Skocz do zawarto艣ci
Szukaj w
  • Wi臋cej opcji...
Znajd藕 wyniki, kt贸re zawieraj膮...
Szukaj wynik贸w w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie mo偶na dodawa膰 nowych odpowiedzi.

Go艣膰 ciekawa99

Jak to jest ze 艢wiadkami Jehowy??

Polecane posty

Go艣膰 SCORP1ON
Do rodzynek jeden z drugim ”””””powiedziales,ze umarlo cialo Jezusa!to znaczy,ze Jezus w rzeczywistosci wcale nie umarl?bo wedlog Ciebie bog umrzec nie moze i tu sie zgadzam!””””” J 14:11 ("Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie") Pami臋taj wszyscy 艢J (jak i my艣l膮cy tak samo jak oni) zaprzeczaj膮c S艁OWOM BOGA, potwierdzaj膮cym, 偶e Jezus by艂 Bogiem, zaprzeczaj膮 samemu BOGU! A kim jest cz艂owiek zaprzeczaj膮cy BOGU? Komu s艂u偶y... Jedna jest odpowied藕! Szatanowi! Bo czy wyznawcy Boga Jezusa Chrystusa zaprzeczali by Jego Bosko艣ci? Tylko wyznawcy Szatana zaprzeczaj膮 Bosko艣ci Jezusa Chrystusa! Umar艂a pow艂oka ludzka BOGA. B贸g nie mo偶e umrze膰... a jak nie艣miertelny B贸g mia艂 umrze膰? (A cz艂owieka cia艂o nie umiera? Umiera, pomimo, 偶e dusza jest nie艣miertelna. Cia艂o jest jak materialny kokon dla niematerialnego ducha. 艢wiat jest materialny to i cia艂a na Ziemi s膮 materialne... Po 艣mierci nasze dusze b臋d膮 wolne tak jak wolny jest duch.)

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 SCORP1ON
Do rodzynek jeden z drugim ””””Jezus jednak umarl!czyli bogiem nie by艂 biblia mowi" a trzeciego dnia zmartwychwstal czyli przez trzy dni byl martwy!””””” Jezus umar艂, a dok艂adnie jego cielesna pow艂oka, nie DUCH! Wiemy, 偶e cia艂o Jezusa mia艂o przebywa膰 przez trzy dni w grobie. Ale co z Jego duchem? J 13:1 uczy, 偶e 艣mier膰 Pana by艂a "godzin膮 przej艣cia z tego 艣wiata do Ojca". Potwierdza to 艁k 23:46 w s艂owach: "Ojcze, w Twoje r臋ce powierzam ducha mego". Gdyby Chrystus nie egzystowa艂 w 偶aden spos贸b przez trzy dni, to by nie m贸g艂 powiedzie膰: "Zburzcie t臋 艣wi膮tyni臋, a Ja w trzech dniach wznios臋 j膮 na nowo (...) On za艣 m贸wi艂 o 艣wi膮tyni swego cia艂a. Gdy wi臋c zmartwychwsta艂 przypomnieli sobie..." J 2:19-22 por. J 10:18. M贸g艂by najwy偶ej m贸wi膰, 偶e Ojciec mo偶e go wskrzesi膰, a nie 偶e On sam te偶 b臋dzie bra艂 udzia艂 we wskrzeszaniu cia艂a. Co pocz膮膰 wobec tego z wypowiedzi膮 Jezusa: "Jeszcze bowiem nie wst膮pi艂em do Ojca" (J 20:17), skierowan膮 do Marii Magdaleny. Chrystus w tej kr贸tkiej mowie dostosowuje si臋 do ziemskiego sposobu my艣lenia tej niewiasty. Gdyby wyzna艂 jej inaczej, nie mog艂aby ona poj膮膰, 偶e widziany przez ni膮 Pan przebywa zarazem w chwale Ojca. Dla niej obszar Boga stanowi艂o dalekie niebo. Tymczasem 艣w.Pawe艂, ju偶 po zes艂aniu Ducha 艢w. wyja艣nia, 偶e "w rzeczywisto艣ci jest On niedaleko od ka偶dego z nas. Bo w Nim 偶yjemy, poruszamy si臋 i jeste艣my..." Dz 17:27n

