Rybka 26 0 Napisano Grudzie艅 8, 2005 a skad wiesz ze jestem fajna kobietka... niebede pisac tutaj o sobie...pozdrowka i milego dnia dla wszystkich..:) Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 motorcyklista Napisano Grudzie艅 8, 2005 wywnioskowa艂em to z tego co tu piszesz. Niechcesz pisa膰 trudno. Pozdrawiam serdecznie i 偶ycze mi艂ego dnia Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 motorcyklista Napisano Grudzie艅 8, 2005 gofrownica TO TW脫J SYNEK JESZCZE NIEMA MOTORU? ja te偶 od dziecka marzy艂em mie膰 motor, niestety miko艂aj mi go nigdy nie przyni贸s艂. :( Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 motorcyklista Napisano Grudzie艅 8, 2005 przepraszam ale zadam mo偶e jedno niedyskretne pytanie: gofrowniczko ile ty masz lat??? tyle motocykli w przesz艂o艣ci , dziecko (jedno?), super prosperuj膮ca znana firma (nie nadwyr臋偶e Twojego zaufania i nie wymienie nazwy, ale Twoj膮 firm臋 zna co 3 - 4 polak a kibice rajdowi chyba wszyscy). Wja stawiam gdzie艣 40 - 45. tylko si臋 nie obra藕 prosz臋 ale jestem bardzo ciekawy. Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Rybka 26 0 Napisano Grudzie艅 8, 2005 motorcyklisto kobiety nie pyta sie o wiek..pozatym nie wiek swiadczy o inteligencji czlowieka i tym jaki on jest.. nie zakladalam tego topiku by pisac w takich szczegolach o sobie wiec dzieki ze mnie rozumiesz.. ja sama sobie sprezentuje motorka jesli tylko utrzymie sie wpracy od nowego roku:)mmm to chyba moje najwieksze dwa cele w tel chwili..pozdrowka Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Rybka 26 0 Napisano Grudzie艅 8, 2005 a najlepiej to bysmy mogli isc wszyscy razem na piwko ale pewnie kazde jest z innego zakatka polski.. ja nadaje z poznania a wy? GOFROWNICZKA okolice Krakowa. Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
gofrownica 0 Napisano Grudzie艅 8, 2005 motorcyklisto chyba si臋 obra偶臋 ;) jesli bardzo chcesz wiedzie膰 to jeszcze nie mam 30 !!! m贸j synek w艂a艣nie dosta艂 od miko艂aja motor, choperek zbudowany na silniku motorynki. No jest przepi臋kny, ale Szymu艣 ma dopiero 3 latka i narazie musi mu wystarczy膰 taki na akumulator :) Rybko dobrze powiedziane, ale musia艂am go wyprowadzi膰 z b艂臋du bo jeszcze m艂oda ze mnie babka. Tak jak obieca艂am wklejam wam dzi艣 ciekawostke o oponach. mi艂ego czytania :) Budowa Zasadniczym elementem ka偶dej opony jest szkielet zwany karkasem lub osnow膮. Zadaniem jego jest nadanie oponie w艂a艣ciwego kszta艂- tu i przenoszenie wszystkich obci膮偶e艅 towarzysz膮cych je藕dzie. Tkanina tworz膮ca osnow臋 utkany jest z wysoce wytrzyma艂ych w艂贸- kien (zwykle poliamidowych) zwany kordem.Za osadzenie opony na feldze odpowiedzialne s膮 stopki opony,kt贸re w przypadku opon bez- d臋tkowych maj膮 za zadanie dodatkowo uszczelnia膰 je. Boczne 艣cia- nki s膮 najcie艅szym i najbardziej podatnym na odkszta艂cenie ele- mentem opony. Z punktu widzenia w艂a艣ciwo艣ci trakcyjnych najbar- dziej istotnym elementem opony jest bie偶nik.Wykonany jest on z regu艂y, z mieszanki gumowej innej ni偶 reszta opony i ukszta艂towany w spos贸b determinuj膮cy jego p贸藕niejsze zastosowanie. Rze藕ba bie偶nika ma decyduj膮ce znaczenie dla zachowania si臋 opony na mokrej nawierzchni. Producenci dobieraj膮c sk艂ad mieszanki gumo- wej kieruj膮 si臋 przeznaczeniem danego typu opony. Im