Skocz do zawarto艣ci
Szukaj w
  • Wi臋cej opcji...
Znajd藕 wyniki, kt贸re zawieraj膮...
Szukaj wynik贸w w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie mo偶na dodawa膰 nowych odpowiedzi.

Go艣膰 W艂a艣nie wr贸ci艂am

z wywiad贸wki i jestem zdrowo wnerwiona

Polecane posty

Go艣膰 Piekarz dekarz te偶 cz艂owiek
Analiza tabeli przedstawiaj膮cej zdawalno艣膰 we wszystkich typach szk贸艂 jest interesuj膮ca. R贸偶nice s膮 ogromne, bo gdy si臋 uwzgl臋dni ilo艣膰 uczni贸w w klasach maturalnych, to okazuje si臋, 偶e w jednej ze szk贸艂 matur臋 zda艂o poni偶ej 40 proc. i to ju偶 po uwzgl臋dnieniu amnestii Giertycha. Bez amnestii zdawalno艣膰 by艂aby w granicach 10-15 proc., czyli tylko co dziesiaty, no mo偶e co 贸smy ucze艅 poradzi艂by sobie z egzaminem maturalnym. To wynik tragicznie niski. W innej szkole natomiast zdawalno艣膰 wynios艂a ponad 96 proc., a po odrzuceniu ulgowej taryfy i doliczeniu uczni贸w, kt贸rzy nie przyst膮pili do egzaminu - oko艂o 80 proc. To rozrzut ogromny. C贸偶 z tego? Ano nic. To jest nawet obraz optymistyczny, bo prawdziwy. Sko艅czy艂a si臋 fikcja. Przed paru laty, gdy nie by艂o prawdziwej matury, zdawalno艣膰 w tych szko艂ach by艂a prawie jednakowa. Wnioski nasuwaj膮 si臋 same. Co teraz? Programy naprawcze, kontrole, zmiana dyrekcji? To rutynowe dzia艂ania, kt贸re tylko w nieznacznym stopniu poprawi膮 sytuacj臋. Trzeba sobie jasno powiedzie膰, 偶e wi臋kszo艣膰 uczni贸w, kt贸ra znalaz艂a si臋 w klasach maturalnych, nie powinna tam trafi膰. W pewnym momencie w reformie edukacyjnej pope艂niono b艂膮d, staraj膮c si臋 na si艂臋 wcisn膮膰 ka偶demu matur臋 do r臋ki. A to si臋 nie da. Chyba 偶e zrezygnuje si臋 z egzamin贸w b膮d藕 drastycznie obni偶y kryteria. Wtedy mo偶na poprawi膰 sobie nastr贸j lepsz膮 statystyk膮. Tak zrobi艂 minister Giertych, robi膮c kolejny niepotrzebny zam臋t. Totalnym b艂臋dem by艂 trend likwidacji zawod贸wek na rzecz tworzenia dziwnych organizm贸w o nazwie licea profilowane, kt贸re na szcz臋艣cie ko艅cz膮 ju偶 sw贸j 偶ywot. Nie ka偶dy ucze艅 ma ambicj臋, ochot臋 i zdolno艣ci, aby uko艅czy膰 szko艂臋 na poziomie maturalnym. Trzeba to uszanowa膰. Obecnie w og艂oszeniach prasowych a偶 si臋 roi od ofert zatrudnienia stolarzy, fryzjer贸w, kucharzy, piekarzy, murarzy itp. Przecie偶 takich ludzi b臋dzie zawsze potrzeba. Dajmy im szans臋 wyuczenia si臋 zawodu w szkole, a nie potem podczas jaki艣 dziwnych kurs贸w, przyucze艅, szkole艅 za emerytur臋 dziadk贸w lub za zasi艂ki ich rodzicow. Trzeba w jak najszybszym czasie odtworzy膰 szko艂y zawodowe. Przy okazji rozwi膮偶e si臋 dra偶liwy problem zdawalno艣ci matur, bo do lice贸w i technikum b臋d膮 szli najzdolniejsi uczniowie, maj膮cy w perspektywie studia.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Lepiej do technikum
Wszystko zale偶y co chcia艂by艣 w 偶yciu robi膰. Je艣li np. chcia艂by艣 pracowa膰 jako elektronik to technikum. B臋dziesz uczy艂 si臋 przedmiot贸w zawodowych i po uko艅czeniu b臋dziesz mia艂 zaw贸d. Je艣li zdecydujesz si臋 na studia to 艂atwiej b臋dziesz mia艂 z przedmiotami zawodowymi gdy偶 inni po LO b臋d膮 musieli uczy膰 si臋 od podstaw. Dobry elektronik to taki kt贸ry od rozpocz臋cia nauki w szkole 艣redniej zacznie wykonywa膰 p艂ytki elektroniczne gdy偶 w ten spos贸b zdob臋dzie wiedz臋 praktyczn膮. Znam osoby kt贸re z wysok膮 艣redni膮 ko艅czy艂y studia ale jak teraz trzeba wykorzysta膰 t膮 wiedz臋 w praktyce to maj膮 spore k艂opoty. Je艣li natomiast kto艣 nie jest zdecydowany jaki zaw贸d chcia艂by wykonywa膰 w przysz艂o艣ci to zach臋cam do LO o profilu mat-fiz, z poszerzonym angielskim lub niemieckim. Podejmuj膮c studia techniczne b臋dzie musia艂 po prostu wi臋cej zakuwa膰 przedmiot贸w technicznych. Zawsze b臋dzie m贸g艂 r贸wnie偶 p贸j艣膰 na medycyn臋 lub ekonomi臋

