Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

zadaniazmatematyki

dzisiaj znowu rozwiążę zadania z matematyki

Polecane posty

Gość a zrobisz to oczywiscie jak m
uprosc wyrazenie: 10 000x^2 *(5^-3 y)^2 i teraz pod kreska ulamkowaa w mianowniku 25 czy ta kreska ułamkowa jest pod tym całym długim wyrazem czy pod czym ? tak pod tym calym a zarazem dugim wyrazeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uprosc wyrazenie: 10 000x^2 *(5^-3 y)^2 i teraz pod kreska ulamkowaa w mianowniku 25 czy ta kreska ułamkowa jest pod tym całym długim wyrazem czy pod czym ? tak pod tym calym a zarazem dugim wyrazeniem to co napisałaś jest nielogiczne!!! nie może być pod całym i zarazem pod drugim!!! używaj nawiasow kwadratowych by oznaczać ułamki, np [ a^2 b^7] / [ (ab)^2 ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piszee jeszcze razz
(a/ b)^5 *a ^-2 pod kreska (ba)^2 co jest nad kreską ?? całe to wcześniejsze wyrażenie?? używaj nawiasów np kwadratowych bym mogła odróżnić licznik od mianownika w ułamku, gdy masz takie wyrażenia w tym przykladzie sa tylko 2 nawiasy okragle ... moze uda mi to zapisac tak: (a/ b)^5 *a ^-2 --------------------------= (ba)^2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nie wiem jak napisac ci ten pr
uprosc wyrazenie: 10 000x^2 *(5^-3 y)^2 i teraz pod kreska ulamkowaa w mianowniku 25 czy ta kreska ułamkowa jest pod tym całym długim wyrazem czy pod czym ? tak pod tym calym a zarazem dugim wyrazeniem to co napisałaś jest nielogiczne!!! nie może być pod całym i zarazem pod drugim!!! używaj nawiasow kwadratowych by oznaczać ułamki, np [ a^2 b^7] / [ (ab)^2 ] PRZYKLAD JEST TAKI: 10000x^2 * (5^-3 y)^2 -------------------------------= 25(x^-1 : y) *3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w podstawówce, zawalałam matme, unikałam jej i teraz w liceum drugi raz już przez nią nie zdałam, chodze na korki od niedawna i babka powiedziała mi "dziewczyno nie wiem jakim cudem dotarłaś do liceum". Wstyd mi, jako dziecko nikt mi nie wytłumaczył, że unikanie przedmiotu nic mi nie da, tylko narobie sobie zaległości. Mam na prawde duże braki i musze zrezygnować z korków, gdyż są drogie i nie starczy mi na tyle lekcji ile potrzebuje. Co powinnam zrobić Waszym zdaniem? Czy mogę się tego sama nauczyć czy nie ma szans? Pozdrawiam wszystkich Wiesz nie znam Cię, zatem ciężko powiedzieć czy dasz radę sama się tego nauczyć. Znam osoby które narobiły sobie takich zaległości, że muszą uczyć się nawet dodawać w liceum, a są takie które mimo zaległości brną jakoś dalej i gdyby się naprawdę pouczyły bez problemu miałyby dobrą ocenę, bo okazuje się, ze