Już całkiem jej się POjebało w tej główce, co ona ważniejsza niż Konstytucja RP i jej zapisy. Dobre sobie. Arogancja tych miernot społecznych spod szyldu PO nie zna granic...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość w konstytucji nic o
Glińskim nie napisano. to niby co łamie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Wystąpienia w Sejmie
reguluje Regulamin Sejmu. A Regulamin dopuszcza do głosu posłów i premiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fhfhghgjjhjh
ART. 158 Konstytucji RP plus odpowiednia wykładnia co może być trudne dla motłochu z PO... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Art. 158. Sejm wyraża Radzie Ministrów wotum nieufności większością ustawowej liczby posłów na wniosek zgłoszony przez co najmniej 46 posłów i wskazujący imiennie kandydata na Prezesa Rady Ministrów. Jeżeli uchwała została przyjęta przez Sejm, Prezydent Rzeczypospolitej przyjmuje dymisję Rady Ministrów i powołuje wybranego przez Sejm nowego Prezesa Rady Ministrów, a na jego wniosek pozostałych członków Rady Ministrów oraz odbiera od nich przysięgę. x Wniosek o podjęcie uchwały, o której mowa w ust. 1, może być poddany pod głosowanie nie wcześniej niż po upływie 7 dni od dnia jego zgłoszenia. Powtórny wniosek może być zgłoszony nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od dnia zgłoszenia poprzedniego wniosku. Powtórny wniosek może być zgłoszony przed upływem 3 miesięcy, jeżeli wystąpi z nim co najmniej 115 posłów. x x Nic nie ma na temat występów kandydata na premiera... NAwet takiego iluzorycznego....:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a kim jest Gliński?
jak chce niech sobie na górze posiedzi razem z innymi osobami SPOZA parlamentu i rządu. Wy poczytajcie może konstytucję a potem szczekajcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fhfhghgjjhjh
Nic nie ma na temat występów kandydata na premiera... NAwet takiego iluzorycznego.... JAKBYŚ POMYŚLAŁ TO WYCIĄGNĄŁBYŚ, ŻE TAKI KANDYDAT NA PREMIERA MA UMOCOWANIE KONSTYTUCYJNE A CO SIĘ Z TY WIĄŻĘ NIEDOPUSZCZANIE GO DO MÓWNICY SEJMOWEJ JEST POKPIENIEM SOBIE Z KONSTYTUCJI

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fhfhghgjjhjh
"Wy poczytajcie może konstytucję a potem szczekajcie" Ekspert od 7 boleści co mu płacą 15 gr za komentarz dał głos ;) Co do Glińskiego KANDYDAT NA PREMIERA MA PRAWO ZAPREZENTOWAĆ SWÓJ PROGRAM NA POSIEDZENIU PLENARNYM SEJMU RP I NIKT MU NIE MOŻE TEGO ZABRONIĆ A NA PEWNO NIE POŻAL SIĘ BOŻE MARSZAŁEK SEJMU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAKBYŚ POMYŚLAŁ TO WYCIĄGNĄŁBYŚ, ŻE TAKI KANDYDAT NA PREMIERA MA UMOCOWANIE KONSTYTUCYJNE x x Nie ma żadnego. Nie ma nic o wystąpieniach w Sejmie takiego kandydata. Występuje dopiero jak stanie się premierem mianowanym,. Wystarczy poczytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KANDYDAT NA PREMIERA MA PRAWO ZAPREZENTOWAĆ SWÓJ PROGRAM NA POSIEDZENIU PLENARNYM SEJMU RP I NIKT MU NIE MOŻE TEGO ZABRONIĆ A NA PEWNO NIE POŻAL SIĘ BOŻE MARSZAŁEK SEJMU x x Nie ma prawa... Ale może nie mam racji. Zacytuj odpowiedni przepis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fhfhghgjjhjh
"Nie ma żadnego. Nie ma nic o wystąpieniach w Sejmie takiego kandydata. Występuje dopiero jak stanie się premierem mianowanym,. Wystarczy poczytać." WYSTARCZY CZYTAĆ KOMENTARZE DO KONSTYTUCJI, ŻEBY WIEDZIEĆ, ŻE POTENCJALNY PREMIER MA PRAWO WYGŁOSIĆ OŚWIADCZENIE NA FORUM PLENARNYM... KONSTYTUCJA+ KOMENTARZ KOLEGO...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WYSTARCZY CZYTAĆ KOMENTARZE DO KONSTYTUCJI, ŻEBY WIEDZIEĆ, ŻE POTENCJALNY PREMIER MA PRAWO WYGŁOSIĆ OŚWIADCZENIE NA FORUM PLENARNYM... KONSTYTUCJA+ KOMENTARZ KOLEGO... x x OK. Może. Wskaż kiedy takie coś się zdarzyło (pomijając MAzowieckiego ale to inna sytuacja).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a kim jest Gliński?