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 wykszta艂ciuchom ju偶
dzi臋kujemy! Bardzo si臋 zmieni艂o ostatnio na rynku pracy w naszym rejonie. Przed REFORM膭 O艢WIATY by艂o sporo zawod贸wek w kt贸rych zdobywano konkretny zaw贸d: tokarz , frezer, spawacz, mechanik samochodowy, murarz, tynkarz itd. W tych w艂a艣nie klasach by艂o bardzo du偶o praktyki i osoba ko艅cz膮ca szko艂臋 mia艂a ju偶 spore do艣wiadczenie. Teraz pracodawca pyta co umiesz robi膰 gdy偶 艣rednie wykszta艂cenie teraz maj膮 wszyscy. U mnie w pracy osoby kt贸re uko艅czy艂y LO pracuj膮 na monta偶u przy ma艂o skomplikowanych pracach. Osoby z wykszta艂ceniem asadniczym zawodowym, technikum, po studiach pracuj膮 na maszynach: prasy, tokarki, frezarki, pi艂y, przy naprawie samochod贸w ci臋偶arowych TIR itd. Maj膮 zdecydowanie wy偶sze zarobki i w pierwszej kolejno艣ci s膮 przyjmowani do pracy. Po studiach do pracy biurowej przyjmowane s膮 osoby znaj膮ce biegle j臋zyk: niemiecki i angielski. Zmieni艂y si臋 czasy i wymagania. Teraz wi臋kszo艣膰 ma dost臋p do internetu i podobnie jak ja nie chodzi ju偶 do banku. Wszystkie sprawy mo偶na za艂atwi膰 w domu przez internet : Za艂o偶y膰 konto bankowe, z艂o偶y膰 wniosek o po偶yczk臋, wykonywa膰 przelewy a co miesi臋czne p艂atno艣ci energia elektr., gaz, telefon, itd. da膰 na zlecenie sta艂e. Je艣li jest potrzeba podpisania umowy to przyje偶d偶a kurier i podpisujemy w domu(w przysz艂o艣ci wystarczy podpis elektroniczny). Kolega kt贸ry by艂 Dyrektorem banku ... kilka lat temu m贸wi艂 偶e w planie jest likwidacja bank贸w w ma艂ych miastach a zast膮pienie ich punktami posiadaj膮cymi bankomat z jedn膮 osob膮 przy komputerze (przyk艂ad mBank w Gorlicach).

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Ja tam jestem zadowolony
z mojego technikum, a z licealist贸w to non stop mam polewki! Zawsze trzeba bra膰 pod uwag臋 obie mo偶liwo艣ci. Je偶eli ma kto艣 ambicj臋 siedzie膰 za biurkiem albo leczy膰 ludzi - idzie do liceum, cieszy si臋 z tego, potem studia i praca :). Je偶eli twierdzi kto艣, 偶e interesuje si臋 technik膮 (np. elektronik膮, kompem,) idzie do technikum, potem studia, w mi臋dzyczasie sobie dorabia na radyjkach i telewizorach z ca艂ej rodziny i od s膮siad贸w, potem studia i praca :). Mnie od zawsze interesowa艂a technika, ju偶 w przedszkolu 偶adna zabawka nie mog艂a trafi膰 do obiegu, zanim nie pozna艂em jej budowy i zasady dzia艂ania od 艣rodka :classic_cool:. W po艂owie podstaw贸wki tata mnie u艣wiadomi艂, 偶e dla ludzi zainteresowanych technik膮 s膮 specjalne szko艂y w kt贸rych ucz膮 si臋 i zdobywaj膮 oceny zajmuj膮c si臋 tym, czym w domu zajmuj臋 si臋 dla przyjemno艣ci :), niestety 藕li ludzie zlikwidowali takie szko艂y w naszym miasteczku i b臋d臋 musia艂 doje偶d偶a膰 lub mieszka膰 u cioci :(. Ca艂e gimnazjum tylko czeka艂em na technikum... Teraz jestem w 3 klasie Zespo艂u Szk贸艂 Elektronicznych i mimo, 偶e musze gnie藕dzi膰 si臋 u cioci z dala od rodziny i od kumpli z podw贸rka, mimo 偶e technika zesz艂y na psy (kolejne LO si臋 z nich porobi艂y... + kilka czysto teoretycznych zawodowych) nie poszed艂bym nigdzie indziej, bo wci膮偶 pozostaje tam nauka tego co mnie interesuje. Plany? Oczywi艣cie polibuda :D i kaska, kaska, kaska :P :P :P. Je偶eli na prawd臋 si臋 tym kto艣 interesuje - nie powinien si臋 marnowa膰 w liceum, bez pomocy wykwalifikowanych nauczycieli nie poradzi sobie na studiach technicznych, a co dopiero z prac膮 w zawodzie. Jednak gdy patrz臋 na ludzi kt贸rzy poszli do naszego technikum ze wzgl臋du na prymitywne stereotypy m贸wi膮ce 偶e do technikum id膮 g艂膮by i drechy, co nie daliby se rady gdzie indziej (ostatnio jest wr臋cz odwrotnie...) i s艂ucham jak wyklinaj膮 t膮 elektronik臋 jaka to poje##na dziedzina, jak narzekaj膮 na mat臋... to mi ich 偶al. Poje##na 偶e niby dlaczego? 呕e elektronika wymaga zaanga偶owania? 呕e matma jest skomplikowana? 呕e nie nauczy膮 si臋 ich siedz膮c popo艂udniami i wieczorami przy piwie z kumplami przy pobliskim 艣mietniku czy ogl膮daj膮c mecze? Dla elektronika kt贸ry uczy/pracuje z pasji, a nie przymusu, takie co艣 jest niepoj臋te... Ka偶dy powinien si臋 uczy膰 w tym kierunku, w kt贸rym czuje si臋 dobrze i w kt贸rym CHCE pracowa膰. Wsp贸艂czuj臋 tym, kt贸rzy 藕le wybrali szko艂臋 (niezale偶nie czy w Technikum, czy LO) b膮d藕 nie uda艂o im si臋 znale藕膰 pracy w zawodzie.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 bo my technicy jeste艣my
sol膮 ziemii i tyle! Technikum jest jak wojo-nie dla leszczy, ale dla twardzieli! Masz zaw贸d - zawsze jaki艣 plus - chocia偶 jak wspomniano teraz aby dosta膰 kwitek na specjalno艣膰 trzeba zaliczy膰 egzamin zawodowy, ale je偶eli faktycznie si臋 tym interesujesz to nie powinien by膰 on dla Ciebie problemem. Z jego zdawalno艣ci膮 jest faktycznie r贸偶nie, u mnie w szkole w zesz艂ym roku nieca艂e 32% [aby zda膰 trzeba uzyska膰 >75% - z cz臋艣ci praktycznej - wi臋c poziom jest]. W tym roku na ca艂膮 szko艂臋 pr贸bny egzamin zda艂y tylko 3. osoby. Wynika to z faktu, przynajmniej patrz膮c na przekr贸j mojej szko艂y, 偶e wi臋kszo艣膰 ma tak naprawd臋 gdzie艣 ca艂膮 edukacj臋, albo przyszli bo im rodzice kazali, albo my艣leli, 偶e to b臋dzie o komputerach [w sensie jak kart臋 graficzn膮 wsadzi膰]. Ja mia艂em zamiar i艣膰 do technikum od kiedy pami臋tam, w szkole s艂ysza艂em g艂osy "nie id藕, po co ci to" itd., ale teraz por贸wnuj膮c np. do艣wiadczenia zawodowe mam sie czym pochwali膰, kiedy inni wystawiali jogurty na p贸艂kach w sklepie [nie ujmuj膮c oczywi艣cie nikomu], ja sobie chodzi艂em do pracy, w zawodzie, gdzie wcze艣niej mia艂em praktyki, dowiedzia艂em si臋 przy tym paru nowych rzeczy i zawsze mog臋 si臋 tam zwr贸ci膰 po pomoc. Warto te偶 zaznaczy膰, 偶e wielu pracodawc贸w szuka nowego narybku w szko艂ach technicznych, dlatego warto si臋 pokaza膰 na praktykach, da膰 z siebie wszystko - bo mo偶e zostaniesz zauwa偶ony i kiedy艣, kiedy b臋dziesz potrzebowa膰 pracy, b臋dziesz m贸g艂 si臋 tam zwr贸ci膰. LO Ci tego nie daje. W pe艂ni zgadzam si臋 z inkognito09 w kwestii siedzenia przy 艣mietniku, taka prawda. Co do poziomu, jest wi臋cej nauki, pami臋tam jakim szokiem dla mnie by艂o jak chodzi艂em na 7:30 do 16:45. W pierwszej klasie opr贸cz zwyk艂ych og贸lnych, mia艂em dodatkowo 6 godzin elektrotechniki i 2 materia艂oznawstwa i do tego jeszcze warsztaty, a inni nauczyciele nie robili z tego powodu jaki艣 wi臋kszych ulg. Nad zawod贸wk膮 te偶 my艣la艂em, czy aby na przyk艂ad nie odby膰 takiej drogi zawod贸wka - technikum - studia, ale w ko艅cu wybra艂em, jak wybra艂em. A co do studiowania, to sam nie wiem, dopiero b臋d臋 kombinowa膰, jedyne co mnie tylko irytuje, to to, 偶e pono膰 ma polibudzie nie patrz膮 czy jeste艣 z technikum czy nie, czy masz dyplomowanego technika czy nie, bo stwarzaj膮 "r贸wne szanse" dla LO i szk贸艂 zawodowych - obawiam si臋, 偶e w praktyce oznacza to tyle, 偶e jak zestawimy absolwenta 艣redniego technikum, pasjonata [takie np. jak moje] i absolwenta 艣wietnego liceum, laika, to i tak wi臋ksze szanse ma ten z LO - to troch臋 niesprawiedliwe. (jak jest w praktyce to si臋 oka偶e, tak nam przynajmniej da艂 do zrozumienia dziekan z PP). Reasumuj膮c, je偶eli interesuj臋 ci臋 naprawd臋 elektronika, ale ta prawdziwa - elementy, uk艂ady, a nie jej powierzchowno艣膰, to polecam jak najbardziej technikum - b臋dziesz mie膰 du偶e szanse na rozwini臋cie si臋, bo jak to powtarza m贸j szef "nauczyciel nie jest po aby Ci臋 czego艣 nauczy膰, tylko powiedzie膰, gdzie da艂e艣 d..." Je偶eli natomiast jeste艣 z tej grupy, kt贸ra my艣li, 偶e elektronika ko艅czy si臋 na w艂o偶eniu bezpiecznika, b膮d藕 te偶 innego duperelka to ja bym si臋 zastanowi艂. 呕ycz臋 trafnego wyboru. :D

