Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Justyśka799

Egzamin zawodowy opiekun medyczny

Polecane posty

Mam pytanie czy egzaminatorzy zmieniają kolejność zadań na drugi dzień? Jak rano był wózek, później mycie, a o 16:00 wózek to na drugi dzień zamiana najpierw mycie, a później wózek i na koniec mycie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Witam, mam pytanie do gość z 10.47 , czy było napisane w zadaniu ze należy założyć chustę? Dziękuję z góry za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
W zadaniu nic nie było właśnie o tym, ale przed egzaminem nasza wychowawczyni powiedziała, ze trzeba bo ćwiczyliśmy oba zadania na zajęciach dodatkowych. Moja koleżanka z ktora zdawalam zobaczyla na koniec ze mój fantom nie ma chusty i spytała sie egzaminatorki czy trzeba zakładać, a ona powiedziała, ze tak. Takze koniecznie do 1 zadania chusta na lewą, drżącą rękę!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Ja też liczyłam że jak w Krakowie było jednego dnia tak: 8.00 wózek, 12.00 mycie, 16.00 wózek, to we Wrocławiu na następny dzień powinno być: 8.00 mycie, 12.00 wózek, 16.00 mycie. A przeliczyłam się z tą kalkulacją, bo we Wrocławiu rozpoczęło się od 8.00 wózek. Dlatego lepiej nauczyć się zadania z myciem i zadania z wózkiem. Przecież nie ma tego tak dużo żeby się nauczyć dwóch zadań. Według mnie najwięcej błędów jest z rękawiczkami i wymianą wody, moczeniem myjek, zmianą myjek, bo niestety ale w szkołach uczą na sucho dlatego potem uczeń przegapia oczywiste rzeczy,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Witam!Zdawałam dziś w Toruniu miałam zadanie nr.1 czyli to łatwiejsze,chusta absolutnie jest dla zmyłki nie bierzemy jej,po za tym jeżeli dziś zaczynaliśmy od wózka to jutro pierwsza jest toaleta.Zadania wszędzie są te same nie bójcie się nie ma innych tu ktoś jakieś bzdury wypisuje.Powodzenia!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Rękę z Parkinsonem traktujemy jak zdrową jak by był niedowład to stosujemy chustę proszę nie wprowadzać w błąd.Błędem będzie założenie jej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
gość wczoraj czy jesli pierwszego dnia bylo zad 1, zad 2 i zad 1 to następny dzien zaczynamy od 1? nie, nie jest to stała reguła z tym następnym dniem. ja miałam tak że wg tej reguły miałam mieć zadanie wózka, a miałam zadanie mycia. na szczęście miałam na godz. 16.00 więc był czas na jeszcze lepsze przygotowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
To ja juz w takim razie nie wiem... Ja tez byłam zdania żeby chusty nie zakładać, ale nauczycielka nam tak powiedziała. No koniec końców i tak jej nie zalozylam bo zapomniałam, ale okaże sie po wynikach jak miało być :) Nie chce nikogo w błąd wprowadzać, niech każdy robi jak uważa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gośćnIunia
Witam,mam pytanie czy do zadania pierwszego,przesadzanie na wozek,jest potrzebny fartuch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Tak fartuch musi byc a przesadzamy bez chusty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
jak w pierwszy dzień zaczynają od wózka to w drugi od mycia, zadania idą na przemian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
a do zadania 1 nie zakładamy chusty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Małopolska już po wszyscy u nas zdali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
witam dziś konczy Czestochowa na 8 ran transfer o 12 mycie nie jest tak tragicznie trzymajcie sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Mam małą prośbę. Nauczcie się poprawnie pisać. Trudno się czyta, gdy nie ma znaków interpunkcyjnych, jest sporo byczków ortograficznych. Może się za bardzo czepiam, ale uwierzcie mi trudniej się skupić. Powodzenia na egzaminie i dziękuję za informacje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
większość z nas pisze to w stresie więc nie czepiajmy się szczegolow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość opiekun2016
kochani mam pytanie... chodzi mi o zadanie z fotelem.... jak juz przescielimy łózko to kładziemy z powrotem manekina?? bo zgłupiałam....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
manekin zostaje na wozku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Moje pytanie gdzieś się zgubiło. Jak ścielmy łóżko - na prosto czy w harmonijkę (składamy, 3 razy)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gośćniunia
Witam ,mam pytanie czy przy zad.1 mam ubrac fartuch i dlaczego.Moj nauczyciel mowi ze nie... ale inni tak.Prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Pościel składamy w zad 1 w harmonijkę, na trzy :) W mojej szkole w Krakowie mieliśmy zadania na przemian: pon - godz.8 i 16 wózek, godz. 12 mycie; wt - godz.8 i 16 mycie, godz. 12 wózek, itd. :) Do zad 1 nie jest potrzebna chusta!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Fartuch ubieramy do obu zadań!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gośćniunia
