Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

zadaniazmatematyki

dzisiaj znowu rozwiążę zadania z matematyki

Polecane posty

2. W identycznych warunkach badano jak zmienisa ise czas przejazdu w zaleznosci od predkosci jazdy na tym samym odcinku trasy. uzyskano nastepujace wyniki : V 90 30 15 10 5 t 1 3 6 9 18 wyznacz wzór punkcji okreslajacej zaleznosc miedzy predkoscia i czasem jazdy. łątwo zauważyć że w tabelce przy mnożeniu zawsze wychodzi 90 V * t = 90 V=90/t albo t=90/V Oblicz czas przejazdu jesli predkosc wynoosi: a)60km/h t=90/60=9/6=3/2=1,5 godziny b)20km/h t=90/20=9/2=4,5 godziny c)12km/h t=90/12=15/2=7,5 godziny d)8km/h t=90/8=45/4=11 i 1/4 godziny oblicz predkosc jazdy jesli czas przejazdu wynosi: a) 2h V=90/2=45 km/h b)5h V=90/5=18 km/h c)4h V=90/4=22,5 km/h d)20h V=90/20=4,5 km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość artbrush
Zad.1. Znajdź równanie prostej przechodzącej przez punkt (2,1), która jest: a) równoległa do prostej 5x+3y-4=0 b) prostopadła do prostej 2x-3y+1=0 Zad.2. a) Zapisz równanie okręgu o środku S=(-2,7) i promieniu długości 4. b) Jaką średnicę ma okrąg o równaniu (x=1)^ 2 + y^2 2=8 c) Które z punktów A=(0,2), b=(3/2,0), C=(-2,-2), D=(0,0) leżą wewnątrz koła (x-1)^2 + (y+2)^2 jest mniejsze bądź równe 6^2 W ZAD.2. ^JEST JAKO POTĘGA, ^2 - do kwadratu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość artbrush
up

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość weronika1112334467890
ilecukru trzeba dosypać do 5kg roztworu o stężeniu 10%,aby otrzymać roztwór o stężeniu 25% zad2.ile trzeba wziąć octu 6% i ile dolać wody , aby otrzymać 9lzalewy o stężeniu 4% zad3. z kawałka miedzi z cyną , ważącego 25kg i zawierającego 60% cyny orza 5 kg miedzi zrobiono stop.ile procent miedzi jest w otrzymanym stopie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przepraszam, że wczoraj nie rozwiązywałam zadań, ale jak weszłam na kafeterię to coś tu nie działało i nie dało się wysyłać odpowiedzi albo zagladać w niektóre tematy niedługo wezmę się za zadania które już tu są ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zad.1. Znajdź równanie prostej przechodzącej przez punkt (2,1), która jest: a) równoległa do prostej 5x+3y-4=0 doprowadzamy do postaci y=ax+b 5x+3y-4=0 3y=-5x+4 /:3 y=-5/3 x + 4/3 proste są równoległe gdy maja te same współczynniki kierunkowe y=-5/3 x + b prosta ta przechodzi przez punkt (2,1), podstawiamy współrzędne punktu do równania : 1=-5/3 * 2 + b b=1 + 10/3 b=13/3 y=-5/3 x + 13/3 b) prostopadła do prostej 2x-3y+1=0 doprowadzamy do postaci y=ax+b 2x-3y+1=0 3y=2x+1/ :3 y=2/3 x + 1/3 proste są prostopadłe, czyli nowy współczynnik kierunkowy musi być liczbą przeciwną i odwrotną do obecnego współczynnika kierunkowego y=-3/2 x + b prosta przechodzi przez punkt (2,1), podstawiamy współrzędne : 1=-3/2 * 2 + b b=1+3 b=4 y=-3/2 x + 