Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Dominika5 7558

Co o tym myślicie? Inteligencja poniżej przeciętnej. Pomagajmy dzieciom.

Polecane posty

Inteligencjia poniżej przeciętnej to poziom sprawności który nie zalicza się do upośledzenia umysłowego ani inteligencji w normie. W skali wisc-r jest to wynik w przedziale 70 - 84. Uczniowie z tego przedziału inteligencji nie kwalifikują się do kształcenia specjalngo ale nie radzą sobie także z nauką w szkole masowej. Uczniowie ci stanowią 5 różnych grup w skrócić są to dzieci :1. Zaniedbane pedagogicznie 2. Z niecharmonijnym rozwojem umysłowym. 3. Dzieci z powolnym ale poprawnym przebiegiem procesów poznawczych. 4. Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim które sztucznie osiągnęły lepszy wynik. 5. Dzieci które we wszystkich skalach tego testu osiągnęł wynik na poziomie niższy niż przeciętny.  Uczniowie ci zazwyczaj od początku nie radzą sobie z nauką. Zamiast motywacji szczęścia z sukcesów oraz chęci do poznawania nowych informacji tak jak u większości dzieci. U nich pojawia się obniżona samoocena, frustracja, nie chęć do szkoły itp. Dodatkowo sytuacjie tych uczniów pogarsza fakt że rzadko nauczyciele i rodzice zdają sobie sprawę z ich trudności oskarżają o lenistwo, karają. Zazwyczaj dopiero po jakimś czasie orientują się że dziecko nie jest leniwe ale ma trudności w nauce. Uczniowie ci ze względu na ciągłą krytykę, upokorzenia i brak sukcesów kształtują nie właściwie obraz swojej osoby. Zaczynają eksperymentować z używkami, notorycznie wagarować itp. Przecież oni także są wartościowi i trzeba im to uświadomić. Większość z nich może zupełnie samodzielnie pracowałem, założyć rodzinę, funkcjonować w życiu społecznym itp. O ile wcześniej ich rozwój społeczno - emocjonalny nie zostanie zaburzony i udzieli im się pomocy. Jedli chodzi o trudności szkolne mają oni przedewszystkim trudności z : - zapamiętaniem nowych informacji, - liczniu, - rozumieniu zadań z treścią, - myśleniem słowno-pojęciowym, - rozumieniem czytanego tekstu, uczeniem się nowych informacji, - zapamiętywaniu na dłuższy czas już przyswoionych informacj, abstachowaniu. Oczywiście u większości tych dzieci nie występują wszystkie a tylko nie które objawy z wyżej wymienionych co nie znaczy że nie utrudnia im to wsposób znaczący nauki. Dzieciom tym należy pomóc w taki sposób żeby one mogły funkcjonować normalnie to znaczy tak samo jak ich zdolnieiś rówieśnicy. Jak myślisz. Jaka pomoc w przypadku tych uczniów była by najskuteczniejsza? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gość

moim zdaniem możliwość pracy w najprostszych pracach fizycznych. W pracy takie osoby będą czuły się potrzebne i docenione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gość

Wg mnie trzeba zaprowadzić dziecko do poradni pedagogiczno-psychologicznej i wystawić opinię.Tę opinię ma szkoła uwzględnić i pomóc dziecku.Rodzice muszą pomagać w lekcjach domowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gość

Wypierdalaj spamerska sciero!!!! 🤬

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gość
10 godzin temu, Gość Gość napisał:

Wypierdalaj spamerska sciero!!!! 🤬

O co ci chodzi?I czemu używasz niecenzuralnych słów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Fhkk

Powiedz to nauczycielom, którzy guzik się znają i nic ich to nie interesuje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosc
1 godzinę temu, Gość Gość napisał:

O co ci chodzi?I czemu używasz niecenzuralnych słów?

O to chodzi, ze ta niedoyebana dominika zaklada co chwile te same du.rne tematy i zasmieca forum. Swiety Piotr by nie wytrzymal nerwowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×