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Czeladnik
Ja chodzi艂em do zawod贸wki w zawodzie monter elektronik. Egzamin czeladniczy zda艂em w tym zawodzie na dobry. Aktualnie ucz臋szczam do drugiej klasy technikum wieczorowego. Musze powiedzie膰, 偶e jako elektronik w por贸wnaniu do koleg贸w z technikum to jestem du偶o lepszy (g艂贸wnie dzi臋ki trzyletniej praktyce). Ale musz臋 te偶 przyzna膰, 偶e poziom nauczania w zawod贸wce jest mizerny (nie m贸wi臋 tu o przedmiotach zawodowych). Teraz w technikum musze tak jakby wszystkiego uczy膰 si臋 od nowa. Wi臋c je艣li masz mo偶liwo艣膰 to id藕 do technikum lub liceum. Ka偶da szko艂a ma swoje plusy i minusy, ale jednak wygrywa ten, kt贸ry posiada lepszy papierek w d艂oni.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 W technikach z matm膮 kiepsko
Co do tego 偶e w technikum materia艂 z matematyki jest okrojony jest ponik膮d prawd膮. Trudno przecie偶 wymaga膰, 偶eby w nat艂oku przedmiot贸w zawodowych by艂 jeszcze czas na wci艣ni臋cie w plan zaj臋膰 tylu godzin matematyki co np. w liceum czy na profilu mat-fiz. Przyznaj臋 偶e na pocz膮tku moi koledzy na studiach mieli nademn膮 do艣膰 du偶膮 przewag臋 (niekt贸rzy mieli nawet ca艂ki). Ale ludzie po technikach nauczeni s膮 my艣le膰 logicznie i szuka膰 schematyczno艣ci w my艣leniu co pr臋dko pozwala zrozumie膰 o co chodzi w nowym materiale. Na koniec roku okaza艂o sie 偶e jako jedyny mia艂em w indeksie 5 - chocia偶 prawd臋 m贸wi膮c by艂o kilku kt贸rzy umieli wi臋cej ode mnie ale zabrak艂o im szcz臋艣cia na kolokwiach a egzamin by艂 tylko obron膮 oceny z 膰wicze艅. Tak偶e nie jest powiedziane 偶e nie mo偶na. Wszystko zale偶y od Ciebie. Kosztem odrobine okrojonego materia艂u matematyki mo偶esz spa膰 ca艂y rok (z przerwami na nowo艣ci) na wyk艂adach z elektroniki (z mojej autopsji:D).