jednak są zdolne w matematyce tylko muszą chcieć i żeby czasem ktoś im coś podpowiedział co robić A czemu chcesz zrezygnować z korków bo nie starcza Ci na tyle lekcji ile byś chciała? Wolicz wogóle ich nie mieć? A jak masz spore zaległości to powinnaś po prostu brać stare książki, począwszy od klasy gdzie zaczęły się problemy i robić zadanie za zadaniem, ale jeśli ktoś Ci nie podpowie neiraz jak robić zadanie to możesz sobie nie poradzić Trudna sprawa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czy rozumiesz wogóle co ja piszę, nie pytałam się czy są nawiasy kwadratowe tylko zebyś ich używała by oznaczać licznik i mianownik (a/ b)^5 *a ^-2 --------------------------= (ba)^2 miałam zapisać jako : [ (a/ b)^5 *a ^-2 ] / [ (ba)^2 ] = [ a^5 / b^5 * a^(-2) ] / [ b^2 * a^2 ]= [a^5 * a^(-2) ] / [b^2 * a^2 * b^5]= [a^3 ] / [b^7 * a^2]= a^1 /b^7= a/b^7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10000x^2 * (5^-3 y)^2 -------------------------------= 25(x^-1 : y) *3 to również miałaś zapisać jako : [10000x^2 * (5^-3 y)^2 ] / [ 25(x^-1 : y) *3 ] = czy tam napewno jest mnożenie razy 3 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość koniec lata9
DZIĘKUJĘ:) :) nawet nie wiesz jak mi pomogłaś!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość asenka
zadaniazmatematyki.......a z jakiego miasta jestes?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dziekujee
tdziekujee ;)) tak jest mnozenie razy 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ja mam zadaniaaaa
qrcze nie bylo mnie w szkole i nie wiem jak sie za to zabrac :( pomozesz mi? zadanie Odpowiedzi na podane pytani zapisz w notacji wykladniczej. a)Objetosc Słońca to okolo 1,41 *10^18 km^3. Ile to metrow szesciennych? d)Powierzchnia kropli wody to okolo 1,6 *10^-10 mm ^2 . Ile to metrow kwatratowych? zadanie 19 b)Ile razy średnica Słonca jest wieksza od srednicy Ziemi? Informacje podane obok zadania: Słońce: Masa 1,9 * 10^30 Średnica 1,4 *10^9 Ziemia: masa 5,975 * 10 ^24 Średnica [m ] 1,28 *10 ^7 i jeszcze 7 Zapisz w postaci jednej potegi: a) 10^8 : 10^-3 b)10^12*(10^2)^-2 c)(7^3)^5 :7 ^3 d)(2/ 3 )^5 * (3 / 2) ^-1 e)2^13 : 8^-3 f)(1 / 3 )^8 * 9^-5 *27^2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ja tez mam notacje wyklasdnicz
a ;/ Dane sa liczby : a = 5,3 * 10^ 19 b=2*10^8 c= 1,2 *10^-7 Zapisz w notacji wykladniczej liczby: ab, a / b ,bc^2, b / c. Oblicz a -b i a +b Umiała byś to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Ewelinda9876
Dla liczby x spełniony jest warunek |3x-6| = 6-3x. Wówczas: a) x \in (- \infty , 2>, b) x \in ( - \infty , -2>, c) x \in < -2, + \infty ), d) x \in

