Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Empat

Dlaczego wózki inwalidzkie są tak kosmicznie drogie?

Polecane posty

Gość Empat

Byle wózek to koszt nowego roweru. Jestem inżynierem i z technicznego punktu widzenia nie rozumiem gdzie są te koszty. Przecież budowa wózka jest banalna. Na pewno prostsza od roweru, gdzie są przekładnie łańcuchowe, przerzutki, nierzadko amortyzatory z przodu i z tyłu, kolumna kierownicza ułożyskowana, poza tym ramy rowerowe są budowane z bardzo lekkich stopów, czego nie można powiedzieć o ciężkich wózkach. Kurfa, w takim wózku jest tylko stelaż, kawałek płótna robiącego za siedzisko i koła osadzone na najzwyklejszych sztywnych osiach. Jedynym "ruchomym" elementem są przednie malutkie kółka, które jako jedyne się skręcają. Gdzie tu te koszty? Zdrowy człowiek pewnie się nad tym nie zastanawia. Ale osoba chora ma kłopot. Nie dość, że choroba często nie pozwala jej pracować (czytaj: ma mało kasy), to jeszcze państwo zapiertoli mu takie ceny za sprzęt, że tylko harakiri popełnić.

Gość gość
Dlatego, że to nje jest "r****iwy" towar i producenci muszą sobie odbić koszty związane z produkcją.

Gość gość
Produkcja wozka inwalidzkiego to nie jest taka latwa sprawa. Wozki inwalidzkie musza byc niezawodne, niesamowicie wytrzymale, itp. Taki wózek nie ma prawa się rozwalić jeśli usiądzie na niego osoba ktora wazy np. 120kg.

Gość gość
Bo to niezły biznes, nie zależnie od ceny, ludzie i tak kupią, bo muszą. To zwykle draństwo uderzające w najsłabszych.

Gość gość
Tak naprawdę to nie orientuję się co do cen takich wózków, ale zaopatruję się w sklepie www.sklepmedyczny24.eu i te rzeczy które tam kupuję są w przyzwoitych cenach. Wiem że mają też w sprzedaży wózki, może więc warto sprawdzić jak to tam cenowo się kształtuje.

Gość gość