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Kiepsko to u ciebie w g艂owie
a nie w technikum! To jaki jak wygl膮da matematyka na zaj臋ciach nie zale偶y od typu szko艂y tylko od nauczyciela. Chodzi艂em do technikum elektronicznego i moge powiedzie膰 z ca艂膮 pewno艣ci膮 ze materia艂 nie by艂 okrojony. Z ka偶dej strony s艂yszelismy 偶e najwa偶niejsza jest matematyka. Mia艂em rachunek pochodnych, funkcje wyk艂adnicze i logarytmiczne, poszerzone dzia艂y, ci膮gi i funkcje trygonometryczne, planimetria, ca艂ki kt贸re teraz brane s膮 tylko w liceum matematyczno -informatycznym (tak jest na naszym terenie p艂d-wsch polski). Wielomiany i topologi臋 te偶 mia艂em, podobnie jak geometri臋 n-wymiarow膮 i algebry Boole'a... o czym niekt贸rzy us艂yszali poraz pierwszy na studiach.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 ale po co si臋 przem臋cza膰
Jestem absolwentem technikum i technikum du偶o mi da艂o, ale gdbym mia艂 wybiera膰 to wybla艂 bym najzwyklejsze LO ze wzgl臋du na to 偶e p贸藕niej 艂atwiej jest si臋 dosta膰 na studia, a to du偶o wi臋cej daje ni偶 papierek z technikiem, zawsze mozna potem dorobi膰 technika w szkole policealnej, a bez matury lub te偶 bez odpowiednich ocen na 艣wiadectwie to o studiach mo偶na zapomnie膰. Pozatym jesze nie wiesz co bedziesz robi艂 za te 4 lata. W tak m艂odym wieku osobowo艣膰 si臋 jeszcze klaruje wi臋c gdy b臋dziesz ko艅czy艂 technikum nagle si臋 oka偶e 偶e oceny ze 艣wiadectwa kwalifikuj膮 ciebie na polibude, ale np. o weterynarii lub biotechnologii mo偶esz zapomnie膰. Je偶eli b臋dziesz sie interesowa艂 elektronik膮 to powinno Ci to wystarczy膰 by mie膰 zapa艂 konieczny do zrozumienia o co chodzi wyk艂adowcom na studiach. Co do tego czego gdzie mo偶na si臋 nauczy膰, to w klasie kt贸rej si臋 uczy艂em technikum elektroniczne kierunek systemy komputerowe po 5 latach edukacji 10 os贸b potrafi艂o co艣 wi臋cej ni偶 w艂aczy膰 komputer i w windowsie na pasku start klikn膮膰 w zamknij system. A "A呕" 4 na 32 osoby mia艂y poj臋cie o elektronice. Jak pozosta艂e osoby sko艅czy艂y technikum? technika trzech "z". Zaku膰 zda膰 zapomnie膰. Po sprawdzianie nast臋powa艂a wyra藕na kasacja tego co si臋 nauczy艂y. Dowodem na to mo偶e by膰 chocia偶by wypowied藕 jak膮 us艂ysza艂em pewnego dnia w autobusie. Kolega pyta si臋 dziewczyny na kt贸rym przystanku ma wysi膮艣膰 bo pierwszy ma zaj臋cia w drugim budynku. Odpowied藕 brzmia艂a "Na przedostatnim" (sic!) i bynajmniej nie jest to kolejny dowcip z serii kawa艂贸w o blondynkach a przykra rzeczywisto艣膰, 偶e osoba kt贸ra zda艂a mature i dosta艂a si臋 na tak logiczne studia jak ekonomia udziela tak bezu偶ytecznej informacji i jest jeszcze g艂臋boko przekonana o jej bezwzgl臋dnej przydatno艣ci. Id藕 do LO, dosta艅 si臋 na studia, i udowodnij 偶e 85% analfabet贸w funkcjonalnych jacy si臋 dostaj膮 na studia to tylko przypadek.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 M艂otki jeste艣cie i tyle
Powiem wam tyle nie chc臋 nikogo tutaj obra偶a膰 i mo偶e od razu powinnam was przeprosi膰, ale uwa偶am, 偶e ludzie po zawod贸wce czy technikum, nie nadaj膮 si臋 馃槨. Nie m贸wie tu o wszystkich, ale wi臋kszo艣膰 dziewczyn kt贸re znam i , kt贸re chodzi艂y do zawod贸wki czy technikum to puste dziewuchy o sztucznych paznokciach, obecnie pracuj膮ce na kasie. A ka偶dy chce mie膰 mn贸stwo pieni臋dzy, wiec dlatego proponuje i艣膰 do liceum :classic_cool:. Po tym dostaniesz sie na najlepsze uczelnie! A po wymienionych wcze艣niej szko艂ach co wam zostanie.... jeszcze raz przepraszam tych kt贸rych urazi艂am swoj膮 wypowiedzi膮

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Buahahahahahahhahaa
hmm dzi臋ki za podsumowanie... Twoja wypowied藕 艣wiadczy o tym, 偶e nigdy tak naprawd臋 nie pozna艂a艣 nikogo z dobrego technikum i jeste艣 na tyle niezorientowana, 偶e wydajesz g艂upie os膮dy... mo偶e masz tak膮 opini臋, bo znasz dziewczyny po szmaciaku (odzie偶贸wka) albo hotelarce, czyli szko艂ach, po kt贸rych ci臋偶ko znale藕膰 dobr膮 prac臋.. Ja by艂em w technikum elektronicznym w Gdyni i nie zamieni艂bym go na 偶adne liceum, bo: -mam zaw贸d -jak mi si臋 powinie noga na studiach albo mi si臋 znudz膮 to zawsze mog臋 i艣膰 do pracy z wykszta艂conym zawodzie ( nie jest to praca na kasie) -rozwin臋艂o moje hobby zwi膮zane z elektronik膮 -praktyki zawodowe i warsztaty -bezcenne (chyba ze kto艣 w tym czasie rzuca艂 lampami i si臋 cieszy艂 patrz膮c jak wybuchaj膮) -poziom matematyki wy偶szy ni偶 w dobrych liceach ( zale偶ne od tego, z kim si臋 ma) -umiej臋tno艣ci przydaj膮 si臋 z codziennym 偶yciu, bo przynajmniej nie musz臋 jecha膰 do warsztatu jak mi bezpiecznik si臋 przepali w samochodzie Zalety liceum: - brak zawodu - masz wi臋cej polskiego i historii :D - masz matur臋 ( po technikum te偶 j膮 mam :P) - jak nie p贸jdziesz na studia to praca na kasie czeka:) - jak jeszcze jaki艣 "zalet" nie wymieni艂em to przepraszam :) Pozdrawiam wszystkich, kt贸rzy uwa偶aj膮, 偶e ludzie po technikum i zawod贸wce do niczego si臋 nie nadaj膮