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dla liczby x spełniony jest warunek |3x-6| = 6-3x. Wówczas: a) x in (- infty , 2>, b) x in ( - infty , -2>, c) x in < -2, + infty ), d) x in |3x - 6| = 6-3x jak widać wynik jest tu odwrotnością tego co mamy pod wartością bewzględną, zatem napewno wartość tego co jest pod wwartością jest ujemna (bądź równa zero) 3x-6 < = 0 3x < = 6 /:3 x < = 2 x in ( - nieskończoność, 2 >

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dane sa liczby : a = 5,3 * 10^ 19 b=2*10^8 c= 1,2 *10^-7 Zapisz w notacji wykladniczej liczby: ab, a / b ,bc^2, b / c. Oblicz a -b i a +b Umiała byś to zrobić? a=5,3 * 10^19 b=2 * 10^8 c=1,2 * 10^(-7) ab=a * b= 5,3 * 10^19 * 2 * 10^8= =(5,3 * 2) * (10^19 * 10^8)= 10,6 * 10^27 = 1,06 * 10^28 a/b= (5,3 * 10^19) / (2 * 10^8)= (5,3)/2 * (10^19)/(10^8)= 2,65 * 10^11 bc^2= b * c^2= 2 * 10^8 * (1,2 * 10^-7 )^2= 2 * 10^8 * 1,44 * 10^(-14)= 2 * 1,44 * 10^8 * 10^(-14)= 2,88 * 10^(-6) b/c = (2 * 10^8)/ ( 1,2 * 10^(-7) )= (2)/(1,2) * (10^8)/(10^-7)= 1,(6) * 10^15 a-b = 5,3 * 10^19 - 2 * 10^8= 10^8( 5,3 * 10^11 - 2)= 10^8 * (530000000000 -2)= 10^8 * 529999999998= 5,29999999998 * 10^19 a-b = 5,3 * 10^19 + 2 * 10^8= 10^8 (5,3 * 10^11 + 2)= 10,8 * (530000000000 + 2)= 10,8 * 530000000002= 5,30000000002 * 10^19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odpowiedzi na podane pytani zapisz w notacji wykladniczej. a)Objetosc Słońca to okolo 1,41 *10^18 km^3. Ile to metrow szesciennych? 1km=1000m 1km=10^3 m 1km^3 = (10^3m)^3=10^9 m^3 1,41 * 10^18 km^3 = =1,41 * 10^18 * 10^9 m^3= 1,41 * 10^27 m^3 d)Powierzchnia kropli wody to okolo 1,6 *10^-10 mm ^2 . Ile to metrow kwatratowych? 1m=100cm = 1000mm=10^3 mm 1m=10^3 mm 1m^2 = (10^3 mm)^2=10^6 mm^2 1mm^2 = 10^(-6) m^2 1,6 * 10^(-10) mm^2 = =1,6 * 10^(-10) * 10^(-6) m^2 = 1,6 * 10^(-16) m^2 zadanie 19 b)Ile razy średnica Słonca jest wieksza od srednicy Ziemi? Informacje podane obok zadania: Słońce: Masa 1,9 * 10^30 Średnica 1,4 *10^9 Ziemia: masa 5,975 * 10 ^24 Średnica [m ] 1,28 *10 ^7 średnica Słońca : 1,9 * 10^30 średnia Ziemi : 1,28 * 10^7 ile razy większa : (1,9 * 10^30) / (1,28 * 10^7)= (1,9)/(1,28) * (10^30)/(10^7)= 1,484375 * 10^23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
i jeszcze 7 Zapisz w postaci jednej potegi: a) 10^8 : 10^-3= =10^(8 +3)=10^11 b)10^12*(10^2)^-2= 10^12 * 10^[2 * (-2)]= 10^12 * 10^(-4)=10^(12-4)=10^8 c)(7^3)^5 :7 ^3 7^15 : 7^3=7^12 d)(2/ 3 )^5 * (3 / 2) ^-1 (2/3)^5 * (2/3)^1=(2/3)^6 e)2^13 : 8^-3 2^13 : (2^3)^(-3)= 2^13 : 2^(-9)=2^22 f)(1 / 3 )^8 * 9^-5 *27^2 (1/3)^8 * (3^2)^(-5) * (3^3)^2= 3^(-8) * 3^(-10) * 3^6=3^(-12)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość potrzebuje pomocy w tym zadani
Zapisz liczby w opstaci potegi liczby 7 : c)(7√7)^2 Wylacz czynnik przed nawias tak , zby pod pierwiastkiem zostala liczba nauralna: b) √98 ; √108 ; √99 ; √180

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zapisz liczby w opstaci potegi liczby 7 : c)(7√7)^2= 7^2 * (pierw7)^2= 7^2 * 7= 7^2 * 7^1 = 7^3 Wylacz czynnik przed nawias tak , zby pod pierwiastkiem zostala liczba nauralna: b) √98 ; √108 ; √99 ; √180 pierw(98)= pierw(49 * 2)=7pierw2 pierw(108)=pierw(36 * 3)=6pierw3 pierw(99)=pierw(9 *11)=3pierw11 pierw180=pierw(36 *5)=6pierw5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość weronika1112334467890
sprzedawca,zakupione w hurtowni winogrona w cenie 5,80zł za 1kg , sprzedał z zyskiem . oblicz zysk ze sprzedaży 120kg winogron, jeżeli 40kg winogron sprzedał z 25% zyskiem, a pozostałą ilość z 50% zyskiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprzedawca,zakupione w hurtowni winogrona w cenie 5,80zł za 1kg , sprzedał z zyskiem . oblicz zysk ze sprzedaży 120kg winogron, jeżeli 40kg winogron sprzedał z 25% zyskiem, a pozostałą ilość z 50% zyskiem 40kg ma sprzedać z 25% zyskiem, czyli obliczam zysk na 1kg 25% * 5,80 = 0,25 * 5,80 =1,45 czyli zysk na 40kg : 1,45 * 40=58zł pozostałą ilość czyli 120kg-40kg=80kg z zyskiem 50%, czyli obliczam zysk na 1kg : 50% * 5,80=0,5 * 5,80=2,90 czyli zysk na 80kg : 2,90 * 80=232zł czyli łączny zysk : 58zł + 232zł = 290zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nie umiem
czy ty dajesz korepetycje??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×