twardsza jest mieszanka, tym opona odporniejsza na 艣cieranie, lecz jedno- cze艣nie maleje przyczepno艣膰.Bie偶nik opon ewoluuje wraz ze wzro- stem dynamiki motocykla. Uk艂ad rowk贸w bie偶nika nazywany jest fachowo rze藕b膮 bie偶nika. Obecnie dominuj膮 szerokie, niezbyt g臋sto rozmieszczone rowki o stosunkowo du偶ej szeroko艣ci. Niegdy艣 by艂o to wiele drobnych wielok膮tnych kostek. Maj膮 one jednak tendencj臋 do silnego odkszta艂cania, co powoduje niestabilne zachowanie si臋 opony(motocykla, szczeg贸lnie w ostrych wira偶ach.Rze藕ba bie偶nika musi by膰 efektem kompromisu i 艣ci艣le determinuje p贸藕niejsze zastosowanie danej opony. W艣r贸d opon wyr贸偶nia si臋 opony diago- nalne i radialne.Zasadnicz膮 r贸偶nic臋 pomi臋dzy nimi stanowi uk艂ad w艂贸kien tkaniny kordowej tworz膮cej osnow臋 opony. Podstawowym materia艂em s艂u偶膮cym do wyrobu tkaniny kordowej jest nylon. W oponach przeznaczonych do silnych obci膮偶e艅 stosuje si臋 kord stalowy. Najdro偶sze opony maj膮 kord wykonany z w艂贸kien arami- dowych. Opony diagonalne to takie,w kt贸rych warstwy kordu u艂o偶one s膮 na krzy偶,czyli pod k膮tem do osi symetrii opony. Opony opasane maj膮 dodatkow膮 warstw臋 kordu u艂o偶on膮 wzd艂u偶 obwodu opony, tu偶 pod warstw膮 bie偶nika.Ta dodatkowa warstwa wzmacnia opon臋, zapo- biegaj膮c odkszta艂ceniom bie偶nika powstaj膮cym pod wp艂ywem si艂y od艣rodkowej przy du偶ej pr臋dko艣ci jazdy. Im mniejsze odkszta艂ce- nia, tym mniejsze tarcie pomi臋dzy warstwami kordu wewn膮trz opony, a co za tym idzie, ni偶sza temperatura i dalej bardziej stabilne zachowanie. Wynika z tego mniejsze zu偶ycie i wi臋ksza trwa艂o艣膰 ogumienia.Opony diagonalne poprzez wielowarstwowe k膮towe u艂o偶enie karkasu s膮 twardsze. Dlatego idealnie nadaj膮 si臋 do ci臋偶kich motocykli. W najbardziej obci膮偶onych oponach motocykli sportowych u偶ywa si臋 opon radialnych,w kt贸rych nitki kordu u艂o偶o- ne s膮 promieni艣cie. Dodatkowa warstwa kordu opasuj膮 opon臋 doo- ko艂a, tu偶 pod bie偶nikiem.Taka konfiguracja pozwala najskuteczniej przeciwstawi膰 si臋 olbrzymim si艂om powstaj膮cym podczas szybkiego ruchu motocykla i wynikaj膮cych z tego obici膮偶e艅,a tak偶e niebaga- telnej sile od艣rodkowej.W ekstremalnie obci膮偶onych tylnych opo- nach przeznaczonych do najszybszych motocykli stosuje si臋 opasanie tzw. kordem monospiralnym JLB (Joint-Less-Belt, na kt贸ry sk艂ada si臋 pojedyncza ni膰 kordu nawini臋ta niczym nitka na szpulce. Tego typu rozwi膮zanie znacznie wzmacnia opon臋 i dzi臋ki niewielkim odkszta艂ceniom zmniejsza wewn臋trzne tarcie pomi臋dzy warstwami tkaniny kordu i chroni opon臋 przed przegrzaniem.Opona taka jest du偶o trwalsza i mniej podatna na odkszta艂cenia. Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
gofrownica 0 Napisano Grudzie艅 8, 2005 Opr贸cz podzia艂u opon na diagonalne i radialne wyr贸偶nia si臋 r贸wnie偶 podzia艂 na opony d臋tkowe i bezd臋tkowe. Opony bezd臋tkowe (tubeless maj膮 wiele zalet w por贸wnaniu z tradycyjnymi d臋tkowymi (tube type. S膮 l偶ejsze, 艂atwiejsze do wywa偶enia, mniej si臋 nagrzewaj膮 i s膮 odporniejsze na przebicie. Wn臋trze opony bezd臋tkowej wy艣cie艂ane jest warstw膮 specjalnej gumy, kt贸ra uszczelnia stopk臋 opony na faldze, a dodatkowo ma zdolno艣膰 zasklepienia otwor贸w po punktowych przebiciach, co sprzyja bezpiecze艅stwu.Opony bezd臋tkowe wymagaj膮 specjalnie przystosowanych dla nich felg. Nie zaleca si臋 montazu zwyczajnych opon