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zad.2. a) Zapisz równanie okręgu o środku S=(-2,7) i promieniu długości 4. piszemy wzór na równanie okręgu o srodku w punkcie (a,b) i promieniu r : (x-a)^2 + (y-b)^2 = r^2 znamy srodek i promień, więc tylko podstawiamy : (x+2)^2 + (y-7)^2 = 4^2 (x+2)^2 + (y-7)^2=16 i to jest to równanie :) b) Jaką średnicę ma okrąg o równaniu (x=1)^ 2 + y^2 2=8 chyba coś tu jest pomieszane w tym równaniu w nawiasie napewno nie powinno być równa się poza tym co to jest to y^2 2 ?? jak to poprawisz to rozwiążę c) Które z punktów A=(0,2), b=(3/2,0), C=(-2,-2), D=(0,0) leżą wewnątrz koła (x-1)^2 + (y+2)^2 jest mniejsze bądź równe 6^2 (x-1)^2 + (y+2)^2 < = 6^2 A(0,2) podstawiamy współrzędne punktu pod x oraz y (0-1)^2 + (2+2)^2 < = 36 (-1)^2 + 4^2 < = 36 1 + 16 < = 36 17 < = 36 wyszła nam prawda, zatem ten punkt leży wewnątrz koła B(3/2 ,0) znowy podstawiamy współrzędne punktu : (3/2 -1)^2 + (0+2)^2 < = 36 (1/2)^2 + 2^2 < = 36 1/4 + 4 < = 36 4 i 1/4 < = 36 znowu wyszła prawda, zatem punkt B leży wewnątrz koła C(-2,-2) (-2-1)^2 + (-2+2)^2 < = 36 (-3)^2 + 0^2 < = 36 9 < = 36 wyszła prawda, zatem C leży wewnątrz koła D(0,0) : (0-1)^2 + (0+2)^2 < = 36 (-1)^2 + 2^2 < = 36 1 + 4 < = 36 5 < = 36 prawda, zatem D leży wewnątrz koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ilecukru trzeba dosypać do 5kg roztworu o stężeniu 10%,aby otrzymać roztwór o stężeniu 25% mamy 5kg roztwory o stężeniu 10% licze ilość cukru w tym roztworze : 10% * 5kg = 0,1 * 5kg = 0,5kg x - tyle cukru trzeba dosypać czyli cukru będzie 0,5+x a całego roztworu będzie 5+x a roztwór ma mieć stężenie 25%, czyli : 0,5+x - 25% 5 +x - 100% mnożymy na krzyż 100%(0,5+x)=25%(5+x) 100(0,5+x)=25(5+x) 50+100x=125 + 25x 100x-25x=125-50 75x=75 x=1 należy dosypać 1kg cukru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zad3. z kawałka miedzi z cyną , ważącego 25kg i zawierającego 60% cyny orza 5 kg miedzi zrobiono stop.ile procent miedzi jest w otrzymanym stopie? miedź z cyną ma 25kg i zawiera 60% cyny, czyli oblicze ilość cyny : 60% * 25 =0,6 * 25 = 15 czyli 15kg cyny i 10kg miedzi do tego dodano 5kg miedzi czyli teraz miedzi będzie 10+5=15 a całego stopu będzie 25+5=30 ile procent miedzi będzie teraz : 30kg - 100% 15kg - x mnożymy na krzyż 30x=15 * 100% 30x=1500% /:30 x=50%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zad2.ile trzeba wziąć octu 6% i ile dolać wody , aby otrzymać 9lzalewy o stężeniu 4% razem ma być 9 litrów zalewy x - ilość octu 9-x - ilość wody ocet jest 6% a woda jest 0% 6% * x + 0% (9-x) = 4% * 9 6x + 0(9-x)=4 * 9 6x = 36 x=6 tyle octu 9-x=9-6=3 tyle wody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość weronika1112334467890
z 1000g 12% roztworu soli kuchennej odparowano 14,5 dag wody,a następnie dosypano 12,5 dag soli.jakie stężenie procentowe ma otrzymany w ten sposób roztwór proszę rozwiąż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