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 odpalantuj si臋 ode mnie
nie m贸wi臋, 偶e do niczego si臋 ni nadaj膮, ale po liceum s膮 osoby maj膮ce cele w 偶yciu np. medycyna, prawo czy ekonomia. Wydaj臋 mi sie je偶eli ktos chcia艂by dosta膰 si臋 na owy kierunek, nie mo偶e i艣膰 do technikum czy do zawod贸wki. S膮 osoby na tym 艣wiecie kt贸re maj膮 inne cele, ni偶 technikum b膮d藕 zawod贸wka :(

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 nie patrz tylko w
w jednym kierunku... Nie ka偶dy chce zosta膰 lekarzem czy ekonomist膮 bo nie ka偶dego to interesuje i te zawody nie s膮 jego spe艂nieniem marze艅, a uczelnie nie ko艅cz膮 si臋 na akademii medycznej i uniwersytecie :) istnieje jeszcze co艣 takiego, co si臋 nazywa POLITECHNIKA i tam wiedza z technikum bardzo si臋 przydaje.. zw艂aszcza na ETI i EiA. dzisiejszych czasach medycyna i ekonomia nie istnieje bez tych innych os贸b kt贸re pracuj膮 w innych ciekawych zawodach "bez celu w 偶yciu" jak to Pani okre艣li艂a. To dzi臋ki tym osobom lekarze i ekonomi艣ci maj膮 u艂atwione zadanie wykonuj膮c swoj膮 prac臋. Zawsze mo偶e lekarz wr贸ci膰 do starych metod i przystawia膰 ucho do pacjenta a ekonomista pisa膰 ptasim pi贸rem ale na czym i bez atramentu?. To dzi臋ki tym kt贸rzy wybrali techniczne zawody technika posz艂a tak do przodu bez kt贸rej nie potrafimy ju偶 sobie wyobrazi膰 偶ycia. "a i jeszcze jedno , chyba raczej ambitnym... .............wypada nam zna膰!" prosz臋 nie zapomina膰 ze w dzisiejszych czasach wypada zna膰 tak偶e dwa j臋zyki obce a gdzie przedmioty 艣cis艂e????. Moja 偶ona uczy w艂a艣nie w szkole 艣redniej i to w艂a艣nie najwi臋cej LO. Do tych w艂a艣nie klas id膮 najs艂absze osoby takie kt贸re dawniej sz艂y do zawod贸wek o kt贸rych tak Pani 藕le pisze. A gdzie maj膮 p贸j艣膰 jak w ramach REFORMY O艢WIATY zlikwidowano w艂a艣nie zawod贸wki i wi臋kszo艣膰 technikum. Tam zdobywano dawniej zaw贸d i praktyk臋 kt贸rej teraz brakuje tym ko艅cz膮cym LO. Co wi臋cej nie mog膮 p贸藕niej znale藕膰 pracy a je艣li ju偶 to d艂ugo nie pracuj膮(nikt nikogo nie b臋dzie nia艅czy艂). Je艣li rodzic ma kas臋 to taki licealista ko艅czy studia zaoczne i mamy tylu mgr i in偶ynier贸w bezrobotnych gdy偶 dalej nic nie umie bo jest tam taki poziom nauki. Tu nie mo偶na te偶 wszystkiego uog贸lni膰 偶e ka偶de LO ma niski poziom, gdy偶 zale偶y to w du偶ej mierze od tego jacy uczniowie si臋 tam dostan膮(postawione kryteria naboru do klas). Na studia dzienne, id膮 osoby po liceach profilowanych (mat -inf, mat-fiz, biol-chem, z poszerzonym angielskim, niemieckim ), oraz dobrych technikach. Po technikum mamy u艂atwiony start gdy idziemy na studia techniczne. To w艂a艣nie te osoby kt贸re uko艅czy艂y studia dzienne, zdoby艂y lepsze wykszta艂cenie i 艂atwiej podejmuj膮 w dobrej firmie prac臋, dobrze p艂atn膮. Prawie zapomnia艂em :P jak my艣lisz, kto b臋dzie wi臋cej zarabia艂 ( "A ka偶dy chce mie膰 mn贸stwo pieni臋dzy") : mgr. ekonomista albo leka偶 czy te偶 mgr. in偶. elektronik, automatyk, elektryk czy jaki艣 inny in偶ynier?