na fel gach dostosowanych do opon bezd臋tkowych i na odwr贸t. Czasy, gdy stosunek wysoko艣ci boku do szeroko艣ci opony wynosi艂 1:1 odesz艂y ju偶 do historii. Obecnie stosowane opony s膮 oponami niskoprofilowymi, tzn. ich wysoko艣膰 jest mniejsza od szeroko艣ci. Stosunek tych dw贸ch wielko艣ci podany w procentach(55, 70, 90 itp, jest p贸藕niej u偶ywany jako cecha charaktery styczna opony.Takie poszerzenie opony pozwala na uzyskanie wi臋kszej powierzchni styku z pod艂o偶em,czyli umo偶liwia przeniesienie wi臋kszej mocy wsp贸艂czesnych motocykli. Sp艂aszczenie z jednoczesnym zmniejsze- niem wysoko艣ci boku opony zapobiega odkszta艂ceniom podczas przenoszenia bocznych obci膮偶e艅 powstaj膮cych w czasie pokony- wanie wira偶y. Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
gofrownica 0 Napisano Grudzie艅 8, 2005 Oznaczenia Spotyka si臋 dwa rodzaje oznacze艅 wymiar贸w opony tradycyjne, gdzie szeroko艣膰 i 艣rednic臋 opony okre艣la si臋 w calach,np:2,75-18 lub 3,5018.Nowe oznaczenie podaje szeroko艣膰 opony w milimetrach oraz wysoko艣膰 opony przez procentowy stosunek wysoko艣ci do szeroko艣ci np:110/90 18.My艣lnik pomi臋dzy cyframi okre艣laj膮cymi szeroko艣膰 opony i jej 艣rednic臋 wewn臋trzn膮 oznacza diagonalny typ opony. Opona diagonalna z opasaniem oznaczona jest liter膮 B w miejscu my艣lnika np: 150/80VB17. Opona radialna oznaczona jest liter膮 R np: 180/55Z R17. Indeks no艣no艣ci (Load Index) jest zakodo- wan膮 liczb膮 okre艣laj膮c膮 maksymalne obci膮偶enie opony. Litera za cyfr膮 okre艣laj膮c膮 艣rednic臋 opony to indeks pr臋dko艣ci okre艣laj膮cy maksymaln膮 szybko艣膰 eksploatacyjn膮 opony. Warto tak偶e zwr贸ci膰 uwag臋 na znajduj膮cy si臋 na boku ka偶dej opony nr. DOT. Pierwsze dwie cyfry tego numeru oznaczaj膮 kolejny numer tygodnia,a trzecia - ostatni膮 cyfr臋 roku produkcji np:149 oznacza 14 tydzie艅 roku 1999. Nie mniej istotnym oznaczeniem s膮 strza艂ki. Oznaczaj膮 one wymagany kierunek obrot贸w opony. Wynika to z wewn臋trznej budowy opony, skonstruowanej tak,by sprosta膰 obci膮- 偶eniom powstaj膮cym podczas przenoszenia du偶ych mocy przez ko艂o nap臋dzane i powstaj膮cych podczas hamowania w przednim kole. Nale偶y r贸wnie偶 pami臋ta膰, 偶e wi臋kszo艣膰 opon ma oznaczenie prze- znaczenia na przednie (front) lub tylne (rear ko艂o. Tylko niekt贸re nowoczesne opony maj膮 charakter uniwersalny i mog膮 by膰 bez przeszk贸d zamieniane. Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
gofrownica 0 Napisano Grudzie艅 8, 2005 Obs艂uga Obs艂uga opon polega m.in. na utrzymywaniu ci艣nienia wewn膮trz opony 艣ci艣le wg zalece艅 producenta.Ka偶dy motocykl ma swoje zalecane ci艣nienie w oponach zale偶ne m.in. od obci膮偶enia. Poda- wane warto艣ci nale偶y traktowa膰 z pe艂n膮 powag膮. Ci艣nienie w oponach sprawdza si臋 zawsze na oponach zimnych. Z dwojga z艂ego lepiej jecha膰 na zbyt silnie napompowanej oponie, ni偶 przy niedopompowanej. Jazda ze zbyt niskim ci艣nieniem w opon nie powoduje silne odkszta艂canie si臋 bok贸w opony i grozi uszkodzeniem spowodowanym deformacj膮 i zmorzonym nagrzewaniem. W skraj- nym przypadku osnowa mo偶e ulec uszkodzeniu, co z regu艂y dopro- wadza do trwa艂ego odkszta艂cenia opony. Wywa偶anie Nowa opona na kole oznacza potrzeb臋 jej wywa偶enia. Nale偶y zda膰 sobie spraw臋, 偶e niedowa偶enie 10 gram przy pr臋dko艣ci 100km/h r贸wnowa偶ne jest przyklejeniu na obwodzieko艂a 10kg w miejscu przeciwstawnym tego niedowa偶enia. Po monta偶u nowej opony nale偶y j膮 r贸wnie偶 dociera膰 przez pierwsze 100km.Wynika to z uk艂a- dania si臋 opony na feldze oraz potrzeby usuni臋cia warstwy olej贸w sili konowych u偶ywanych podczas procesu wulkanizacji bie偶nika, a maj膮cych na celu odseparowanie opony od formy. literatura: Technika Motoryzacyjna: 3/96, Katalog Motocykle 艢wiata 1993, 1999. Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Rybka 26 0 Napisano Grudzie艅 8, 2005 nio kobieca intuicja jednak lepsza.. mowie tu o wieku GOFROWNICZKO Twoim i otym co sama na ten temat myslalam... poczytam teraz co nam tu wkleilas..a potem lulu bo jutro trzeba wstac..dobranocka i pozdrowienia..) Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 motorcyklista Napisano Grudzie艅 12, 2005 a ja wklejam filmik http://serviciospro.wanadoo.es/ramonruizf/porlasplumas.html Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 a tu opis sytuacji Napisano Grudzie艅 12, 2005 Motocyklista jad膮cy z pr臋dko艣ci膮 200 km/h zobaczy艂 nagle przed sob膮 ma艂ego wr贸belka. Stara艂 sie jak m贸gl, 偶eby go omin膮c, ale przy tej pr臋dko艣ci nic sie nie da艂o zrobic. Uderzony wr贸belek upad艂 na asfalt.Motocyklista poruszony wyrzu- tami sumienia zatrzyma艂 sie... Poniewa偶 wygl膮da艂o na to, 偶e wr贸- beek cudem 偶yje,zabra艂 go do domu. Umiesci艂 go w klatce i posta- wi艂 wode w miseczce...Rano wr贸belek ockna艂 sie z luk膮 w pami臋ci i b贸lem g艂owy. Popatrzy艂 na kraty wok贸l, na miske z wod膮 i m贸wi: - No to ku....a, pieknie - zabilem motocykliste !!! Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
gofrownica 0 Napisano Grudzie艅 13, 2005 stare ale zawsze 艣mieszne :) :) :) Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Rybka 26 0 Napisano Grudzie艅 13, 2005 nio fajowe fajowe.. ;) Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
gofrownica 0 Napisano Grudzie艅 15, 2005 艁A艃CUCHY W wi臋kszo艣ci produkowanych dzi艣 motocykli za przeniesie- nie nap臋du na tylne ko艂o odpowiedzialny jest 艂a艅cuch. Niestety, jak wi臋kszo艣膰 element贸w ma ograniczon膮 偶ywo- tno艣膰. 艢redni przebieg 艂a艅cucha oscyluje zazwyczaj w granicach 15-25 tys. km. Po tym przebiegu musimy go wymieni膰 na nowy. Pami臋tajmy, 偶e wymiana samego 艂a艅cucha, bez wymiany z臋batek nie ma najmniej- szego sensu. Zu偶yte z臋batki bardzo szybko uszkodz膮 nowy 艂a艅cuch i niepotrzebnie wp臋dzimy si臋 w kolejne koszty. Weryfikacja Konserwuj膮c nasz 艂a艅cuch powinni艣my zwraca膰 uwag臋 na jego stan i stopie艅 zu偶ycia. Je偶eli ca艂a regulacja naci膮gu 艂a艅cucha ju偶 si臋 sko艅czy艂a, z臋batki przypominaj膮 raczej pi艂臋 tarczow膮 ni偶 ko艂o z臋ba- te, a ca艂y uk艂ad podczas jazdy pracuje g艂o艣niej ni偶 \"ci wariaci na motorach je偶d偶膮cy po nocy\", to znak, 偶e najwy偶szy czas po偶egna膰 si臋 ze starym zestawem nap臋dowym. Zdecydowanie odradzam skracanie w takim momencie 艂a艅cucha o ogniwo lub dwa! Nie prze- d艂u偶ymy tym jego 偶ywota, a mo偶e nas spotka膰 przykra niespodzian- ka, kiedy \"艂yse\" z臋batki przestan膮 przekazywa膰 nap臋d z dala od domu lub 艂a艅cuch p臋knie, druzgocz膮c przy okazji cz臋艣膰 bloku silni- ka. Naj艂atwiej ustali膰 stopie艅 zu偶ycia 艂a艅cucha, odci膮gaj膮c go od tylnej z臋batki. Je偶eli odstaje od niej w znacznym stopniu to znak, 偶e kwalifikuje si臋 do wymiany. Przed wymian膮 Jeszcze przed przyst膮pieniem do wymiany, sprawd藕my czy nasz nowy 艂a艅cuch ma odpowiedni膮 