Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość KSIĘGOWA - FORUM

FORUM KSIĘGOWO -RACHUNKOWE - PYTANIA I RADY- ryczałt,PKPiR, księgi-

Polecane posty

Gość KSIĘGOWA - FORUM

Otwieram dziewczyny takie forum dla osób ktore same rozliczają swoją działalność lub są ze świata księgowych. Mam nadzieję że będziecie się dzielić swoim doświadczeniem i wiedzą. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Iskiereczka 123
Dziewczyny powiedzcie mi proszę jak sięgujecie wynagrodzenie z listy płac gdy własciciel nie odprowadzil ZUS w czesci finansowanej przez pracownika ??? Brutto czy netto ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość basik_basik
zawsze brutto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Iskiereczka 123
Dziękuję! A gdy właściciel niezapłaci Zusu w części finansowanej przez siebie w terminie (np. do 15 stycznia za grudzień 2010) to czy ten zus staje się kosztem roku 2010 czy nowego 2011 ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość basik_basik
ZUS zawsze jest kosztem w tym miesiącu w którym się go zapłaci, jeżeli zapłacił w styczniu za grudzień, to jest on kosztem w styczniu, jak zapłaci w lutym za grudzień 2010 to jest kosztem w lutym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Magda Szczygiełek
Dziewczyny czy kwote za polise / ubezpieczenie księgujemy z datą zapłaty i jednorazowo w koszty czy dzielicie te kwote na okres ubezpieczenia ??? bo moja ksiegowa zawsze dzieliła gdy polisa zachaczała o nowy rok, a tu znalazłam taki przykład: Przykład 2 Podatnik zawarł ubezpieczenie OC samochodu stanowiącego środek trwały firmy na okres 5 luty 2009 4 luty 2010. Polisę otrzymano 5 lutego 2009. Zapłaty dokonano jednorazowo. W takiej sytuacji wydatek należy ująć w podatkowej księdze przychodów i rozchodów 5 lutego 2009 r. (w dacie wystawienia polisy). Dowodem, na podstawie którego należy dokonać zapisu, jest tutaj polisa. Wskazuje na to art. 22 ust. 6b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość basik_basik
Ja zawsze księguję z datą zapłaty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Iskiereczka 123
"basik_basik ZUS zawsze jest kosztem w tym miesiącu w którym się go zapłaci, jeżeli zapłacił w styczniu za grudzień, to jest on kosztem w styczniu, jak zapłaci w lutym za grudzień 2010 to jest kosztem w lutym." Dziękuję serdecznie ! Czyli bez względu czy jest to ryczałt, czy PKPiR - zus właściciela (finansowany w części przez niego) zawsze jest kosztem z datą jego zapłaty bez względu jakiego okresu dotyczy ? * * * * * Gdzieś znalazłam artykuł że w zależności od metody memorialowej czy kasowej, zus gdy jest płacony w terminie do 15-go , 10-go może być kosztem miesiąca którego dotyczył. **** Mam ryczałtowca który odlicza od przychodu skladki faktycznie zapłacone. np. w grudniu odliczy składki za listopad które zapłacił z datą 10.12.2010r. Natomiast składki za grudzień odliczy od przychodu w styczniu. Czy w PIT-28 wykaże składki za grudzień płacone w styczniu ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość basik_basik
Ja zawsze odliczam składki płacone w danym miesiącu, nie spotkałam się z czymś takim że jak zus płaci się w terminie to można go odliczyć w tym miesiącu którego dotyczy, ale nie spieram się że takiego przepisu nie ma, choć wydaje się mi się że nie. Dla bezpieczeństwa lepiej jest zaliczać zus do kosztów zawsze jak się go zapłaci, wtedy nikt się nie doczepi. W PIT-28 wykazujesz skadki zapłacone w danym roku, czyli składek za grudzień płaconych w styczniu nie wykazujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość luiza 038
Zakupiłam laptopa wartość brutto 2400zł. Powiedzcie mi dziewczyny jak to zaksięgowąć w PKPIR. data sprzedaży dn. 17.01.2011 w zasadzie korzystam od 17.1.2011 z niego czy mogę go zaksięgować w styczniu, jak to jest z tym oddaniem do użytkowania ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość basik_basik
Normalnie zaksięguj z datą zakupu, nie jest to środek trwały (środek trwały od 3500zł. netto) więc wpisz w ewidenję wyposażenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość luiza 038
a mi kiedys babka w biurze rach ksiegowala w księge miesiąc później jako jednorazową amortyzację ?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ecie plecie na swiecie
A powiedzcie mi prosze, jaki jest w tym roku obnizony ZUS dla pierwszej dzialnosci? 366 zl czy 415 zl? Ciagle slysze cos innego:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pytająąca
A ja proszę o informację, jaką formę opodatkowania przyjąć prowadząc sprzedaż na allegro. Dopiero będę zakładać działalność i nie wiem, jakie opodatkowanie będzie dla mnie najkorzystniejsze. Proszę o radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość EMKA60
NIP UE czy trzeba spełniać jakieś specjalne warunki jak się go posiada?Trzeba regularnie sprowadzać odzież z zagranicy,bo po to mi on jest potrzebny...jak wygląda potem rozliczanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zofijka123