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 SCORP1ON
Do rodzynek jeden z drugim ””””i nie wskrzesil sie sam,wskrzesil go jego ojciec Jahwe.”””” Ju偶 o tym pisa艂em. W ka偶dy czyn Bo偶y, wi臋c i w zmartwychwstanie Chrystusa zaanga偶owana by艂a ca艂a Tr贸jca 艢w. Chrystus zmartwychwsta艂 swoj膮 moc膮: "Zburzcie t臋 艣wi膮tyni臋, a Ja w trzech dniach wznios臋 j膮 na nowo. (...) On za艣 m贸wi艂 o 艣wi膮tyni swego cia艂a. Gdy zmarwychwsta艂 przypomnieli sobie uczniowie Jego, 偶e to powiedzia艂" (J 2:19-22), "Nikt mi go nie odbiera, lecz Ja od siebie je oddaj臋. Mam moc je odda膰 i mam moc je zn贸w odzyska膰" J 10:18 por. 5:26, 11:25, Rz 14:9, Hbr 7:16, 2Tm 1:10, Flp 3:10. Patrz te偶 s艂owo "zmartwychwstan臋" np. Mt 16:21, 17:9, 20:19, 28:6, 艁k 24:34, 46, J 21:14, Dz 17:3, 26:23, Rz 8:34. Ojciec wsp贸艂dzia艂a艂 z Synem wskrzeszaj膮c Jego cia艂o (Dz 2:24, 32, 5:30, Rz 4:24). Duch 艢w. wraz z Ojcem i Synem bra艂 udzia艂 we wskrzeszeniu cia艂a Jezusa: "A je偶eli mieszka w was Duch Tego [Bo偶y, w.9], kt贸ry Jezusa wskrzesi艂 z martwych..." (Rz 8:11), "poni贸s艂szy 艣mier膰 jako cz艂owiek, zosta艂 wskrzeszony do 偶ycia przez Ducha " 1P 3:18 BP, ks.Rom. por. Hbr 9:14 (BT przypis) Rz 1:4, 1Tm 3:16.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 SCORP1ON
Do rodzynek jeden z drugim ””””Jahwe przyjal ofiare przeblagalna w postaci ciala Jezusa, dlatego cialo Jezusa z grobu zniknelo!Bog dal mu cialo duchowe,dlatego Maria Magdalena i inni uczniowie nie rozpoznawali Go.”””” Cia艂o znikn臋艂o??? Cia艂o Chrystusa zmartwychwsta艂o!!! 艢J ucz膮, 偶e Jezus zmartwychwsta艂 jako duch, bez cia艂a, kt贸re wg nich B贸g zdematerializowa艂 ("B臋dziesz m贸g艂 偶y膰..." s.144). ST nie uczy o zmartwychwstaniu duch贸w, lecz cia艂 (Job 19:26, Dn 12:2, Iz 26:19). O zmartwychwstaniu cia艂a Pana m贸wi膮 np.: Mt 28:6, 9, Mk 16:14, 艁k 24:39, Dz 1:3n., J 2:21 ("On za艣 m贸wi艂 o 艣wi膮tyni swego cia艂a. Gdy zmartwychwsta艂 przypomnieli sobie uczniowie Jego."). Jezus potwierdzi艂 sw膮 cielesno艣膰 po zmartwychwstaniu w s艂owach: "Popatrzcie na moje r臋ce i nogi, to Ja jestem. Dotknijcie Mnie i przekonajcie si臋: duch nie ma cia艂a, ani ko艣ci, jak widzicie, 偶e Ja mam" 艁k 24:39. Uczniowie nie poznawali Pana nie dlatego, 偶e przybiera艂 On jako duch r贸偶ne cia艂a, lecz dlatego, 偶e "oczy ich by艂y niejako na uwi臋zi, tak 偶e Go nie poznali" 艁k 24:16. Nie dowierzali te偶 oni w mo偶liwo艣膰 zmartwychwstania Chrystusa (J 20:9, 艁k 24:11), wi臋c nie spodziewali si臋 Go spotka膰 (艁k 24:38). Nie wierz膮c, 偶e On zmartwychwsta艂 spodziewali si臋 pr臋dzej spotka膰 Go jako ducha (艁k 24:37) ni偶 w ciele. Byli te偶 oni zap艂akani (J 20:13, Mk 16:10) i przestraszeni (艁k 24:37, Mt 28:10), a niekt贸rzy (np J 21:4) mogli nie rozpozna膰 Go jak ludzie, kt贸rzy nie poznali uzdrowionego m艂odzie艅ca: "Jedni twierdzili: Tak to jest ten, a inni przeczyli: Nie, jest tylko do tamtego podobny." J 9:9. Kiedy indziej nie poznali Jezusa gdy偶 by艂 On pocz膮tkowo oddalony od nich o ok.90 m (J 21:4, 8). Cz臋sto te偶 Jezus by艂 poznawany, co nie potwierdza koncepcji zmiany materializowanego cia艂a Chrystusa (np. Mt 28:9, 17, 艁k 24:34). NT nie m贸wi, 偶e Jezus materializowa艂 si臋 lecz, 偶e "ukazywa艂 si臋" tzn. dawa艂 si臋 zobaczy膰 (Mk 16:9-14, 艁k 24:34, J 21:1, Dz 1:3, 13:31, 1Kor 15:5-8). P贸藕niej znika艂 Aposto艂om z oczu (艁k 24:31).