ilo艣膰 ogniw. P贸艂 biedy, je偶eli oka偶e si臋 za d艂ugi - zawsze mo偶emy go skr贸ci膰. Gorzej jak zabraknie nam ogniwa - wtedy czeka nas niepotrzebny przest贸j. Przy wymianie zestawu nap臋dowego mamy okazj臋 skorygowa膰 nieco prze艂o偶enie zdawcze naszego motocykla. W zale偶no艣ci od naszych preferencji mo偶emy \"zwolni膰\" motocykl - tak, aby uzyskiwa艂 lepsze przyspie- szenia (czy lepiej stawa艂 na kole) lub \"przyspieszy膰\" motocykl - aby przy danej pr臋dko艣ci silnik mia艂 ni偶sze obroty i by艂 przez to nieco ekonomiczniejszy. Przy wyborze 艂a艅cucha nie kierujmy si臋 tylko cen膮 zestawu nap臋dowego. Cz臋sto ta艅szy 艂a艅cuch starczy nam na przebieg o po艂ow臋 kr贸tszy od dobrego, a co za tym idzie, drogiego 艂a艅cucha. Warto dowiedzie膰 si臋 r贸wnie偶 o alternatywne rozmiary 艂a艅cucha oraz jego wytrzyma艂o艣膰. Czasem (zw艂aszcza w sporcie) zak艂adane s膮 specjalnie wzmocnione 艂a艅cuchy 520 w miejsce fabry- cznie montowanych 532 po to, aby zminimalizowa膰 straty. Kolejn膮 spraw膮 jest wyb贸r uszczelnienia ogniw 艂a艅cucha. Chodzi tu o wyb贸r x-ring, czy o-ring. 艁a艅cuchy o-ringowe (o przekroju gumowego uszczelniacza ogniwa w kszta艂cie litery \"o\") ust臋puj膮 ostatnio lepszym 艂a艅cuchom x-ringowym (o przekroju uszczelniacza w kszta艂cie litery \"x\"). Te drugie charakteryzuj膮 si臋 wi臋kszymi przebie- gami oraz mniejszymi stratami (mniejsza powierzchnia tarcia) oraz, niestety, zazwyczaj wy偶sz膮 cen膮. Wymiana zu偶ytego 艂a艅cucha Sprawdzamy czy nasz 艂a艅cuch wyposa偶ony jest w zapink臋, czy te偶 jest zakuwany na sta艂e. Je偶eli dysponujemy zapink膮, mamy u艂atwio- ne zadanie. Wystarczy wyj膮膰 z 艂a艅cucha zawleczk臋, rozmontowa膰 ogniwo i wymontowa膰 艂a艅cuch. W przypadku 艂a艅cucha zakuwanego musimy wyposa偶y膰 si臋 w specjalistyczn膮 zakuwark臋 do 艂a艅cuch贸w, ewentualnie zaryzykowa膰 r臋czne skucie ogniwa. W przypadku tego drugiego typu 艂a艅cucha r贸wnie偶 b臋dziemy mieli problem z rozku- ciem 艂a艅cucha. Tutaj mo偶emy posun膮膰 si臋 do drastycznych 艣rodk贸w i po prostu rozci膮膰 go. W sprzeda偶y wyst臋puj膮 r贸wnie偶 艂a艅cuchy ju偶 skute, jednak do ich za艂o偶enia b臋dziemy musieli wymontowa膰 wah- acz z naszego motocykla. Po zdj臋ciu 艂a艅cucha przyst臋pujemy do wymiany k贸艂 z臋batych. Przednia z臋batka zazwyczaj ma zabezpie- czenie w postaci blaszki. Przed odkr臋ceniem 艣ruby nale偶y j膮 odgi膮膰. Po za艂o偶eniu i dokr臋ceniu nowej z臋batki pami臋tajmy o jej ponow- nym zabezpieczeniu. Tyln膮, o ile nie wyposa偶ona jest w podobny system zabezpieczenia jak przednia, przykr臋camy 艣rubami, stosuj膮c klej do gwint贸w (np. Locktite) w celu zapobie偶enia jej odkr臋ceniu. Kiedy zamontowali艣my ju偶 z臋batki, przyst臋pujemy do za艂o偶enia 艂a艅cucha. Warto jest jeszcze przed t膮 operacj膮 umy膰 dok艂adnie wahacz i okolice z臋batek. Dobrze jest te偶 od razu ustawi膰 regulacj臋 naci膮gu 艂a艅cucha na pozycj臋 najmniejsz膮, aby mie膰 wi臋ksze pole manewru. Po w艂o偶eniu na swoje miejsce nowego 艂a艅cuch zak艂ada- my ogniwo 艂膮cz膮ce, wk艂adaj膮c pomi臋dzy ogniwo zewn臋trzne i wewn臋trzne o- lub x-ringi. W przypadku ogniwa z zawleczk膮 w kszta艂cie litery \"U\", musimy uwzgl臋dni膰, 偶e musi ona obraca膰 si臋 \"brzuszkiem\" w kierunku obracania si臋 艂a艅cucha. Przy ogniwach zakuwanych (zwykle stosowanych w najmocniejszych motocyklach) po zamontowaniu ogniwa 艂膮cz膮cego wciskamy p艂ytk臋 ogniwa na wystaj膮ce bolce. Tutaj musimy uwa偶a膰, aby nie wcisn膮膰 jego za