A korzystacie z jakiś programów do księgowania? Ja się zastanawiam nad takim jednym, poleciła mi go jedna taka babeczka, mówiła że tam można skorzystać z obsługi biura rachunkowego przez internet - program nazywa się szybkafaktura.pl - znacie go może?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nowa_młoda księgowa
Co do laptopa - owszem środki trwałe od 3500 zł, ale można przyjąć do ewidencji środek trwały, jeżeli jest zdatny do użytku i chcemy z niego korzystać dłużej niż rok a ma wartość mniejszą niż 3500 zł (po prostu chcemy mieć jakiś majątek w firmie) - wtedy zazwyczaj stosuje się właśnie amortyzację jednorazową - czyli od razu całość amortyzujemy. A można też zwyczajnie wrzucić w koszty bez ujmowania w EŚT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Do Zofijki
Ja korzystam. Szybkafaktura faktycznie daje możliwość korzystania z dość taniego internetowego biura rachunkowego, ja sama jednak z tej opcji nie korzystam, za to świetnie pracuje mi sie na samym programie- korzystam z 2 modułów- kpir i sprzedażowego, wystawiam tam faktury, wprowadzam zakupy, dzięki niemu mam ciekawe analizy i raporty, prowadzę kpir. Skorzystaj, bo nie wiem czy sie orientowałaś, ale można sobie ten program sprawdzić całkiem za darmo na początku, ja tak zaczęłam i to mnie przekonało A gdzie macie konta firmowe? Myślę o zmianie ale szukam czegoś przyjaznego bizneswoman:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ela45
Od 01/01/2009 --- art. 22 ust. 6ba i 6bb updof --- dotyczy to tylko wynagrodzeń i składek ZUS od umów o pracę. Wynagrodzenia i składki ZUS będzie można zaliczyc do KUP w miesiącu za który są należne!!! Składki ZUS dotyczące wynagrodzeń ze stosunku pracy i zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakład pracy – w części finansowanej przez płatnika, składki na Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) – będą mogły być potrącane jako koszty w miesiącu, za który są należne, POD WARUNKIEM ŻE ZOSTANĄ OPŁACONE:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jus25
POWIEDZCIE MI PROSZĘ DO KPIR BEZ VAT, W POZ. 10 WPISUJE WARTOŚĆ NETTO CZY BRUTTO?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli nie jesteś vatowcem to przyjmujesz wartość brutto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzyś77
Witam Panie księgowe ,czy obliczyła by mi któraś z pań ekwiwalent za niewykorzystany urlop ? nie umiem sam sobie wyliczyć :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość młoda księgowa
Sprawa 1-ZUS W zalezności jak sobie przyjmiecie ZUS możecie odliczać w miesiącu kiedy go zapłacono (data przelewu) lub wracać do m-ca, którego ZUS dotyczył jesli jest zapłacony w terminie. Sprawa 2-laptop Można od razu dac w koszty jako zakup wyposażenia lub zaksięgowac jako zakup ŚT i jednorazowa amortyzajca. Sprawa 3) mały ZUS w tym roku 415,80zł Sprawa 4)-NIP UE z tego co wiem to nie trzeba jakichś specjalnych warunków spełniać, zgłaszasz tylko w us, że chcesz być podatnikiem ue i już. Jeśli jesteś vat-owcem musisz się zgłosić do vat-u UE i składać dodatkową deklarację vat sprawa 5) krzyś77 - niestety, program liczy mi sam, :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość działalność gospodarcza
Proszę o pomoc. Tydzień temu zgubiliśmy laptopa kupionego i wpisanego do książki rachunkowej w sierpniu 2008 roku. Co zrobić, żebyto jakoś to udokumentować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość heidiii
ja mam pytanie ile zarabia pomoc księgowej ? np taka bez doświadczenia po studiach, najlepiej w dużym mieście jak kraków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość paula0185
Polecam Koleżankom do księgowania fajne programy, których używam już od trzech lat i jestem bardzo zadowolona. Proste w obsługdze, często aktualizowane, pozbawione błędów i z dobrą pomocą techniczną. Są to programy serii Pakiet Przedsiębiorcy. Można je pobrać za darmo z Internetu: Do KPiR: http://www.pakietprzedsiebiorcy.pl/ksiega Do ryczałtu ewidencjonowanego: http://www.pakietprzedsiebiorcy.pl/ryczalt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Lara34
Podbijam wątek. Ciekawym programem jest http://www.ksiegapodatkowa.pl/. Wszytko w jednym miejscu, na bieżąco się aktualizuje. Kupiłam teraz w promocji i powiem że jestem bardzo zadowolona (używam do rozliczenia własnej działalności),

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Witam Proszę o radę. Podpisałam z plusem umowę na internet z laptopem, dostałam fakturę na całą wartość laptopa i teraz co miesiąc będę płaciła abonament za internet i ratę za laptopa, jak to ując w kosztach, mogę jednorazowo czy tak jak będę płaciła raty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
witam, czy mogą mi Panie i Panowie pomóc informacyjnie w takiej o to sprawie: w październiku byłam na L4, oczywiste że dostałam mniejszą wypłatę. Dajmy na to o 300 zł. Czy te pieniążki do mnie "wrócą"? Będą doliczone do następnej wypłaty, bądź zostaną wypłacone przez ZUS? dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
l4 = nie pracowałaś =masz 80% zapłacone = wypłatę już dostałaś. Wg mnie nie dostaniesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×