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 SCORP1ON
Do rodzynek jeden z drugim ””””trojca jest wymyslem KK.dogmat nieznany w ogole pierwszym chrzescijanom.tak jak zydzi mieli tylko jednego Boga Jahwe tak tez konsekwetnie Biblia naucza,ze jest tylko jeden Bog prawdziwy i nie ma innych mu dobnych.”””” Termin "Tr贸jca" i okre艣lenie "r贸wny Ojcu" dot. Chrystusa nie pojawia si臋 w niekt贸rych wcze艣niejszych pismach gdy偶: a) termin "Tr贸jca 艢w." sta艂 si臋 nieodzowny i u偶ywany (np. Tertulian , Teofil Antioche艅ski ) z chwil膮, gdy pojawi艂y si臋 inne, ni偶 obowi膮zuj膮ce w Ko艣ciele, pogl膮dy na temat os贸b Bo偶ych (IIw. np. Certynianie). Ciekawe, 偶e Stra偶nica Nr 22, 1967 s.11 cytuje ang. Encyklopedi臋 Katolick膮, kt贸ra wymieniaj膮c powy偶sze osoby m贸wi: "S艂owo to, ma si臋 rozumie膰, mog艂o by膰 ju偶 wcze艣niej u偶ywane". b) okre艣lenie "r贸wny Ojcu" zacz臋艂o wyst臋powa膰 dopiero z chwil膮, gdy pojawili si臋 ludzie podwa偶aj膮cy t臋 prawd臋 (np. ebionici) por. pkt 2.23. Chyba ka偶dy zauwa偶y dwulicowo艣膰 艢J. Przyjrzyjmy si臋 Ojcom Ko艣cio艂a, kt贸rych 艢J przywo艂uj膮 na swych zwolennik贸w, przecz膮cych nauce o Tr贸jcy 艢w. W samym sercu podrozdzia艂u pt. "Czego nauczali przednicejscy Ojcowie Ko艣cio艂a" (s.7), broszura 艢J, mi臋dzy wypowiedziami pisarzy chrze艣cija艅skich, zamie艣ci艂a we fioletowej ramce cytat: "Nie ma 偶adnego dowodu, aby kt贸rykolwiek spo艣r贸d 艣wi臋tych pisarzy cho膰by domy艣la艂 si臋 istnienia w Panu Bogu (The Triune God)". Pewnie jest to manipulacja ze strony 艢J, bo na s.6 ten cytat zastosowano do 艣wi臋tych ST. Czy偶by uwa偶no, 偶e nikt tego nie zauwa偶y. Wspaniale ukazali fa艂sz 艢J ksi臋偶a W.Hanc i T.Lenkiewicz w ksi膮偶ce pt. "艢wiadkowie Jehowy, aposto艂owie czy intruzi" (te偶 J.Salij OP w "Nadzieja poddawana pr贸bom" rozdz. 'Odn贸wmy w sobie prawd臋 o Tr贸jjednnym Bogu!'). W pozycji tej, w tabelce (s.38-40) przedstawili oni fragm. rzekomo pochodz膮ce z pism Ojc贸w Ko艣cio艂a zaprezentowane przez broszur臋 艢J. Ciekawe, 偶e 艢J nie podaj膮 na jakie dzie艂a si臋 powo艂uj膮 ani nie cytuj膮 ca艂ych wierszy, lecz jakie艣 urywki zda艅 [Przypuszczam, 偶e te fragm. mog膮 pochodzi膰 z pism, kt贸re przez znawc贸w nie s膮 uwa偶ane za autentyczne i dlatego 艢J woleli nic nie napisa膰 o nich.]. W drugiej cz臋艣ci tabelki ksi臋偶a zacytowali przecz膮ce wyk艂adni 艢J spore fragm. tych Ojc贸w z podaniem tytu艂贸w ich pism. Wyst臋puje tam Justyn M臋czennik (ur.100), Hipolit (ur. przed 170), Orygenes (ur.185), Ireneusz (ur.130-40), Tertulian (ur.155). Szkoda, 偶e zosta艂 pomini臋ty Klemens Aleksandryjski (ur.150), bo mog膮 艢J pomy艣le膰, 偶e chocia偶 ten by艂 ich zwolennikiem. Przytoczmy jednak jeszcze starsze dzie艂a chrze艣cija艅skie, kt贸re m贸wi膮 o Tr贸jcy 艢w., o kt贸rych istnieniu broszura 艢J milczy. Na wst臋pie popatrzmy na 艣w.Teofila (+182), kt贸remu broszura 艢J (s.5) po艣wi臋ca "a偶" jedno zdanie, podaj膮c 偶e u偶y艂 on s艂owa tri'as (Tr贸jca). On na okre艣lenie Ojca, Syna i Ducha 艢w. u偶y艂 stwierdzenia: "Trzy dni (...) s膮 obrazem Tr贸jcy: Boga, Jego S艂owa i Jego M膮dro艣ci" ("Do Autolyka" 2:15) [Stra偶nica Nr 6, 1996 s.28-30 opisuje dzia艂alno艣膰 Teofila ale dla odmiany przemilcza to, 偶e uczy艂 on o Tr贸jcy 艢w.]. W tym samym czasie Atenagoras z Aten ok.177r. broni艂 chrze艣cijan s艂owami: "Kt贸偶 wi臋c nie zdziwi si臋 skoro us艂yszy, 偶e nazywaj膮 ateuszami tych, kt贸rzy wzywaj膮 Boga Ojca i Syna-Boga i Ducha 艢wi臋tego i dowodz膮 jednej w nich pot臋gi i rozr贸偶nienie w porz膮dku" ("Poselstwo na rzecz chrze艣cijan" 10:12). Za艣 w rozdz.25 Atenagoras wyznawa艂: "Wed艂ug naszej nauki jest jeden B贸g i Syn, jego S艂owo i Duch 艢w. S膮 oni wedle mocy jednym: Ojciec, Syn i Duch". Oto fragm. pism Ojc贸w Ko艣cio艂a, kt贸rzy nauczali o Tr贸jcy 艢w., a o kt贸rych nieprawd臋 napisali 艢J w "Czy wierzy膰 w Tr贸jc臋?" (s.7). Przyk艂ad: Justyn M臋czennik (ur.100) "Apologia" I:61,3: "Nast臋pnie prowadzimy ich do miejsca gdzie znajduje si臋 woda, i tam w taki sam spos贸b, w jaki my艣my zostali odrodzeni, oni r贸wnie偶 odrodzenia dost臋puj膮. Ot贸偶 w imi臋 Boga Ojca i Pana wszechrzeczy i Jezusa Chrystusa, Zbawiciela naszego i Ducha 艢wi臋tego otrzymuj膮 tedy chrzest w wodzie". 艢w.Ireneusz (ur.130-40) "Wyk艂ad Nauki Apostolskiej" 3: "Chrzest jaki otrzymujemy na odpuszczenie grzech贸w, zosta艂 nam udzielony w imi臋 Boga Ojca i w imi臋 Jezusa Chrystusa, Syna Bo偶ego wcielonego oraz zmartwychwsta艂ego, i w imi臋 艢wi臋tego Ducha Bo偶ego"