g艂臋boko, bo mo偶emy w贸wczas uszkodzi膰 uszczelniacze. Niekt贸re spinki wyposa偶one s膮 w specjalne zabezpieczenia, kt贸re zak艂ada si臋 na czas zakuwania 艂a艅cucha, a kt贸re chroni膮 gumki przed 艣ci艣ni臋- ciem. Po za艂o偶eniu blaszki mo偶emy przyst膮pi膰 do zakuwania. O ile nie wyposa偶yli艣my si臋 w zakuwark臋, zmuszeni b臋dziemy zrobi膰 to przy pomocy m艂otka. Jedn膮 z metod przy zakuwaniu jest stukanie przez d艂u偶sz膮 chwil臋 w ko艅c贸wki wystaj膮cych bolc贸w (tak aby si臋 nieco rozgrza艂y) po czym energicznym stukni臋ciem rozklepanie. Przy tej operacji b臋dziemy musieli przystawi膰 sobie ma艂e kowade艂- ko lub wi臋kszy m艂otek po przeciwnej stronie zakuwanego ogniwka. Konserwacja Nowy 艂a艅cuch w wi臋kszo艣ci przypadk贸w jest fabrycznie zabezpie- czony. Nie trzeba tego zmywa膰 ani usuwa膰 w inny spos贸b. Mo偶emy je藕dzi膰 a偶 do momentu, kiedy nie wysuszy si臋 lub w znacz膮cy spos贸b nie zabrudzi. Przed smarowaniem 艂a艅cucha dobrze jest go oczy艣ci膰 lub umy膰. Pami臋tajmy! 艁a艅cuch myjemy naft膮. Umycie 艂a艅cucha benzyn膮 藕le wp艂ywa na gumowe o-ringi i spowoduje ich przedwczesne zu偶ycie. Do smarowania 艂a艅cucha najlepiej u偶ywa膰 oleju przek艂adniowego, nanosz膮c go na 艂a艅cuch p臋dzelkiem. Wbrew og贸lnie przyj臋tym standardom jest to najw艂a艣ciwsza forma smarowania 艂a艅cucha. Mo偶emy oczywi艣cie u偶ywa膰 preparat贸w w sprayu. Przy doborze sprayu zwr贸膰my jednak uwag臋 do jakiego typu 艂a艅cucha jest przeznaczony. Istniej膮 te偶 preparaty do \"goto- wania\" 艂a艅cuch贸w zwyk艂ych. 艁a艅cuch taki umieszcza si臋 w pojem- niku ze specjalnym smarem i stawia na ogniu. Po kilku minutach wyci膮ga si臋 go i wiesza do \"wysuszenia\". Tak zakonserwowany i przesmarowany 艂a艅cuch montujemy do motocykla. R贸wnie istotn膮 spraw膮 jak smarowanie, jest kontrolowanie naci膮gu 艂a艅cucha. Zar贸wno zbyt mocno napi臋ty, jak i za lu藕ny 艂a艅cuch skr贸ci 偶ywot ca艂ego uk艂adu. Dlatego nale偶y sprawdzi膰 w ksi膮偶ce obs艂ugi motocykla zalecany przez producenta luz 艂a艅cucha oraz procedur臋 jego pomiaru i naci膮gu. Zwykle wynosi on ok. 3-5 cm. autor: Szymon Dziawer Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
gofrownica 0 Napisano Grudzie艅 15, 2005 naci膮gu 艂a艅cucha na pozycj臋 najmniejsz膮, aby mie膰 wi臋ksze pole manewru. Po w艂o偶eniu na swoje miejsce nowego 艂a艅cuch zak艂ada- my ogniwo 艂膮cz膮ce, wk艂adaj膮c pomi臋dzy ogniwo zewn臋trzne i wewn臋trzne o- lub x-ringi. W przypadku ogniwa z zawleczk膮 w kszta艂cie litery \"U\", musimy uwzgl臋dni膰, 偶e musi ona obraca膰 si臋 \"brzuszkiem\" w kierunku obracania si臋 艂a艅cucha. Przy ogniwach zakuwanych (zwykle stosowanych w najmocniejszych motocyklach) po zamontowaniu ogniwa 艂膮cz膮cego wciskamy p艂ytk臋 ogniwa na wystaj膮ce bolce. Tutaj musimy uwa偶a膰, aby nie wcisn膮膰 jego za g艂臋boko, bo mo偶emy w贸wczas uszkodzi膰 uszczelniacze. Niekt贸re spinki wyposa偶one s膮 w specjalne zabezpieczenia, kt贸re zak艂ada si臋 na czas zakuwania 艂a艅cucha, a kt贸re chroni膮 gumki przed 艣ci艣ni臋- ciem. Po za艂o偶eniu blaszki mo偶emy przyst膮pi膰 do zakuwania. O ile nie wyposa偶yli艣my si臋 w zakuwark臋, zmuszeni b臋dziemy zrobi膰 to przy pomocy m艂otka. Jedn膮 z metod przy zakuwaniu jest stukanie przez d艂u偶sz膮 chwil臋 w ko艅c贸wki wystaj膮cych bolc贸w (tak aby si臋 nieco rozgrza艂y) po czym energicznym stukni臋ciem rozklepanie. Przy tej operacji b臋dziemy musieli przystawi膰 sobie ma艂e kowade艂- ko lub wi臋kszy m艂otek po przeciwnej stronie zakuwanego ogniwka. Konserwacja Nowy 艂a艅cuch w wi臋kszo艣ci przypadk贸w jest fabrycznie zabezpie- czony. Nie trzeba tego zmywa膰 ani usuwa膰 w inny spos贸b. Mo偶emy je藕dzi膰 a偶 do momentu, kiedy nie wysuszy si臋 lub w znacz膮cy spos贸b nie zabrudzi. Przed smarowaniem 艂a艅cucha dobrze jest go oczy艣ci膰 lub umy膰. Pami臋tajmy! 