z 1000g 12% roztworu soli kuchennej odparowano 14,5 dag wody,a następnie dosypano 12,5 dag soli.jakie stężenie procentowe ma otrzymany w ten sposób roztwór proszę rozwiąż z 1000g=100dag 12% roztworu soli kuchennej czyli mogę policzyć ilość soli i wody : 12% * 100=0,12 * 100=12 dag zatem soli było 12dag,a wody 88dag odparowano 14,5 dag wody, czyli zostało wody 88-14,5=73,5dag dosypano 12,5 dag soli, czyli soli mamy 12+12,5=24,5 razem roztworu jest : 73,5+24,5=98 dag liczymy stężenie procentowe : 98dag - 100% 24,5dag - x 98x=24,5 * 100% 98x=2450% x=25%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość frycekdv
rozwiąz układ rownan dowolna metodą algebraiczną i graficznie w jednym nawiasie {3x-y =5 {x-2y=5 2.omów własności funkcji danej na wykresie; moze uda mie się przekazać ,mamy układ wspołrzednych i parabole ktora z osi y 5ki ,do osi x przechodzi z 2-ki lekkim łukiem na 3-kę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozwiąz układ rownan dowolna metodą algebraiczną i graficznie w jednym nawiasie {3x-y =5 {x-2y=5 algebraicznie : 3x-y=5 /*(-2) x-2y=5 -6x+2y=-10 x-2y=5 -6x+x=-10+5 -5x=-5 /:(-5) x=1 x-2y=5 1-2y=5 -2y=5-1 -2y=4 /:(-2) y=-2 x=1 y=-2 graficznie mogę Ci pomóc jak to zrobić, ale nie narysuję Ci tu wykresu 3x-y =5 przekształcamy to równanie : 3x-y=5 -y=-3x+5 y=3x-5 musisz w układzie współrzędnych narysować po prostu taką prostą (stwórz sobie najpierw tabelkę) {x-2y=5 przekształcamy : x-2y=5 -2y=-x+5 /:(-2) y=1/2 x - 5/2 w tym samy układzie narysuj tą prostą rozwiązanie to punkt przecięcia obu prostych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozwiąz układ rownan dowolna metodą algebraiczną i graficznie w jednym nawiasie {3x-y =5 {x-2y=5 algebraicznie : 3x-y=5 /*(-2) x-2y=5 -6x+2y=-10 x-2y=5 -6x+x=-10+5 -5x=-5 /: (-5) x=1 x-2y=5 1-2y=5 -2y=5-1 -2y=4 /: (-2) y=-2 x=1 y=-2 graficznie mogę Ci pomóc jak to zrobić, ale nie narysuję Ci tu wykresu 3x-y =5 przekształcamy to równanie : 3x-y=5 -y=-3x+5 y=3x-5 musisz w układzie współrzędnych narysować po prostu taką prostą (stwórz sobie najpierw tabelkę) {x-2y=5 przekształcamy : x-2y=5 -2y=-x+5 /: (-2) y=1/2 x - 5/2 w tym samy układzie narysuj tą prostą rozwiązanie to punkt przecięcia obu prostych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kolarorabtd
/rozwiaż :) {3-x7x+(ułamek)3/2 2. okrśl dziedzine sprawdz monotoniczność i różnowartościowość funkcji y=-4x+1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Matema
Proszę o pomoc. (6/5+3/2)*5/9 3^-14 kreska ułamkowa (3^-2)^5 3pierwiastek z 7+pierwiastek 28-5pierwiastek z 7 Znajdź liczbę, której 8% wynosi 560 Rozwiąż równanie i nierówność: 3+(x+1)^2=(x-2)(x+2) 2x-ułamek x+1 kreska ułamkowa 2>1 Rozwiąż układ równań metodą podstawiania: {-5x+y=7 {x-2x=4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość airbrush