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 SCORP1ON
Do rodzynek jeden z drugim Istniej膮c膮 od czas贸w apostolskich nauk臋 o Tr贸jcy 艢w. potwierdzaj膮 te偶 od艂amy antytrynitaria艅skie, pojawiaj膮ce si臋 od II w., kt贸re zwalczaj膮 J膮 (np. adopcjoni艣ci, monarchiani艣ci). Zwalcza膰 mog艂y tylko to, co istnia艂o. Nie jest wi臋c prawd膮, 偶e dopiero po Soborze Nicejskim (325r.) pojawi艂a si臋 w Ko艣ciele nauka o Tr贸jcy 艢w. K艂amliwe jest te偶 podsumowanie w omawianej broszurze 艢J: "Tak wi臋c 艣wiadectwo Biblii i historii wyra藕nie dowodzi, 偶e Tr贸jca by艂a w czasach biblijnych i przez kilka nast臋pnych wiek贸w poj臋ciem nieznanym" (s.7). Ciekawe, 偶e Stra偶nica Rok C Nr 3 s.13 dla odmiany podaje, 偶e "doktryny o (...) tr贸jcy i innych (...) w II wieku n.e. przenikn臋艂y do odst臋pczego chrystianizmu". Za艣 "Wspania艂y fina艂..." (s.30) uczy: "Nie p贸藕niej ni偶 w IV wieku przenikn臋艂a do zbor贸w fa艂szywa nauka o Tr贸jcy". Ma艂o tego, Stra偶nica Nr 5, 2002 s.27 podaj膮c, 偶e nawet Ariusz (+336), jeden z pierwszych przeciwnik贸w Tr贸jcy 艢w., uznawa艂 osobowo艣膰 Ducha 艢w., przyznaje si臋 do tego, 偶e odrzucaj膮c t臋 nauk臋, g艂osi co艣 co nie by艂o znane dawniej.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 SCORP1ON
JE艢LI PRAWD膭 JEST, 呕E JEZUS NIE JEST BOGIEM TO PROSZ臉 WSKAZA膯 FA艁SZ W S艁OWACH JEZUSA! KTO SI臉 ODWA呕Y ZAKWESTIONOWA膯 S艁OWA JEZUSA-BOGA? TYLKO KTO艢 PRZEZ KT脫REGO SZATAN PRZEMAWIA... „Odpowiedzia艂 mu Jezus: «Ja jestem drog膮 i prawd膮, i 偶yciem. (Jezus Chrystus - jedyny Po艣rednik jako B贸g-Cz艂owiek - ukazuje nam rzeczywisto艣膰 Ojca ) Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie. 7 Gdyby艣cie Mnie poznali, znaliby艣cie i mojego Ojca. Ale teraz ju偶 Go znacie i zobaczyli艣cie». 8 Rzek艂 do Niego Filip: «Panie, poka偶 nam Ojca, a to nam wystarczy». 9 Odpowiedzia艂 mu Jezus: «Filipie, tak d艂ugo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie pozna艂e艣? Kto Mnie zobaczy艂, zobaczy艂 tak偶e i Ojca. Dlaczego wi臋c m贸wisz: "Poka偶 nam Ojca?" 10 Czy nie wierzysz, 偶e Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? S艂贸w tych, kt贸re wam m贸wi臋, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, kt贸ry trwa we Mnie, On sam dokonuje tych ("Tych" - cz臋艣膰 rkp.: "swych") dzie艂. 11 Wierzcie Mi, 偶e Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie. Je偶eli za艣 nie - wierzcie przynajmniej ze wzgl臋du na same dzie艂a! 12 Zaprawd臋, zaprawd臋, powiadam wam: Kto we Mnie wierzy, b臋dzie tak偶e dokonywa艂 tych dzie艂, kt贸rych Ja dokonuj臋, owszem, i wi臋ksze od tych uczyni, bo Ja id臋 do Ojca. 13 A o cokolwiek prosi膰 b臋dziecie w imi臋 moje, to uczyni臋, aby Ojciec by艂 otoczony chwa艂膮 w Synu. 14 O cokolwiek prosi膰 mnie b臋dziecie w imi臋 moje, Ja to spe艂ni臋.” TYCH S艁脫W BOSKICH NIE TRZEBA T艁UMACZY膯, BO TYLKO G艁UPIEC NIE POZNA W NICH BOGA PRAWDZIWEGO!

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 SCORP1ON
A NA ZAKO艃CZENIE WSZYSTKIE DOGMATY 艢J ZOSTA艁Y PODWA呕ONE... PRAWDA ZAWSZE ZWYCI臉呕Y! A JE艢LI ZOSTA艁Y PODWA呕ONE I UZNANE ZA FA艁SZ TO KIM S膭 LUDZIE KT脫RZY POWTARZAJ膭 FA艁SZ? U呕YWAJ膭 S艁脫W BOGA 呕EBY BLU殴NI膯 PRZECIW NIEMU! CZY SPOTKA ICH KARA? ODPOWIEDZCIE SOBIE SAMI...

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
a ja my艣l臋 - sk膮d wzi臋艂a艣 co艣 takiego??? We wszystkich znanych mi przek艂adach Biblii jest co艣 ca艂kowicie innego! 1 Tm 3:16 z Biblii Tysi膮clecia (z podkre艣leniem moim): A bez w膮tpienia wielka jest tajemnica pobo偶no艣ci. Ten, kt贸ry objawi艂 si臋 w ciele, usprawiedliwiony zosta艂 w Duchu, ukaza艂 si臋 ANIO艁OM, og艂oszony zosta艂 poganom, znalaz艂 wiar臋 w 艣wiecie, wzi臋ty zosta艂 w chwale. Biblia Gda艅ska: widziany jest od Anio艂贸w, Warszawsko-Praska: Objawi艂 si臋 anio艂om, Brzeska: widzian jest od Anio艂贸w, nawet Nowego 艢wiata: ukaza艂 si臋 anio艂om. Nigdzie nie ma 偶e ukaza艂 si臋 JAKO anio艂! Okre艣lenia \"widziany jest od anio艂贸w\", \"widzian jest od...\" - to s膮 archaizmy, znacz膮 tyle, 偶e to anio艂owie go widzieli, 偶e si臋 im ukaza艂... Mog臋 wiedzie膰, sk膮d wzi臋艂a艣 ten werset??