艁a艅cuch myjemy naft膮. Umycie 艂a艅cucha benzyn膮 藕le wp艂ywa na gumowe o-ringi i spowoduje ich przedwczesne zu偶ycie. Do smarowania 艂a艅cucha najlepiej u偶ywa膰 oleju przek艂adniowego, nanosz膮c go na 艂a艅cuch p臋dzelkiem. Wbrew og贸lnie przyj臋tym standardom jest to najw艂a艣ciwsza forma smarowania 艂a艅cucha. Mo偶emy oczywi艣cie u偶ywa膰 preparat贸w w sprayu. Przy doborze sprayu zwr贸膰my jednak uwag臋 do jakiego typu 艂a艅cucha jest przeznaczony. Istniej膮 te偶 preparaty do \"goto- wania\" 艂a艅cuch贸w zwyk艂ych. 艁a艅cuch taki umieszcza si臋 w pojem- niku ze specjalnym smarem i stawia na ogniu. Po kilku minutach wyci膮ga si臋 go i wiesza do \"wysuszenia\". Tak zakonserwowany i przesmarowany 艂a艅cuch montujemy do motocykla. R贸wnie istotn膮 spraw膮 jak smarowanie, jest kontrolowanie naci膮gu 艂a艅cucha. Zar贸wno zbyt mocno napi臋ty, jak i za lu藕ny 艂a艅cuch skr贸ci 偶ywot ca艂ego uk艂adu. Dlatego nale偶y sprawdzi膰 w ksi膮偶ce obs艂ugi motocykla zalecany przez producenta luz 艂a艅cucha oraz procedur臋 jego pomiaru i naci膮gu. Zwykle wynosi on ok. 3-5 cm. autor: Szymon Dziawer Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
gofrownica 0 Napisano Grudzie艅 15, 2005 witam co艣 tu pusto na naszym forum. Dzisiaj wklei艂am co艣 o 艂a艅cuchach. Wyje偶dzam z m臋偶em i ma艂ym do te艣ci贸w do chicago, wracamy dopiero w \"przysz艂ym\" roku. Tak wi臋c 偶ycze wam: Szcz臋艣liwych, koj膮cych, wartych pami臋ci, prze偶ytych w zgodzie ze 艣wiatem i z sob膮 samym, pe艂nych 偶ycia i mi艂o艣ci 艢wi膮t Bo偶ego Narodzenia oraz niesamowitego, szalonego Sylwestra. a i duuuuu偶o prezent贸w pod choink膮 Rybko Tobie 偶ycze spe艂nienia marze艅 i oczekiwa艅. Mam nadziej臋 偶e w nadchodz膮cym sezonie spotkamy si臋 gdzie艣 na trasie, i pogadamy nie tylko o naszych maszynach. motorcyklisto mo偶e wko艅cu znajdziesz pod choink膮 swoj膮 drug膮 po艂贸wke, dziewczyn臋 tak膮 o jakiej marzysz. No i swojego w艂asnego moto Ci 偶ycze , 偶eby艣 wko艅cu niemusia艂 po偶ycza膰 od kumpli. (bo pami臋taj : 偶ony i motocykla si臋 nie po偶ycza). Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
kaza2234ee 0 Napisano Grudzie艅 15, 2005 Witam was! Niemog艂am znales膰 topicu :( ale ju偶 jestem Ja marze o Kawasaki Ninia ZX 900 granatowym,albo bordowym. Pisze z pamieci wi臋c nie wiem czy sie nie pomyli艂am w nazwie. A gdzie moge tanio dostac taki motor i za ile? ja jestem z poznania :) Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Rybka 26 0 Napisano Grudzie艅 16, 2005 ejjjjjj hehe Elunia jestes z poznania??:):):) nie mam sily i checi dzis wiecej pisac ale napewno jakos sie zgadamy.. GOFROWNICZKO jesli jeszcze nie wyjechalas Tobie rowniez zycze spokojnych i mile spedzonych swiat a sylwester napewno bedzie niezapomniany..:):) do poklikania moze jutro?!?! Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