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 nie czytalam wszystkiego
ale taki system jest w wielu krajach chocby w USA i dziala. Mysle,ze wobec tego,ze teraz dzici czesciej wyjezdzaja i studiuj a za granica wygodniej miec podobny system nauczania,zw艂aszcza sprawdzony.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 mgr in偶ynier elektronik
Nie wiem dlaczego, ale czytaj膮c posty Pani-wykszta艂ciuszki po LO i po Uniwerku, pojawia mi sie przed oczami obraz spasionej Biurwy siedz膮cej w biurze, mini kiecka, tapeta, tipsy, z pogard膮 patrz膮ca jak montuj臋 jej w fasadzie elektryczny mechanizm otwierania okna (dorabiam czasami u ojca kt贸ry montuje fasady itp). W pewnym momencie chcia艂a, 偶ebym jej co艣 inaczej zamontowa艂, powiedzia艂em, 偶e zamontuje tak jak trzeba, bo nie mam zamiaru potem przyje偶d偶a膰 na reklamacje. To ona do mnie, 偶e ona ode mnie matury nie wymaga, tylko wymaga tego, 偶ebym robi艂 tak jak klient (ona) sobie tego 偶yczy. R臋ce mi opad艂y, nie wiem czemu ale nie trawi臋 ludzi tego pokroju. Akcja si臋 dzia艂a niedawno, ju偶 po obronie pracy magisterskiej :D. oczywi艣cie znam wiele ludzi po uniwerku, takich co s膮 w trakcie r贸wnie偶. Ale to s膮 osobniki, kt贸re nie sortuj膮 swoich znajomych na tych, kt贸rzy ko艅czyli uniwerek albo nie. I r贸wnie偶 nie uwa偶aj膮 wszystkich po technikum za ma艂o inteligentnych :P. w sumie chodzi艂em i do LO (2 lata) i do technikum (2 lata). W LO spotka艂em wielu ludzi patrz膮cych na wszystkich \"z g贸ry\" (tak jak to nasza kochana Pani robi), za to w technikum ludzie byli bardziej wyluzowani, towarzyscy. Zauwa偶y艂em te偶, ze lepiej potrafili sobie poradzi膰 w 偶yciu codziennym (co艣 zarobi膰, zrobi膰 samemu :) ). Poza tym Technikum kszta艂ci艂o bardziej \'kierunkowo\", czyli cz艂owiek uczy艂 sie tego, co by艂o zgodne z jego kierunkiem, nie musia艂 umie膰 wszystkiego, ale tylko po troszku :classic_cool:.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Popieram mgr in偶yniera
Pipeczka prowokuje do wojny: Humani艣ci vs. Technicy, kt贸r膮 technicy tak czy inaczej wygrywaj膮(bo si臋 nie wym膮drzaj膮 dooko艂a, tylko po cichu, codziennie robi膮 swoje, aby wszyscy mieli np. energi臋 elektryczn膮). Takie butne wypowiedzi wynika膰 mog膮 z braku og艂ady(zwi膮zanej z m艂odym wiekiem), niedowarto艣ciowania, czy strachu przed brakiem pracy. A mo偶e zakocha艂a si臋 w ch艂opcu z uniwerku = wi臋c wszyscy z uniwerk贸w s膮 super. :lol: Od dawna jest nadprodukcja wszelkich humanist贸w. Wszyscy si臋 pchaj膮 na oklepane Zarz膮dzanie/ Prawo/ Marketing/Ekonomi臋//Dziennikarstwo/itp. Pootwierano mn贸stwo Prywatnych Wy偶szych Szk贸艂ek Bajerowania, Lansu, Kosmetyk贸w i Finans贸w, kt贸rych dyplom贸w nikt nie traktuje powa偶nie. Tacy ludzie p贸藕niej maj膮 jak膮艣 prac臋, papierkow膮, biurow膮, ale rzadko wprost w wyuczonym kierunku, a to mo偶e rodzi膰 frustracj臋. http://pl.wikipedia.org/wiki/Frustracja Ciekawe, 偶e nie ma np. prywatnych Politechnik...czy prywatnych Akademii Medycznych...bo takiej szko艂y nie da si臋 prowadzi膰 na niby. Karolinka powinna otrze藕wie膰 i zauwa偶y膰 jakie kraje s膮 najbogatsze/najbardziej rozwini臋te i dlaczego. Taka Japonia, Korea Po艂udniowa, USA, prowadz膮 w 艣wiecie dzi臋ki du偶ej ilo艣ci filolog贸w i filozof贸w, czy g艂贸wnie dzi臋ki in偶ynierom(a polityka i ekonomia p贸藕niej)? :D S艂ucham! Inaczej. Jakie firmy s膮 gigantami finansowymi? Tylko i wy艂膮cznie firmy z ga艂臋zi technicznych(informatyka, elektronika, energetyka, motoryzacja, budownictwo, chemia). W og贸le, to proponuj臋 pani wielkiej hujmanistce, aby od dzi艣 chodzi艂a pieszo i odci臋艂a si臋 od wszelkich medi贸w(woda, centralne ogrzewanie, gaz, pr膮d, telefon, internet), bo to wszystko s膮 instalacje i wynalazki ma艂o inteligentnych ludzi po Technikach + Politechnikach. Ludzie z wykszta艂ceniem technicznym maj膮 przynajmniej jakie艣 okre艣lone miejsce w hierarchii Karolinki - s膮 ma艂o inteligentni i nie maj膮 celu w 偶yciu. A co powiedzie膰 np. o ludziach po AWF-ie, Wy偶szych Szko艂ach Oficerskich, Akademii Sztuk Pi臋knych, czy Akademii Muzycznej? Tacy to dla niej nawet nie istniej膮! :D