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 SCORP1ON
Do ja mysle bo mi wci臋艂o kiedy艣 tekst... ... Podobnie to, 偶e Ojciec przekaza艂 panowanie Synowi nie oznacza, 偶e sam nie mia艂 udzia艂u w nim. Pr贸cz tego s艂owo "przeka偶e" [kr贸lowanie Bogu] nie oznacza, 偶e Syn jest ni偶szy od Ojca, bo przecie偶 o Ojcu te偶 jest napisane: "Ojciec m贸j przekaza艂 Mi wszystko" 艁k 10:22 por. 22:29, Mt 11:27, J 5:22, 27. Poniewa偶 poddanie Syna Ojcu nie jest przymusem lecz wol膮 Chrystusa najlepiej 1Kor 15:28 odda艂 przek艂ad ks. Kow "podda si臋 Syn sam temu...".

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 SCORP1ON
Do a ja mysle ”””””Powiedzcie mi skoro wg was Jezus mial okazje byc rowny Bogu i z reszta uwazacie ze nim jest,ale ze nie wykorzystal tego....tak?”””” Najbardziej sugestywnym fragm. m贸wi膮cym o r贸wno艣ci Syna z Ojcem s膮 s艂owa Flp 2:6n.: "On, istniej膮c w postaci Bo偶ej, nie skorzysta艂 ze sposobno艣ci, aby na r贸wni by膰 z Bogiem, ale ogo艂oci艂 samego siebie, przyj膮wszy posta膰 s艂ugi...". Wiersze te m贸wi膮 o tym, 偶e Chrystus b臋d膮c Bogiem, maj膮c r贸wno艣膰 z Ojcem, przyj膮艂 dodatkowo natur臋 ludzk膮 (zachowuj膮c natur臋 Bosk膮, Kol 2:9, J 20:28). Obranie postaci s艂ugi oznacza, 偶e wcze艣niej nim nie by艂 (samouni偶enie). Nie skorzystanie z bycia na r贸wni z Ojcem (w momencie przyj臋cia cia艂a ludzkiego) to wzi臋cie na siebie przypad艂o艣ci ludzkich takich jak g艂贸d, pragnienie, cierpienie, 艣mier膰 (por. przypis Flp 2:6 BP). Z ludzkiego punktu widzenia Jezus sta艂 si臋 jakby na moment ni偶szy od Ojca przez sw膮 uni偶on膮 natur臋 ludzk膮 ale pod wzgl臋dem posiadania natury Bo偶ej by艂 Jemu r贸wny (por. J 5:23, Kol 2:9). 艢J nie rozumiej膮 i nie znaj膮 dw贸ch natur w Chrystusie. Mo偶na zapyta膰 SJ jak rozumiej膮 to, 偶e Syn wg Flp 2:6n. m贸g艂, gdyby chcia艂, skorzysta膰 z bycia r贸wnym Ojcu (nie przyjmuj膮c postaci s艂ugi). 艢J jednak pytaj膮: gdzie jest mowa o dw贸ch naturach w Chrystusie? Ot贸偶 je艣li my mamy by膰 "uczestnikami Boskiej natury" (2P 1:4), to o ile偶 bardziej Bosk膮 natur臋 posiada Chrystus, "W nim bowiem mieszka ca艂a Pe艂nia: B贸stwo na spos贸b cia艂a" Kol 2:9 (por. Flp 2:6 BP - "On to istniej膮c w naturze Bo偶ej"). O ludzkiej naturze Jezusa uczy 1Tm 2:5: "jeden jest po艣rednik (...) cz艂owiek, Chrystus Jezus". Okre艣lenie "natura ludzka" wyst臋puje te偶 w Jk 3:7. 艢J przek艂adaj膮 Flp 2:6 nast臋puj膮co: "kt贸ry chocia偶 istnia艂 w postaci Bo偶ej, nie bra艂 pod uwag臋 zagarni臋cia, mianowicie tego, 偶eby by膰 r贸wnym Bogu". Takie t艂umaczenie budzi jednak kilka w膮tpliwo艣ci. Gdyby Jezus nie by艂 r贸wny Ojcu, to jak膮 zas艂ug膮 by艂by fakt, 偶e nie ro艣ci sobie do niej prawa? A mo偶e wg 艢J Chrystus mia艂 jakie艣 podstawy do roszczenia sobie prawa do r贸wno艣ci ale ich "nie bra艂 pod uwag臋"? Jedno jest pewne. Flp 2:5 radzi by na艣ladowa膰 Chrystusa. Je艣li On si臋 uni偶y艂, b臋d膮c r贸wnym Bogu, to o ile bardziej powinni艣my my si臋 uni偶y膰, kt贸rych chwa艂a jest niczym w zestawieniu z Jego chwa艂膮. Uzasadnienie naszego przek艂adu Flp 2:6 patrz kom. KUL ("Listy Wi臋zienne" s.113-5). Najbardziej dobitnie odda艂y Flp 2:6 oba przek艂ady ks.D膮br.: "kt贸ry maj膮c natur臋 Bo偶膮 i r贸wno艣膰 z Bogiem nie przyw艂aszczon膮, nie strzeg艂 jej zazdro艣nie", "kt贸ry maj膮c natur臋 Bo偶膮 nie poczytywa艂 swej r贸wno艣ci z Bogiem za przyw艂aszczenie". Nasze rozumienie Flp 2:6 potwierdza Tertulian (ur.155) "O zmartwychwstaniu zmar艂ych" 6:4.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 SCORP1ON