Witam kiedy w zadaniu 1 zakładamy papcie ,czy mozna na wózku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
nauczyciel ma rację, po co nakładać fartuch do "czystych" czynności, czyli ani przesadzenie , ani prześcielenie łóżka nie noszą ze sobą skażenia, nie myjesz, nie zmieniasz nic, więc po co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
A ja się zastanawiam, po co ciągle pytacie gdzie było jakie zadanie i kolejność? przecież nie musi być tak samo wszędzie. Na drugim końcu Polski może być całkiem inna kolejność. U mnie nie sprawdziło się to co tu piszecie. Tak samo jak błędem jest nakładanie chusty i fartucha ochronnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
Papcie zakladamy juz na wozku, a skarpetki w łòzku. Podkarpacie poszlo superr. Żadnej chusty nie zakładamy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gośćnana
czy do przesadzania i przescielnie musze miec ubrany fartuch i dlaczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gośćnana
witam czy do zadania z wózkiem musze oprocz rekawiczek ubrac fartuch foliowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
8,00 rano,torun,mycie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gość
ALGORYTM ZADANIE 1: Po zapoznaniu się z treścią zadania egzaminacyjnego i wyrażeniu chęci zademonstrowania czynności wynikających z zadania swoją gotowość podnoszę poprzez podniesienie ręki ( po uzyskaniu zgody ) przystępuję do poniższych czynności: 1. Podchodzę do pacjentki ( wylosowanego stanowiska ) i przedstawiam się: - Dzień dobry Pani Danuto, jestem opiekunem medycznym będę się dziś Panią opiekować, prześcielimy łóżko i przesadzę Panią na wózek. Czy wyraża Pani zgodę? ( pacjentka wyraża zgodę, jest bardzo chętna do współpracy ) - Dobrze Pani Danuto, w takim razie zamknę okno , przygotuję niezbędny zestaw narzędzi i zaraz do Pani wracam, 2. Zamknięcie okna, [ zapoznanie się z zawartością szafki pacjentki ] * interesują nas skarpety i kapcie 3. Podchodzę do zlewu myję i dezynfekuje ręce zgodnie z zasadami 4. Zakładam fartuch jednorazowy 5. Zakładam na wózek worek czerwony oraz worek niebieski 6. Szykuję niezbędny zestaw narzędzi [ rękawiczki jednorazowe kilka par ( w razie konieczności zmiany w wyniku porwania itp), myjka jednorazowa, płyn do dezynfekcji powierzchni , ręcznik papierowy ] 7. Wracam z wózkiem do pacjentki 8. Przyprowadzam wózek inwalidzki z magazynu [ sprawdzając jednocześnie jego sprawność / hamulce / podnóżki ] 9. Zakładam rękawiczki jednorazowe przy pacjentce 10. Rozpoczynam zadanie poprzez transfer pacjentki z łóżka na wózek w tym celu: - Ponownie nawiązuje kontakt z pacjentką * Pani Danuto już jestem przesadzę teraz Panią z łóżka na wózek - Obniżam oparcie łózka[ tak aby pacjentka leżała na płasko] - Obluźniam kołdrę w kończynach dolnych - Obluźniam kołdrę od strony dalszej - Obluźniam kołdrę od trony bliższej - Wywijam kołdrę na trzy zakładki i w formie harmonijki pozycjonuje ją w nogach - Wyjmuje na wierzch kończyny dolne pacjentki i zakładam na nie skarpetki [ które znajdują się na szafce pacjentki ] - Sadzam pacjentkę po czym stabilizując ją pod łopatkami i pachą kończyny górnej dalszej oraz chwytając za kończynę dolną dalszą wykonuję ruch rotacyjny w celu posadzenia pacjentki na brzegu łózka [ kolana pacjentki powinny znajdować się jak najbliżej krawędzi łózka] uzyskaną pozycję stabilizuję poprzez podparcie prawą ręką pacjentki o powierzchnię łózka 11. Biorę szlafrok z oparcia siedzenia i rozpoczynam założenie go na pacjentkę począwszy od ręki lewej [ jest ona ręką osłabioną , nie dominującą, wykazującą parastezje i drżenia] 12. Po założeniu szlafroka , ubieram na stopy pacjentki kapcie 13. Przyprowadzam wózek inwalidzki jak najbliżej pacjentki [ tak aby maksymalnie zminimalizować odległość pacjentka = wózek ] 14. Blokuję kółka wózka za pomocą hamulców, podnóżki przemieszczam w stronę zewnętrzną 15. W ustawieniu przednim do pacjentki, chwytam ją pod ręce [ tak aby jej kończyny górne stabilnie opierały się na naszych barkach] tworzę chwyt poniżej kątów łopatek, naszymi kolanami stabilizuję ułożenie kolan pacjentki w pozycji na ugiętych nogach ale prostym kręgosłupie przenoszę pacjentkę na wózek 16. Poprawiam szlafrok tak aby zapewnić pacjentce komfort i zapewnić stałą ciepłotę ciała 17. Na podnóżki wózka umieszczam i stabilizuję paskami kończyny dolne pacjentki 18. Podczas tego zabiegu jak i na jego koniec pytam się pacjentki: - Czy wszystko w porządku? Czy nie kręci się w głowie? ( w celu zapewnienia pacjentce poczucia bezpieczeństwa ) 19. Odblokowuję hamulce wózka i przemieszczam pacjentkę tak aby nie utrudniała nam pracy przy realizacji drugiej części zadania np: ustawiam ją przy poprzecznej krawędzi łózka i blokuje hamulce kół wózka 20. Zaczynamy drugi etap zadania egzaminacyjnego słanie pustego łózka [ opcjonalnie można zmienić rękawiczki przed wykonaniem tej czynności - obecność jak i brak tej czynności nie jest błędem ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×