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Do magistra inrzyniera
Nie wiem dlaczego kojarzysz mnie z kobiet膮 z tipsami i tapet膮. Niestety mylirz si臋 muj drogi, i naprawde jeste艣 w wielkim b艂臋dzie. Wydaje mi sie 偶e wi臋cej bedzie zarabia艂 mgr. lekarz ! I nie jest prawd膮 to, 偶e my wykszta艂ciuchy traktujemy Was z g贸ry. Przynajmniej nie ja. No ale ja mia艂am wieksze ambicje b臋d膮c m艂od膮 ni偶 naprawianie ludziom rur czy lamp. A wy d艂ubiecie w starych radiach i glosujecie na PiS! To nie by艂y, nie s膮 i nie bed膮 moje cele.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Niestety inrzynierze ale
ja nie jestem wcale "nierozgarni臋t膮" nastolatk膮. Przypuszczam, 偶e jestem starsza od Was, bo swoje lata ju偶 prze偶y艂am. Tak si臋 sk艂ada, 偶e kiedy romawiam poprzez internet z lud藕mi, z kt贸rymi chodzi艂am to podstaw贸wki, czy do liceum, to poprostu nawet nie mam ochoty tego czyta膰. Dosy膰 spora cz臋艣c klasy sko艅czy艂a zawod贸wke, technikum i nic wiecej. Niestety z takimi ludzm nie mam o czym rozmawia膰. cz艂owiek bez wykszta艂cnia-> magistra to dla mnie......nic. I nie jestem marn膮 prowokacj膮, tylko m贸wi臋 prawd臋 i zapewniam Was, 偶e jest na tym 艣wiecie mn贸stwo os贸b kt贸re uwa偶aj膮 podobnie jak ja.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Przez 4 lata z rz臋du
co wakacje pracowa艂em jako posadzkarz. ...ludzi patrz膮cych na mnie z g贸ry, z pogard膮, to ja spotka艂em przez ten czas ca艂膮 kup臋. :( Troch臋 mnie to irytowa艂o na pocz膮tku, p贸藕niej nie zwraca艂em na to uwagi. Praca mia艂a taki charakter, 偶e codziennie byli艣my na innej budowie, dlatego przez ten ca艂y okres spotka艂em ca艂膮 gam臋 ludzi. Owszem, byli ludzie mili, co pocz臋stowali kaw膮, porozmawiali, jeden klient zrobi艂 nam nawet grilla w czasie przerwy. Bywali jednak i tacy co si臋 nawet nie przywitali, a przecie偶 to oni jako gospodarze, powinni wyj艣膰 z tak膮 inicjatyw膮. S艂owem si臋 nie odzywali przez ca艂y dzie艅, nie podchodzili nawet, a jak wyje偶d偶ali艣my po robocie, to by艂y telefony do szefa ze jeste艣my nie wychowani, bo: "si臋 nie po偶egnali艣my". Nie wiem czy w tym momencie 艣mia膰 si臋 z tego czy p艂aka膰... Nie mieli si臋 chyba do czego doczepi膰, bo porz膮dek po sobie zawsze zostawiali艣my, nie pili艣my w czasie pracy piw po rowach ;) (co by艂o oczywiste, bo praca by艂a na akordy). Tacy, te偶 stwarzali najwi臋ksze problemy z zap艂at膮 za wykonan膮 robot臋, a przecie偶 na sw贸j produkt-posadzk臋, gwarancja udzielali艣my na 2 lata. Wydaje mi si臋 偶e uwa偶ali, 偶e brygada przerzuca艂a po 20ton 偶wiru dziennie, uci膮ga艂a 艣rednio po 150m2 betonu i "zaciera艂a" go dla przyjemno艣ci. A to wszystko tylko w ci膮gu jednego dnia! Kto w ci膮gu ostatnich lat si臋 budowa艂 i postawi艂 na posadzk臋 maszynow膮, ten wie jak to wygl膮da. ;) Teraz staram si臋 walczy膰 z wszelkimi przejawami pogardy dla ludzi. Uwa偶am, 偶e ka偶da praca jest wa偶na. Nie ma prac wa偶niejszych. Nie nale偶y osadza膰 ludzi po zawodzie jaki wykonuj膮, bo nigdy tak naprawd臋 nie wiadomo z kim si臋 ma do czynienia i ile ma w g艂owie. ...by膰 mo偶e wi臋cej ni偶 na to wygl膮da. Pewnie wi臋kszo艣膰 klient贸w spojrza艂a na mnie inaczej, gdyby si臋 dowiedzieli, ju偶 jako posadzkarz mia艂em matur臋 na maks punkt贸w, w technikum by艂em olimpijczykiem z matmy i z informy, mam 艣redni膮 4,8 na Polibudzie, a dzi臋ki mnie ju偶 za 2 lata b臋d膮 mogli korzysta膰 z najnowszych osi膮gni臋膰 "elektroniki i telekomunikacji". ;)

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 M艂otki moje kochane
nie dzi臋ki wam mamy pr膮d i ciep艂a wod臋, a dzieki odkrywcom :) Czy wy my艣licie, 偶e to wszystko co na pr膮d to wasza zas艂uga? To ja sie zastanawiam, czy wy nie jeste艣cie jacy艣 niedowarto艣ciowani, skoro tak piszecie. I nie oobra偶aj mnie, to 偶e siedz臋 za biurkiem nie znaczy, 偶e jestem marn膮 prowokacj膮! W tym czasie kiedy wy harujecie jak wo艂y naprawiaj膮c urz膮dzenia elektryczne, ja np. wypoczywam, p艂ywam, lub po prostu siedz臋 za biurkiem wykonuj膮c ci臋偶k膮 prac臋 bankow膮 ale zapewniam Was, du偶o lepiej p艂atn膮, ni偶 Wasza.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 ta lasencja to pewnie
jaki艣 pryszczaty gimnazjalista-prowokator albo jaka艣 niedopchana doktorantka psychotefilologo-czego艣tam, kt贸ry/kt贸ra teraz ma perwersyjny ubaw. Cho膰 "doro艣li" ludzie o takich pogl膮dach te偶 mog膮 istnie膰(cho膰 na 偶ywo nie s膮 tacy wyszczekani). Obracam si臋 w r贸偶nych 艣rodowiskach i co ciekawe, najwi臋cej pogardy dla innych miewaj膮 w艂a艣nie ludzie g艂贸wnie po wszelkich studiach humanistycznych. Dlaczego tak jest - to temat dla psychologa.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
jestem na drugim roku studiow.tak wiec naleze do pokolenia \"gimnazialistow\".moim zdaniem wprowadzenie takich reform bylo powaznym bledem a skutki tego zaczna sie ukazywac za jakies 5 lat jak wszyscy z tego pokolenia zaczna starac sie o prace itp......... taki 13 przechodzi trudny wiek bunt itd... to normalne jak najbardziej i ma juz jaki azyl w tej swojej klasie z ktora jest 6 lat.nagle zostaja te wiezi rozerwane idzie do obcych nauczycieli ktorzy niekoniecznie go rozumieja bo sa obcy nieznaja go poprostu to tez niejest ich wina. kwestia liceum gdyby nie korki i rozne programy eukacyjne napewno zdalabym swoja mature o wiele slabiej poprostu te 3 lata to zamalo i to o wiele.mam nadzieje ze cos w tym kraju sie zmieni, bo to co teraz sie dzieje w polskiej edukacji przerasta wszelkie paranoiczne dzialania.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
nie chce si臋 czepia膰, ale \"nie\" z czasownikami piszemy oddzielnie droga kole偶anko na drugim roku studi贸w. Masz racje poziom szkolnictwa jest obecnie bardzo mizerny.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Dzi臋ki odkrywcom
powiadasz...Odkry膰 to sobie mo偶esz nieznany dot膮d szczep bakterii a pr膮d i inne wynalazki masz dzi臋ki...no, no zgadnij :) Tak, dzi臋ki WYNALAZCOM. B艂ysn臋艂a艣 wiedz膮, nie ma co. Pewno mylisz te偶 inteligencj臋 z kultur膮 :) I tego pr膮du humanista raczej nie wynalaz艂 :p