Do a ja mysle PISA艁A JU呕 O TYM bardzo proste ””””WG WAS PO ZMATWYCHWSTANIU WROCIL DO NIEBA JAKO ROWNY bOGU-JAKO BOG.............TO DLACZEGO UKAZAL SIE W POSTACI ANIOLA? BO KTOS MI POWIEDZIAL ,ZE ON NIE MOZE BYC ANIOLEM, BO MA DUSZE BOSK膭.TO DLACZEGO NIE PRZYSZEDL W POSTACI BOSKIEJ SKORO NIA BYL? 1TYMOTEUSZA3:16 A bez w膮tpienia wielka jest tajemnica pobo偶no艣ci. Ten, kt贸ry objawi艂 si臋 w ciele, usprawiedliwiony zosta艂 w Duchu, ukaza艂 si臋 ANIOLEM, og艂oszony zosta艂 poganom, znalaz艂 wiar臋 w 艣wiecie, wzi臋ty zosta艂 w chwale. nO WIEC JAK TO JEST?”””” „A bez w膮tpienia wielka jest tajemnica pobo偶no艣ci. Ten, kt贸ry objawi艂 si臋 w ciele, usprawiedliwiony zosta艂 w Duchu, ukaza艂 si臋 anio艂om, og艂oszony zosta艂 poganom, znalaz艂 wiar臋 w 艣wiecie, wzi臋ty zosta艂 w chwale.” (Jest to starochrze艣cija艅ski hymn o intronizacji Chrystusa. "Tajemnic膮 pobo偶no艣ci" jest Chrystus, st膮d zaimek "kt贸ry" przed nast臋pnymi zdaniami (Wlg: "kt贸ra"). "W ciele" - w ludzkiej naturze, zob. J 1,14; 1 J 1,2; "usprawiedliwiony... w Duchu": sprawiedliwo艣膰 Chrystusa, czyli 艣wi臋to艣膰, zosta艂a potwierdzona i udowodniona Jego 偶yciem i czynami dokonanymi w mocy Ducha 艢wi臋tego, a tak偶e zmartwychwstaniem (Rz 1,4); "ukaza艂 si臋 anio艂om" - przy wst膮pieniu do nieba.) TAK WI臉C JEZUS JEST BOGIEM, MA NATUR臉 BOSK膭, A NIE ANIELSK膭. A UKAZA艁 SI臉 ANIO艁OM.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 SCORP1ON
Do a ja mysle 艢J ucz膮, 偶e Jezus to ta sama osoba, co archanio艂 Micha艂 ("Prowadzenie rozm贸w..." s.132). W Stra偶nicy Nr 3, 1991 s.17 m贸wi膮, 偶e Chrystus to anio艂 z Wj 23:20-23. Kiedy艣 w "Stworzeniu" (s.17, 21) uczyli, 偶e by艂o wi臋cej archanio艂贸w, dzi艣 偶e jedynym jest Jezus. Jezus B贸g-cz艂owiek (J 20:28, 1Tm 2:5) jest r贸偶n膮 osob膮 od Micha艂a archanio艂a. Micha艂 to tylko "jeden z pierwszych ksi膮偶膮t" anielskich (Dn 10:13), a Jezus to "Pan pan贸w i Kr贸l kr贸l贸w" (Ap 17:14), kt贸ry, jak Ojciec jest "Ksi臋ciem Ksi膮偶膮t" Dn 8:25 BP, NP, BG (BT ma "Najwy偶szy Ksi膮偶臋"). Micha艂 jako "jeden z pierwszych ksi膮偶膮t" (Dn 10:13), jest jak Gabriel (Dn 9:21) i Rafa艂 "jednym z siedmiu anio艂贸w, kt贸rzy stoj膮 w pogotowiu i wchodz膮 przed majestat Pa艅ski" (Tb 12:15) i jednym z "siedmiu anio艂贸w, kt贸rzy stoj膮 przed Bogiem, a dano im siedem tr膮b" (Ap 8:2) por. "Ja jestem Gabriel, kt贸ry stoj臋 przed Bogiem" 艁k 1:19. Micha艂 jest "si贸dmym anio艂em tr膮bi膮cym" z Ap 11:15 i 1Tes 4:16. W ST nie wyst臋puje s艂owo "archanio艂", st膮d Micha艂 mo偶e by膰 zaliczany do anio艂贸w. Jezus za艣 jest w ST nazwany "Bogiem Mocnym" i "Odwiecznym Ojcem" (Iz 9:5). Por. pkt 9.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 SCORP1ON
JE艢LI 艢J NIE POTRAFI膭 NAWET ODR脫呕NI膯 BOGA OD ANIO艁A TO ILE JEST WARTA ICH NAUKA??? NIC NIE JEST WARTA, BO JEST K艁AMSTWEM.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 rodzynek jeden z drugim
No kurcze przeczytalem ten twoj referat,z trudem,ale dobrnalem do konca.Ty sie stale upierasz ,ze Jezus w rzeczywistosci nie umarl!bo bog nie moze umrzec!tu sie zgadzam!ale jednak biblia tysiace razy mowi,ze on byl 3dni martwy!i dopiero po tych trzech dniach wskrzeszony!a skoro jednak UMARL-to nie mogl byc bogiem,bo wraz z nim umarla by cala trojca bo przeciez sa jedno jak glosi wasza nauka!

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
3 dni to martwe bylo chyba cialo, nie? GDzie jest w Biblii taki cytat co by mowil, ze dusza byla martwa przez te 3 dni?