komentarz czyjego autorstwa? którego konstytucjonalisty konkretnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Też jestem ciekawy tego komentarza... Podaj link. Poczytamy i się posmiejemy z ciebie....:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fhfhghgjjhjh
"OK. Może. Wskaż kiedy takie coś się zdarzyło (pomijając MAzowieckiego ale to inna sytuacja)." Zamiana Oleksego na Pawlaka Belka zamiast Millera "komentarz czyjego autorstwa? którego konstytucjonalisty konkretnie?" Wiesław Skrzydło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zamiana Oleksego na Pawlaka Belka zamiast Millera x x Nieprawda. Obaj przemawiali jako mianowani premierzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fhfhghgjjhjh
"Nieprawda. Obaj przemawiali jako mianowani premierzy." Ale była zmiana premiera, w stosunku do Pawlaka zgłoszono wotum nieufnosci, a potem jego własna koalicja mianowała na nowego premira Oleksego..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fhfhghgjjhjh
Koalicja nie mianuje premiera... NAwet tego nie wiesz? Przestań pierdolić.. Własna koalicja wymieniła Pawlaka na Oleksego... To jest fakt historyczny, więc nie pisz durnot..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fhfhghgjjhjh
"Ale, ale... Gdzie link do komentarza?" Kup sobie koszt 49 zł, chyba jesteś śmieszny, żebym ci szukał pdf-u...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nawet sam się na ten art. powoływałeś... x Art. 158. Sejm wyraża Radzie Ministrów wotum nieufności większością ustawowej liczby posłów na wniosek zgłoszony przez co najmniej 46 posłów i wskazujący imiennie kandydata na Prezesa Rady Ministrów. Jeżeli uchwała została przyjęta przez Sejm, Prezydent Rzeczypospolitej przyjmuje dymisję Rady Ministrów i powołuje wybranego przez Sejm nowego Prezesa Rady Ministrów, a na jego wniosek pozostałych członków Rady Ministrów oraz odbiera od nich przysięgę. x x Prezydent Rzeczypospolitej przyjmuje dymisję Rady Ministrów i powołuje wybranego przez Sejm nowego Prezesa Rady Ministrów x x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kup sobie koszt 49 zł, chyba jesteś śmieszny, żebym ci szukał pdf-u... x x No to co się powołujesz na coś, co nie istnieje? A Konstytucja istnieje i w niej napisano kto powołuje premiera...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fhfhghgjjhjh
wniosek zgłoszony przez co najmniej 46 posłów i wskazujący imiennie kandydata na Prezesa Rady Ministrów. GDZIEJ EST GENIUSZU NAPISANE CZY TO POSŁOWIE OPOZYCJI CZY KOALICJI MAJĄ BYĆ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fhfhghgjjhjh
"No to co się powołujesz na coś, co nie istnieje? A Konstytucja istnieje i w niej napisano kto powołuje premiera..." Nie istnieje? Dobre sobie Wpisz sobie Wiesław Skrzydło Konstytucja RP komentarz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wniosek zgłoszony przez co najmniej 46 posłów i wskazujący imiennie kandydata na Prezesa Rady Ministrów. GDZIEJ EST GENIUSZU NAPISANE CZY TO POSŁOWIE OPOZYCJI CZY KOALICJI MAJĄ BYĆ??? x x Nie ma znaczenia b żadni posłowie nie powołują premiera... Geniuszu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a kim jest Gliński?
