Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

niedlugobede

samozatrudnienie--czy sie oplaca??/

Polecane posty

ma to swoje plusy i minusy. przede wszystkim, zgodnie z prawem, od 1go stycznia 2007 nie można pracować na dział. gosp. dla jednego pracodawcy, zwłaszcza, jeśli wcześniej pracowało się dla niego na umowę o pracę. tak więc, aby uniknąć doczepiania się przez US, najlepiej byłoby mieć jeszcze jednego zleceniodawcę, dla którego wystawiałbyś faktury. a czy się opłaca? pracodawcy na pewno tak. Tobie też, jeśli podzieli się z Tobą tym, co zaoszczędzi. czyli dla przykładu kwoty zupełnie z kosmosu, bo nie chce mi się przeliczać netto-brutto: np. na umowie o pracę masz 6000 zł brutto, zaś koszty pracodawcy w sumie wynoszą 8000 zł, a Ty dostajesz na rękę 4000 zł na własnej dział. gosp. pracodawca płaci Ci dokładnie tyle, ile masz na fakturze, czyli np. 7000 zł, a Tobie zostaje 4500 zł. obaj zyskujecie. jeśli masz dział. gosp., to możesz wybrać podatek liniowy 19%, dzięki czemu nie wejdziesz w kolejny próg podatkowy, w który wszedłbyś na umowie o pracę (30%). możesz dużo rzeczy wrzucać w koszty, zakup komputera, materiałów biurowych, benzyny, wydatków związanych z samochodem (musisz być przynajmniej współwłaścicielem), środki czystości raz na 3 mies., media związane z powierzchnią, na której prowadzisz dział. (np. 1 pokój w mieszkaniu). jeśli nie znasz się na prowadzeniu księgowości, to najlepiej korzystać z usług biura rachunkowego, jeśli będziesz miał niewiele faktur, to koszty usług rachunkowych wyniosą ok. 100-200 zł na mies. pomogą Ci też w samym założeniu dział., podpowiedzą korzystne rozwiązania, co można wrzucać w koszty, a czego nie można. no i jak już masz dział. gosp., to masz możliwość szukania innych zleceniodawców i zwiększenia swoich przychodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Naga prawda..........
znów błysnął ......ręce opadają.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jeszcze cos dodam
co do wydaktów zwiazanych z kosztami to: beznzyne mozna odliczyc do zmniejszenia dochodu bo aby w Vacie odliczyc samochód musiałby być ciężarowy, jesli bylo by sie wspołwłascicilem to tylko wydatki zwiazane na samochod typu przeglad naprawa mozna odliczyc do wysokości udziału w współwłasności, prowadzenie działalności w domu wiaze sie z wyzszym podatkiem od nieruchomości bo bedzie tam prowadzona działalność, koszty tez trzeba bedzie rozdzielac propocjonalnie do zajmowanej powierzchni na biuro no i oczywiscie trzeba liczyc sie z podatkami vat i dochodowym, przy podanym przykładzie mogły by byc rzedu po 800 zł kazdy z nich Ale równiez wszystko zalezy od rodzaju działalności jaka chciano by otworzyc, bo tak to można dużo gdybać o kosztach czy zyskach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×