gofrownica 0 Napisano Grudzie艅 16, 2005 Hej jeszcze jestem w Polsce, wylatujemy jutro rano. Tak bardzo mi si臋 nie chce :( w艂a艣nie pakujemy si臋 z Szymkiem, zapakowa艂 ca艂膮 walize zabawek i z 偶adnej niechce zrezygnowa膰, stwierdzi艂 偶e wszystkich b臋dzie tam potrzebowa艂, a pozatym one b臋d膮 za nim t臋skni艂y jak ich nie we偶mie . Rybko dzi臋ki za 偶yczenia. Witaj Elunia w naszym gronie! Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Rybka 26 0 Napisano Grudzie艅 16, 2005 hej wszystkim!! Elunia mysle ze najkorzystniej jest sprowadzic sprzeta z zagranicy.. unas kupic uzywane to troche ryzyko..chyba ze sie ma kogos kto sie dobrze zna i sprawdzi wzystko dokladnie w tym moto.. ja mysle o czyms z salonu..ale nie ukrywam ze chcialabym tez zaoszczedzic i kupic np cos z posezonowej wyprzedazy lub ktoregos z testowych sprzetow ktore sa malo przechodzone,prawie nowki sztuki.. co otym myslicie? GOFROWNICZKO nio samego pakowania to ci nie zazdroszcze ale jak sobie jedziecie to nie bedziesz miec w domu zamieszania zwiazanego z przygotowywaniem swiat..:):( a Szymkowi powiedz zeby sie tyle nie pakowal bo z pewnoscia sporo zabawek przywiezie tez z tamtad.. pozdrowka i milego weekendu dla wszystkich.. Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 motorcyklista Napisano Grudzie艅 16, 2005 cze艣膰 dziewczyny Witam te偶 Elunie niewiem czy dobrze pami臋tam ale rybka chyba te偶 jestes z Poznania, wi臋c we dwie zawsze ra藕niej. emilko dzi臋ki za 偶yczenia, zazdroszcze takich 艣wi膮t!!! Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Rybka 26 0 Napisano Grudzie艅 16, 2005 nio Motorcyklisto we dwie razniej tyle ze Elunia znow gdzies zaginela..a co u Ciebie gdzie byles jak Cie nie bylo.. Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 motorcyklista Napisano Grudzie艅 17, 2005 troszke nartowa艂em, ale zagl膮dam tu ca艂y czas. Tylko nie zawsze jest co pisa膰. Ludzie wpadaj膮, i ju偶 sie ponownie nie pojawiaj膮. Ale trzeba pisa膰, bo nas usun膮 i jak emilia wr贸ci z hameryki to ju偶 naszego topicu mo偶e nie zasta膰. pozdrawiam Cie rybko i Ciebie Eluniu (jesli si臋 jeszcze pojawisz). Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Rybka 26 0 Napisano Grudzie艅 19, 2005 nikt nas nie usunie jak tu zajzales pierwszy raz to zdaje sie tez dlugo nikt nic nie pisal.. to mowisz MOTORCYLISTO ze nartowales.. masz jakies stale miejsce w ktore jezdzisz? wydaje mi sie ze przewaznie tak bywa ze Ci co jezdza (interesuja sie) motorkami na tym jednym hobby nie koncza..ja uwielbiam jazde konna ktora zarazilam sie u cioci dopiero tego lata..ale z tego co zauwazylam to konie sa czestym polaczeniem z motocyklami bo juz spotkalam osoby ktore lubieja to jedno i drugie hobby..ciekawe czy to przypadek..:) pozdrowionka i milego tygodnia..(o weekendzie nie bede pisac bo jeszcze tu zajze).papa Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
gofrownica 0 Napisano Grudzie艅 19, 2005 hello pozdrowionka z Chicago. Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Rybka 26 0 Napisano Grudzie艅 20, 2005 hej hej GOFROWNICA tu sie nic nie zmienilo..szara polska rzeczywistosc..uzywaj zycia w hameryce;) Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 pieszcz膮ca Napisano Grudzie艅 20, 2005 motocyklistki to jak peda艂y Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach
Rybka 26 0 Napisano Grudzie艅 20, 2005 a niech bedzie ze jak pedaly..z nimi tez mozemy isc na piwo.. WESOLYCH SWIAT CI ZYCZE Udost臋pnij ten post Link to postu Udost臋pnij na innych stronach