Zad.1. Dane są dwa kolejne wierzchołki równoległoboku ABCD: A=(-2,-1) i B=(6,3). Wiedząc, że przekątne przecinają się w punkcie E=(1,3). a) wyznacz współrzędne wierzchołku C i D. b) wykaż, że równoległobok ABCD jest prostokątny Zad.2. Prosta k: -x+7y+20=0 przecina okrąg o: (x-2)^2 + (y-1)^2 = 25 w punktach A i B. Wyznacz współrzędne punktów A i B oraz długość cięciwy AB. ^ oznacza potęgę, zaś liczba za nią jest liczbą do której jest podniesiona, tak więc ^2 (z zadania 2) oznacza że nawias jest podniesiony do kwadratu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość progresywnie
W trójkącie prostokątnym ABC kąt przy wierzchołku A ma miarę 30 stopni, a najkrótszy bok ma długość 8 cm. Wyznacz długości pozostałych boków. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość edwaord
rozwiaż układ nierówności kalmra { 3-x (znak mniejszosci pod spodem zkreseczką) < ułamek1/2+2x i drugie rown.{2+x>(zwykły znak większosci bez kresk pod)7x+ ułamek2/3 2) okresl dziedzine i sprawdz monotoniczność i rownowawartościowosc y=-4x+1 dzieki bardzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2) okresl dziedzine i sprawdz monotoniczność i rownowawartościowosc y=-4x+1 dzieki bardzo jest to funkcja liniowa i jest ona określona dla całego zbioru liczb rzeczywistych, zatem dziedzina: x należy do R monotoniczność : założenie : x1 < x2 czyli x1-x2< 0 sprawdzam znak wyniku f(x1) - f(x2) f(x1) - f(x2) = ( -4x1 +1 ) - ( -4x2 + 1)= -4x1 + 1 + 4x2 -1=-4x1 + 4x2 = -4(x1-x2) >0 bo z założeni x1-x2 0 czyli f(x1) > f(x2) zatem funkcja jest malejąca róznowartościowość : funkcja jest różnowartościowa gdy dla każdego x1, x2 takich że x1 różne od x2 zachodzi f(x1) różne f(x2) sprawdzimy to : założenie : x1 różne x2 f(x1) różne f(x2) -4x1 + 1 rożne -4x2 + 1 od obu stron odejmuję 1 -4x1 różne -4x2 obie strony dzielę przez (-4) x1 różne x2 zatem jest to prawdziwe, więc jest różnowartościowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozwiaż układ nierówności kalmra { 3-x (znak mniejszosci pod spodem zkreseczką) < ułamek1/2+2x i drugie rown.{2+x>(zwykły znak większosci bez kresk pod)7x+ ułamek2/3 twoje zapisy są nieczytelne dla mnie niestety czy to powinno być : 3-x < = 1/2 + 2x czy może 3- x < = 1/(2+2x) czyli różnica co jest w mianowniku, czy tylko 2 czy (2+2x)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W trójkącie prostokątnym ABC kąt przy wierzchołku A ma miarę 30 stopni, a najkrótszy bok ma długość 8 cm. Wyznacz długości pozostałych boków. rysunek do zadania : http://images36.fotosik.pl/117/fd94c42a12bfcb64med.jpg kąt przy wierzchołku A ma miarę 30 stopni, poza tym wiemy, że jest to trójkąt prostokątny zatem mamy kąt 90 stopni, zatem trzeci kąt ma miarę 60 stopni co zostało zaznaczone na rysunku najkrótszy bok to ten który jest naprzeciwko kata 30 stopni wykorzystuję odpowiednie funkcje trygonometryczne do policzenia pozostałych boków sin30 = 8/y 1/2 = 8/y y=16 cos30=x/16 pierw3/2 = x/16 2x=16pierw3 