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 rodzynek jeden z drugim
aha!a gdzies ty wyczytal ze to jezusa cielesna Powloka umarla?a duch jego zyl?jak wyzej pisze jak wol w bibli ON UMARL TRZY DNI BYL MARTWY! NIE MOGL NIC ZDZIALAC; O NICZYM WIEDZIEC;BYL NICZEGO NIESWIADOMY.Pokaz gdzie pisze w bibli,ze cos dzialal w ciagu tych trzech dni!

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
NA poczatek sprostowanie - kobieta jestem ;) Powyzej aga dala cytat. Dla mnie jest on logiczny. Daj cytat, ktory temu przeczy. I nie krzycz tak :) Zlosc pieknosci szkodzi :)

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 rodzynek jeden z drugim
skorpion powolal sie na jana13:1 i jego komentarz do tego wersetu to:ze werset ten uczy,iz" smierc pana byla godzina przejscia z tego swiata do ojca".Nie wiem co ty masz za biblie ale u mnie pisze tak,jan13:1 przed swietem paschy,jezus wiedzac,ze nadeszla godzina jego odejscia z tego swiata do ojca...itd.Tak na moj gust jest tu mowa o tym,ze przyszedl czas by dopelnilo sie wszystko z czym bog go poslal!nie dowodzi wcale,ze akurat on w ciagu godziny od wypowiedzenia tych slow trafil do ojca!zreszta do ojca mial wstapic pozniej a nie od razu,juz po zmartwychwychwstaniu i pobycie na ziemi powiedzial"wstepuje do boga mego i do Boga waszego"chyba to jasne!my znamy tez takie powiedzenie,ze nadeszla twoja godzina albo nadeszla godzina by wszystko uporzadkowac,takie powiedzenie jest wrzechnie znane i dowodzi tylko tego,ze"nadszedl czas na cos"pozniej powolales sie na luk23:46gdzie pisze"ojcze w twoje rece powierzam mego ducha"to jest zrozumiale gdyz ducha czyli sile zyciowa otrzymal od boga jak my wszyscy i ta sila zyciowa czyli duch nasz, zawsze wraca do boga,poza tym skoro wypowiedzial takie slowa to znaczy,ze zdal sie calkowicie na wole boska bo wiedzial,ze gdy umrze nie bedzie Mogl nic zdzialac i ze jego wskrzeszenie lezy w rekach jego ojca a nie jego samego!to na tyle ide spac,mialem meczacy dzien!jutro dalsza czesc!

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
rodzynek jeden z drugim---> NIe mam... :( zajumali mi :( ale ten jan13:1 nie dowodzi takze, ze dusza Jego martwa byla przez 3 dni... Zreszta zdecydujmy sie. To w koncu jest ta dusza, czy jej nie ma? \"ojcze w twoje rece powierzam mego ducha\" i tu tez nie jest napisane, ze nastapilo to po 3 dniach... Dobranoc!! :)

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Mysle, ze jesli mamy dalej rozmawiac, musimy sobie wyjasnic kwestie duszy niesmiertelnej. Inaczej cala ta dyskusja jest jalowa. Ja juz ci tlumaczylam, ze umarlo cialo Jezusa, dusza zas nie, bo jest niesmiertelna. Tak samo dzieje sie z ludzmi- ich ciala umieraja, dusze jednak nie. Wiesz, dla mnie jest sprawa jasna, ze jak cialo sie nie rusza, nie oddycha, serce nie bija, to jest ono martwe. Dla Ciebie nie? Bo wlasnie to mozna bylo powiedzieco ciele Jezusa. Czyli bylo ono martwe? Cytat tez podalam- ze umarlo cialo Jezusa, on zas w tym czasie (miedzy smiercia a zmartwychwstaniem) przebywal w Otchlani, gdzie glosil duszom zmarlych. Teraz ty pokaz mi cytat, w ktorym jest mowa o tym, ze umarla dusza Jezusa. Aha- nadal nie wiem, z jakiej religii jestes. Doczekam sie uprzejmej odpowiedzi?

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 rodzynek jeden z drugim
ale kobietko kochana juz powtarz lem ze nigdzie Nie pisze ze tylko cialo jezusa umarlo a jego duch nie.pisze,ze jezus umarl to wszystko,a trzeciego dnia zostal wskrzeszony i dopiero po tychn3dniach byla Mozliwa jego dalsza duchowa egzystecja.Nie musze mowIc jaka religie wyznaje a skoro Nie musze to powiem,ze Nie chce powiedziec i nie powiem.juz teraz naprawde dobranoc!