Art. 158. Sejm wyraża Radzie Ministrów wotum nieufności większością ustawowej liczby posłów na wniosek zgłoszony przez co najmniej 46 posłów i wskazujący imiennie kandydata na Prezesa Rady Ministrów. Jeżeli uchwała została przyjęta przez Sejm, Prezydent Rzeczypospolitej przyjmuje dymisję Rady Ministrów i powołuje wybranego przez Sejm nowego Prezesa Rady Ministrów, a na jego wniosek pozostałych członków Rady Ministrów oraz odbiera od nich przysięgę. Najostrzejszym środkiem prawnym jaki Sejm może zastosować wobec Rady Ministrów jest instytucja wotum nieufności. Może ją stosować wyłącznie Sejm, który został wyposażony, jako jedyny organ państwa, w prawo kontroli politycznej rządu. Wniosek o wotum nieufności zgłasza z reguły opozycja (choć w ramach gry parlamentarnej znany jest w Polsce przypadek, gdy dotychczasowa większość sejmowa, zgłosiła wniosek o wotum nieufności wobec własnego rządu, kierowanego przez W. Pawlaka, z jednoczesnym wskazaniem kandydatury J. Oleksego na stanowisko premiera, który reprezentował tę samą koalicję). Wniosek taki wymaga co najmniej 46 podpisów posłów (1/10 ustawowego składu Sejmu), chodzi więc o to by stanowił on wyraz nie woli jednostki, ale pewnej grupy. W klasycznej formule instytucji wotum nieufności byłyby to wszystkie wymagania, Konstytucja przyjmuje jednak zracjonalizowaną postać instytucji określaną mianem konstruktywnego wotum nieufności. Klasyczna postać wotum nieufności powoduje, że przeciwko rządowi tworzy się negatywna większość parlamentarna, grupuje ona te siły, które są niezadowolone z działalności rządu. Większość taka zdolna jest odwołać rząd, ale to nie oznacza, iż może się ona przekształcić niejako automatycznie w większość pozytywną, czyli taką, w oparciu o którą może powstać nowy program rządowy i zostać utworzony rząd nowej koalicji. Formuła konstruktywnego wotum nieufności powstała by przeciwdziałać tego rodzaju sytuacjom, gdy odwołanie rządu otwiera kryzys, poszukiwanie nowej większości parlamentarnej itp. Konstruktywny charakter tej instytucji wyraża się w tym, że wniosek o wotum nieufności dla rządu istniejącego zawiera jednocześnie nazwisko kandydata na nowego prezesa Rady Ministrów. Uchwalenie takiego wniosku oznacza odwołanie dotychczasowego rządu i jednoczesny wybór nowego premiera. Wynik głosowania dowodzi nie tylko, że przeciwko dotychczasowemu rządowi uformowała się większość parlamentarna, ale że zarazem powstała nowa większość pozytywna, która jest gotowa utworzyć nowy rząd w oparciu o wspólnie wypracowany program i udzielać mu poparcia. W ten sposób kryzys polityczny i poszukiwanie nowej większości parlamentarnej nie występują. Jeśli taki wniosek o wotum nieufności (Konstytucja nie używa określenia "konstruktywny", a jest ono zapożyczone z systemu kanclerskiego stosowanego w RFN) zostaje uchwalony, Prezydent przyjmuje dymisję dotychczasowego rządu, powołuje wybranego przez Sejm nowego prezesa Rady Ministrów, a na jego wniosek pozostałych członków gabinetu i odbiera od nich przysięgę. Wniosek o wotum nieufności poddaje się pod głosowanie nie bezpośrednio po jego zgłoszeniu, lecz dopiero po upływie 7 dni. Chodzi z jednej strony o to, by nie działać pod wpływem emocji politycznych, z drugiej zaś, by dać czas wnioskodawcom na formowanie nowej większości, zaś większości dotychczasowej czas na obronę rządu. Uchwalenie tego wniosku następuje "większością ustawowej liczby posłów", czyli konieczne jest poparcie wniosku przez co najmniej 231 posłów. Skutkiem prawnym odrzucenia tego wniosku przez Sejm jest zakaz zgłaszania nowego wniosku przed upływem 3 miesięcy od dnia zgłoszenia poprzedniego. Chodzi o to, by nie nękać rządu nieprzemyślanymi sankcjami, które nie tworzą dobrej atmosfery do pracy. Okres 3 miesięcy może jednak zostać skrócony, jeśli pod nowym wnioskiem o wotum nieufności podpisze się co najmniej 115 posłów (1/4 ustawowego składu Sejmu). Tak wysoka liczba świadczy, że istnieje poważna sytuacja, że występuje wyraźna, licząca się grupa posłów przeciwnych istniejącej Radzie Ministrów. xxx i to ma dowodzić łąmania konstytucji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×