x=8pierw3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Proszę o pomoc. (6/5+3/2)*5/9= najpierw trzeba wykonać działanie w nawiasie, mamy tam dodawanie, zatem sprowadzamy do wspólnego mianownika =(12/10 + 15/10) * 5/9= dodajemy 27/10 * 5/9= skracamy i wymnażamy 3/2= 1 i 1/2 3^-14 kreska ułamkowa (3^-2)^5 3^-14 / (3^-2)^5= najpierw wykorzystujemy wzór na potęgowanie potęgi co zachodzi w mianowniku 3^-14/3^-10 kreska ułamkowa to to samo co dzielenie 3^-14 : 3^-10= wykorzystujemy wzór na dzielenie potęg o tych samych podstawach (czyli wykładniki odejmuje) 3^-4= podnosimy d potęgi -4 1/81 3pierwiastek z 7+pierwiastek 28-5pierwiastek z 7 wyciągamy liczbę spod środkowego pierwiastka 3pierw7 + pierw(4*7) - 5pierw7= 3pierw7 + 2pierw7 - 5pierw7= (3+2-5)pierw7=0pierw7=0 Znajdź liczbę, której 8% wynosi 560 8% - 560 100% - x mnożymy na krzyż 8%x = 100% * 560 x = 100% * 560 : 8% x=7000 Rozwiąż równanie i nierówność: 3+(x+1)^2=(x-2)(x+2) wykorzystujemy wzory skróconego mnożenia 3 + x^2 + 2x + 1 = x^2 - 2^2 x^2 + 2x + 4 = x^2 - 4 x^2 + 2x - x^2 = -4 -4 2x = -8 x=-4 2x-ułamek x+1 kreska ułamkowa 2>1 jak dokładnie wygląda ten ułamek, czy to jest (x+1)/2 czyli w liczniku x+1 a w mianowniku 2 ? wtedy byłoby 2x - (x+1)/2 > 1 napisz czy dobrze to rozumiem to rozwiążę Rozwiąż układ równań metodą podstawiania: {-5x+y=7 {x-2x=4 czy w drugim równaniu napewno powinien być dwukrotnie zapisany x ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krol prawikow
a co myslicie o prawiczkach powyzej 20 roku zycia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość airbrush
wklejam jeszcze raz Zad.1. Dane są dwa kolejne wierzchołki równoległoboku ABCD: A=(-2,-1) i B=(6,3). Wiedząc, że przekątne przecinają się w punkcie E=(1,3). a) wyznacz współrzędne wierzchołku C i D. b) wykaż, że równoległobok ABCD jest prostokątny Zad.2. Prosta k: -x+7y+20=0 przecina okrąg o: (x-2)^2 + (y-1)^2 = 25 w punktach A i B. Wyznacz współrzędne punktów A i B oraz długość cięciwy AB. ^ oznacza potęgę, zaś liczba za nią jest liczbą do której jest podniesiona, tak więc ^2 (z zadania 2) oznacza że nawias jest podniesiony do kwadratu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zad.2. Prosta k: -x+7y+20=0 przecina okrąg o: (x-2)^2 + (y-1)^2 = 25 w punktach A i B. Wyznacz współrzędne punktów A i B oraz długość cięciwy AB. równanie prostej : -x + 7y + 20=0 x=7y+20 równanie okręgu (x-2)^2 + (y-1)^2 = 25 podstawiamy x=7y+20 (7y+20-2)^2 + (y-1)^2 = 25 (7y+18)^2 +(y-1)^2=25 49y^2 + 252y+324 + y^2 - 2y + 1 =25 50y^2 + 250y + 325 - 25=0 50y^2 + 250y + 300 = 0 /:50 y^2 + 5y + 6=0 delta=5^2 - 4 * 1 * 6 = 25-24=1 pierw(delta)=1 y1=(-5-1)/2=-6/2=-3 wtedy x1=7 * (-3) + 20=-21+20=-1 A(-1,-3) y2=(-5+1)/2=-4/2=-2 wtedy x2=7 * (-2) + 20 = -14 + 20=6 B(6,-2) długość cięciwy AB : |AB|=pierw[ (6+1)^2 +(-2+3)^2 ] = pierw[ 7^2 + 1^2 ] = pierw(49+1)=pierw50 = 5pierw2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×