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Jeszcze raz, bo niedlugo strace cierpliwosc: 1P 3, 18-19: Chrystus bowiem r贸wnie偶 raz umar艂 za grzechy, sprawiedliwy za niesprawiedliwych, aby was do Boga przyprowadzi膰; zabity wprawdzie na ciele, ale powo艂any do 偶ycia Duchem. W nim poszed艂 og艂osi膰 nawet duchom zamkni臋tym w wi臋zieniu. W tym cytaciku jest, ze Jezus umarl na ciele, a nie na duchu. Bo jego duch w czasie miedzy smiercia a zmartwchwstaniem przebywal w Otchlani. Logiczne, prawda? A jesli dla ciebie nie jest to logiczne, to wyjasnij mi, kiedy On byl w tej otchlani i czy udal sie tam z cialem. Tutaj dla ciebie wersja SJ, z ktorymi tak sie zgadzasz. Mysle, ze jest nawet dosadniejsza od Tysiaclatki: \"Bo nawet Chrystus raz na zawsze umar艂 za grzechy, prawy za nieprawych, aby was przywie艣膰 do Boga: u艣miercony zosta艂 w ciele, ale o偶ywiony w duchu. W tym te偶 stanie poszed艂 i g艂osi艂 duchom b臋d膮cym w wi臋zieniu. Uprzejmie prosze o twoja interpretacje tego cytatu.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Ago, mnie si臋 zdaje 偶e wiem, jaka b臋dzie ta interpretacja. Rodzynek jak nic uczepi si臋 tego, 偶e nie jest napisane, 偶e zaraz po 艣mierci poszed艂 og艂osi膰 zbawienie do otch艂ani. Acz chcia艂abym zauwa偶y膰, 偶e nie jest r贸wnie偶 napisane, 偶e zrobi艂 to po trzech czy ilu艣 dniach. Jednak偶e dla mnie, dla was jak wida膰 te偶, jest ca艂kowicie jasne, 偶e sta艂o si臋 to po 艣mierci, ale przed zmartwychwstaniem. Przek艂ad Nowego 艢wiata jest faktycznie dosadniejszy i nie pozostawia miejsca na w膮tpliwo艣ci. Jasno wida膰, 偶e skoro Jezus by艂 \"u艣miercony w ciele, ale o偶ywiony w duchu\" i \"w tym te偶 stanie\" (czyli u艣mierconym ciele艣nie, a 偶ywym w duchu! nigdzie nie jest zaznaczone, 偶e chodzi wy艂膮cznie o 偶ycie w duchu, przeciwnie - ca艂o艣膰 opisu traktowana jest jak jeden stan, a nie dwa!) \"poszed艂 i g艂osi艂\" to musia艂o si臋 to sta膰 przed zmartwychwstaniem, bo najzwyczajniej w 艣wiecie Jezusa po zmartwychwstaniu nie da si臋 ju偶 nazwa膰 u艣mierconym, poniewa偶 jest 偶ywy. Rodzynek pos艂uguje si臋 Bibli膮 protestanck膮 i odrzuca Tr贸jc臋. Bracia Polscy? Unitarianie? Arianie? I czemu nie chcesz przyzna膰 si臋 do swego wyznania? Przecie偶 to nie wstyd. Przeciwnie, powinno to by膰 dla wiernego powodem do dumy.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Moi Drodzy
"Tak, niew膮tpliwie wielka jest 艣wi臋ta tajemnica tego zbo偶nego oddania: ‚On ujawniony zosta艂 w ciele, uznany za prawego w duchu, ukaza艂 si臋 anio艂om, g艂oszono o nim mi臋dzy narodami, uwierzono w niego na 艣wiecie, wzi臋ty zosta艂 w chwale’". Werset ten m贸wi o Jezusie, kt贸ry "ujawnoiny zosta艂 w ciele" - przyj膮艂 materialne cia艂o, "ukaza艂 si臋 ano艂om" / "wzi臋ty zosta艂 w chwale" - B贸g po 3. dniach Go powa艂oa艂 do zycia w niebie, daj膮c Mu cia艂o materialne,. A werset z 1 Pitra 3:18, kt贸ry tu by艂 kilka razy cytowany - nie m贸wi, ze po 艣mierci Jego dusza w臋drowa艂a w otch艂ani, chodzi o to samo, co w poprzednim przypadku.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Moi Drodzy
Zreszt膮 bior膮c pod uwag臋, je艣li cia艂o umiera, duch zyje (uwalnia sie z cia艂a), czy jak ludzie 偶yj膮 po 艣mierci w niebie, wi臋c o co o Armagedonie mia艂by by膰 jaki艣 raj, o kt贸rym pisze w Biblli. To nie mia艂oby najmniejszego sensu, skoro po smierci ludzie 偶yj膮. Mo偶na to r贸wnie偶 por贸wna膰 to sytuacji Jezusa, Jego 艣mierci, powr贸t do nieba po 3. dniach.

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
Go艣膰 Moi Drodzy
„Dusza, kt贸ra grzeszy, ta umrze” ( Ezechiela 18:4, Bg). „Zatem rzek艂 Samson: Niech umrze dusza moja z Filistynami” (S臋dzi贸w 16:30, Bg).

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach
\"u艣miercony zosta艂 w ciele, ale o偶ywiony w duchu. W tym te偶 stanie poszed艂 i g艂osi艂 duchom b臋d膮cym w wi臋zieniu\" Moze troche czytania ze zrozumieniem- jesli czytam, ze \"w tym stanie\", to wnioskuje, ze \"w duchu\" poszedl do Otchlani. W tym cytacie nie pisze, ze zostal \"uznany za prawego w duchu\", lecz \"u艣miercony zosta艂 w ciele, ale o偶ywiony w duchu\". A to roznica- czym innym jest to, za kogo mnie ktos ma, a czym innym to, co faktycznie sie ze mna dzieje. Wiec moze wyjasnisz mi, kiedy ten Jezus byl w koncu w tym wiezieniu (czyli Otchlani)? Bo w waszej Biblii pisze, ze Jezus bedac duchem udal sie do Otchlani glosic dobra nowine- a wiec logicznie: 1) nie bylo to przed wcieleniem, bo wtedy nie bylo jeszcze co glosic (moglo sie to odbyc dopiero po fakcie odkupienia) 2) nie bylo to po zmartwychwstaniu, bo Jezus mial wtedy Cialo, a w tekscie pisze, ze udal sie tak duchowo. 3) Logiczne jest, ze po zbawieniu ludzkosci, od razu poszedl to oglosic duchom zmarlych, ktorzy od wiekow na to zbawienie czekali- a wiec od razu po smierci. Z chwila zmartwychwstania CALE stworzenie bylo zbawione- nie tylko zyjace i przyszle pokolenia, ale i przeszle!

Udost臋pnij ten post


Link to postu
Udost臋pnij na innych stronach

×