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Matka i nauczycielka
Ucz臋 w liceum(IIIpi臋tro), pod nami jest szko艂a podstawowa i gimnazjum. Wi臋kszo艣膰 nauczycieli uczy te same dzieci przez 9 lat:podstaw贸wka + gimnazjum. Kiedy nauczyciele z gimnazjum przyjd膮 do nas na g贸r臋 to tych dzieci nie poznaj膮, s膮 tak bardzo odmienieni.Dlaczego? Bo zmienili 艣rodowisko! S膮 z r贸偶nych stron, poznaj膮 si臋 i co najwa偶niejsze przyszli do nas z w艂asnej nie przymuszonej woli. Gimnazjum, a zw艂aszcza klasa trzecia to zmarnowany czas, a my w liceum mamy okrojon膮 edukacj臋 o rok i odpowiedzialno艣膰-przygotowa膰 do matury i na studia. Przerabia艂am ten temat, moja c贸rka by艂a tym kr贸likiem do艣wiadczalnym (Gimnazjum), z ca艂膮 odpowiedzialno艣ci膮 stwierdzam,偶e utworzenie gimnazjum to by艂o i jest nadal wielkim niewypa艂em.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 do matki-nauczycielki
Wydaje si臋, 偶e to nie tak...Po prostu dostajesz dzieci ju偶 dojrzalsze, wytresowane przez kole偶anki z do艂u, kt贸re ten najgorszy okres maj膮 za sob膮. Poza tym masz dodatkowe straszakI w postaci matury, kt贸r膮 mo偶na zda膰 lub nie, bezrobocia, a w przypadku ch艂opak贸w r贸wnie偶 woja, kt贸rego raczej nie znios膮 w 2009 :classic_cool: . Poza tym m艂odzi ludzie w LO my艣l膮 ju偶 bardziej o swoim wykszta艂ceniu i przysz艂o艣ci, a ci kt贸rym na tym nie zale偶y przestaj膮 w og贸le ucz臋szcza膰 do szko艂y. A swoj膮 drog膮 uwa偶am te偶, 偶e nauka w LO powinna trwa膰 4 lata, a w technikum 5.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Istotnie mo偶e lepszy
by艂by stary cykl 8 + 4, lub nowy - 5 lat podstaw贸wki od 6-ego roku 偶ycia) +4 gimnazjum +4 liceum. Krytykuj膮c gimnazja nie zapominajmy jednak, 偶e na dzisiejszy stan 艣wiadomo艣ci i emocji nastolatk贸w niema艂y wp艂yw mia艂 nieograniczony dost臋p do informacji i mo偶liwo艣膰 komunikowania si臋. P贸ki co nak艂ady na o艣wiat臋 w, dajmy na to, Ameryce czy w Anglii, s膮 niepor贸wnywalnie wi臋ksze, w ka偶dej szkole t艂um pracownik贸w socjalno-wychowawczych 艂膮cznie z policjantem na dy偶urze w szkole, a jednak ilo艣膰 i skala incydent贸w kryminalnych jest bezdyskusyjnie wi臋ksza ni偶 w Polsce :(. Niewyobra偶alnie smutne i do艂uj膮ce to co si臋 sta艂o, ale wiedzie膰 co jest dobre to jedno, a m贸c nauczy膰 tego m艂ode pokolenie w dzisiejszym pe艂nym sprzeczno艣ci 艣wiecie, to drugie.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 ale z was malkontentki
Najbardziej Gimnazja krytykuj膮 nauczyciele szk贸艂 艣rednich (co Oni nam daj...) jest to oczywiste ale trudno mi to zrozumiec. To ie wina szko艂y nie rodzic贸w nawet nie polityk贸w czy MEN. Po prostu jako nauczyciele nie wszyscy zauwa偶yli艣my 偶e 艢wiat poszed艂 bardzo do przodu i tamte 8-me klasy to nie to samo co dzisiejsze gimnazjum. Dostosujmy dzia艂ania do danej m艂odzie偶 a 偶e gimnazju to trudno艣ci to je wspierajmy a nie uciekajmy od problemu. To nie w Gimnazjum s膮 tylko nauczyciele kt贸rym si臋 zak艂ada kosz na g艂ow臋.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 13 to feralna liczba i tyle
wiek 13 lat to za p贸藕no lub za wczesnie na totalne zmiany 艣rodowiska wychowawczego - zanim nowi n-le za艂apia si臋 na szacunek i autorytet, dominuj膮ce, niedojrza艂e, ale ju偶 nadgryzione demoralizacj膮 jednostki zd膮偶膮 wypracowa膰 sobie pozycj臋 w nowej grupie, a 3 lata to za ma艂o na walk臋 wychowawcz膮 (zw艂aszcza, gdy w 3 klasie wa偶膮 si臋 losy z powodu egzaminu gimn.) z drugiej strony 6-latki i 15-latki pod jednym dachem szko艂y to te偶 niesie sporo zagro偶e艅. mo偶e nie nale偶a艂o wyrzuwa膰 ze szk贸艂 niestabilnych emocjonalnie i etycznie nastolatk贸w, a oddzieli膰 ...maluchy? do 10 roku zycia? mieliby艣my wtedy: dzieci臋c膮 krain臋 (4-5 klas), gimnazja z naciskiem na funkcje wychowawcz膮 (4-5 klas) i szko艂y ponadgimnazjalne dla bardziej ustabilizowanej rozwjowo m艂odziezy (3-4 klasy)

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
a ja powiem tak. reforma jest potrzeba. przez 3 lata w gimnazjum BARDZO zdrowo si臋 po prostu opierdala艂am. I mia艂am bardzo dobre wyniki. Dosta艂am sie go 艣wietnego liceum. I co? W liceum prze偶y艂am kosmiczny szok, 偶e musz臋 si臋 uczy膰. I to nie od sprawdzianu do sprawdzianu, tylko systematycznie... Zlikwidowano 1 rok w LO, materia艂 do przerobienia pozosta艂 :o:o:o.... 4 letnie Lo wr贸膰! Do tego 8 lenia podstaw贸wka i by艂oby wszystko OK.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach

×